Gå til innhold

Se Xbox Series X-presentasjonen her klokka 18:00


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raul07 skrev (2 minutter siden):

For min del blir ikke det der gameplay. Da er det også gameplay I nesten samtlige spill i går også. I mitt hodet var det omtrent ingenting gameplay utenom Halo. 

Gameplay er når du ser en karakter eller bil i et spill slik som det ser ut når du faktisk spiller spillet selv, hjemme, uten at det er en cutscene i spillet.

Det er ikke en in-engine cutscene, en in-engine cinematic, eller enda verre, en pre-render film som ikke viser noe.

Av det vi så fra Microsoft så var Halo, Ori, outer world's, psychonauts, destiny 2, Tetris, gunk, medium og phantasy Star gameplay.

Usikker, men det kan ha vært gameplay i grounded of crossfire.

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (40 minutter siden):

Jeg orker faktisk ikke mer, har bedre ting å bruke tiden på :) Det du henviser til over er ikke gameplay for min del, like mye gameplay som vi ble vist i går.

Er forskjell på trailer/video, og in game cinematics.. Det Xbox viste var mykje trailer/videoer. Dei spela du nevnte over her på PS, hadde vel så og sei kun ingame cinematics. Tingen med Sony, er at in game cinematics, ofte gjenspeiler grafikken på gameplayet. Ein trailer er totalt motsatt. Du kan ha detaljerte trailere, eller videoer i spelet, som ikkje gjenspeiler grafikken eller gameplayet i det heiletatt. World of warcraft er vel eit eksempel på det. Eller Diablo spela...

Det Sony viste med Spiderman, er så og sei identisk med gameplay. Dei har nok "jukset" litt med grafikken, men ikkje nevnverdig mykje. Samme kan seiast om Horizon og Uncharted spela. Trur du hadde satt kringla i halsen om du hadde sett kva ein vanilla PS4 kan prestere i Uncharted 4.. Og her er eit eksempel på in game cinematics, som sømløst går over i gameplay... På ein 1,84 Tflop GPU

Kva trur du ikkje Sony kan klare med SSD, I/O throughput og 10,28 Tflops? Eller som Sony seie sjøl "We will let our games do the talking"

 

But but but. 12 tlfops..

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (5 minutter siden):

 


Det er ingenting gameplay av Spider-Man: Miles Morales der nei. Kun noen sekunder fra traileren, som var cutscenes og ikke gameplay. Nå har vel ikke det så mye å si da det blir likt Spider-Man på PS4 med bare litt høyere FPS og et par settings skrudd litt opp regner jeg med. Men her slenger man ut linker som bevis når det ikke er det i det hele tatt.

Det du ser i spider-man traileren er små, svært små, kutt av gameplay. For eksempel ser man slossing fra spillet og web svinging.

Dette stopper de opp og analyserer i digital foundry sin video som jeg linket til...

Lenke til kommentar
Iki skrev (11 minutter siden):

Det du ser i spider-man traileren er små, svært små, kutt av gameplay. For eksempel ser man slossing fra spillet og web svinging.

Dette stopper de opp og analyserer i digital foundry sin video som jeg linket til...

Nesten ingenting er fra gameplay-kamera, men fra *in-game cutscenes* der kamera og spiller styres av spillet. Hvis du er genereøs så er det vel kanskje 2-3 sekunder spill der? Er det grunnlaget for argumentet ditt?

Så vel ingen gameplay fra nye Horizon Heller. Hvis spiller og kamera er styrt av spillet, så kan du ikke kalle det gameplay.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (4 minutter siden):

Nesten ingenting er fra gameplay-kamera, men fra *in-game cutscenes* der kamera og spiller styres av spillet. Hvis du er genereøs så er det vel kanskje 2-3 sekunder spill der? Er det grunnlaget for argumentet ditt?

Så vel ingen gameplay fra nye Horizon Heller. Hvis spiller og kamera er styrt av spillet, så kan du ikke kalle det gameplay.

I Spider-Man på PS4 så beveger kameraet seg rundt når du sloss, slik som i Batman Arkham spillene.

Når du svinger i spindelvev så er kameraet langt bak i tredjeperson.

Dette ser man klart og tydelig i traileren.

 

Det samme gjelder det vi ser i Horizon sin trailer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (3 minutter siden):

I Spider-Man på PS4 så beveger kameraet seg rundt når du sloss, slik som i Batman Arkham spillene.

Når du svinger i spindelvev så er kameraet langt bak i tredjeperson.

Dette ser man klart og tydelig i traileren.

Det samme gjelder det vi ser i Horizon sin trailer.

Er klar over hvordan Spider-Man fungerer, har spilt PS4-versjonen over 300 timer. Senest 2-3 timer i dag. Og det jeg ser er at klippene ikke viser ordentlig gameplay av Spider-Man: Miles Morales. Litt gråsone på de sekundene med alternative kameraer, slik det er under spilling, men det er ikke nok til å si at vi har fått sett gameplay da disse kan være fra cutscenes også. Når du ikke ser mer enn 2 sekunder sammenhengende klipp fra spillet så er det ikke godt nok. Samme med Horizon: Zero Dawn.

Kvaliteten på de foregående spillene gjør at jeg ikke tviler på at det blir slik, da det er ikke noen større oppgradering fra PS4-spillene slik jeg ser videoene. Så videoene er nok ganske representative for grafikken, men det er ikke gameplay. Hadde videoene vært fra en mer tvilsom leverandør (F.eks. Ubisoft) så det ikke vært tvil om at det ikke var godt nok for å kalle det gameplay.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (41 minutter siden):

 


Det er ingenting gameplay av Spider-Man: Miles Morales der nei. Kun noen sekunder fra traileren, som var cutscenes og ikke gameplay. Nå har vel ikke det så mye å si da det blir likt Spider-Man på PS4 med bare litt høyere FPS og et par settings skrudd litt opp regner jeg med. Men her slenger man ut linker som bevis når det ikke er det i det hele tatt.

Woops. Sorry! Jeg skippa bare kjapt i filmen og så in game grafikk. Mulig det var cut scene. 

Men som du sier så blir det nok fryktelig likt spider man på ps4.

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (9 minutter siden):

Det har nå handlet om Playstation meste parten av tiden. Som med alle Xbox tråder. Du har alltid et svar på alt, det er en god egenskap når man sitter over nett :)

Synes det har handlet mest om kvaliteten på det Xbox viste frem, og hvordan dette kan sammenlignes med kvaliteten på det Playstation viste.

 

Det er ganske spesielt at Microsoft ikke har hatt tid til å vise en ordentlig utgave av Halo, men istedenfor måtte vise det på PC.

(I Playstation 5 sitt tilfelle var vel alt "captured on a ps5")

Forhåpentligvis pusser de videre på spillet, og andre spill.

 

Mest intesant blir det nok uansett med spill som hellblade, hvor de får litt mer frihet til å lage det spillet de ønsker.

 

Synes de kunne gjort en langt bedre jobb med denne eventen, spesielt med tanke på klagene de allerede hadde fått, og det Sony viste frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, LarZen said:

Hehe, selv så synes jeg ikke grafikken var sååå dårlig? Det ser jo bra ut men all denne hypen om spillet og ikke minst "verdens kraftigste konsoll" ifra Microsoft gjorde at vi eller ihvertfall jeg forventet mer. Det var lite som viste hvorfor vi skal løpe ut å kjøpe en SeriesX når den lanserer. Men spillene så jo bra ut, om dog ikke next-gen "oh my God løp å kjøp denne 5000-7000kr konsollen" bra ut... ?

Raytracing var ikke i denne demoen nei, så det vil jo bli artig å se hvordan dem kommer til å bruke RT.

EDIT: Og bare så det er nevnt, jeg kommer til å "løpe å kjøpe en SeriesX" på lansering ? Masse kule spill, kraftig konsoll som gir full pupp og GamePass som snører alt perfekt samens. 

 

Jeg har sett 4k traileren flere ganger (i 1440p i mitt tilfelle) og jo det er rimelig ille altså. Uansett hvor man pauser klippet så kan man se teksturer som ikke er loadet inn eller som bare er lavkvalitet selv om de er nære, og noe av faunaen er så ille og todimensjonale at de kan sammenlignes med ting jeg har sett på N64 (no joke). Gresset rett foran Master Chief de-loader mens det fortsatt er i frame når man beveger kameraet, skyer og objekter i omgivelsene som er på avstand popper inn og ut, noen av karakter og objektmodellene er helt hinsides lavpoly og er av tidlig 360 kvalitet. Jeg følte også det var noe alvorlig galt med lyssettingen over hele fjøla som gjør at det meste i spillet ser ut som glattpolert plastikk i tillegg til merkelige designvalg på diverse effekter, som for eksempel at energi/plasma eksplosjoner ser ut som om det er ett malingspann med blå maling som eksploderer.

Det er ikke hast med Series X for min del da jeg nesten eksklusivt spiller på PC og fortsatt bare har en 11 år gammel 1080p LCD TV i stua med bildekvalitet som er så jævlig dårlig at den kan gi de fleste grå stær, MEN om jeg ser en sweet deal på en LG CX under black week i November OG det kommer en heftig Limited Edition SeX konsoll, da er det stor sjanse for at jeg hiver meg over en selv :D Xbox økosystemet gjør at det er null stress å hoppe mellom PCen og chille på sofaen med konsoll i stua uansett, så det er jo sykt digg.

Endret av XtaZ
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Mala skrev (1 time siden):

Gjengen fra Digital Foundry sine tanker og gjennomgang av visningen

Ai.

Det var ikke spesielt positivt.

De bringer for eksempel opp at destiny 2 ser bedre ut enn Halo...

 

Gøy å høre at de også er imot at spillene skal fungere på både Xbox one og series X.

 

Edit.

Kom på det når jeg så en av kommentarene til videoen...

Budsjettet til Halo infinite skal vist være på rundt 500 millioner dollar. ( Høyeste budsjett på et spill noensinne)

Det er flaggskipet til series X, som Microsoft skryter av at skal være laget fra grunnen opp for å kjøre på series X.

Men så kjører det på en PC?

De har vist jobbet med det i rundt 5 år nå.

Det er virkelig merkelig...

Endret av Iki
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Mr_Spock said:

Sliter litt med å forstå kritikken - spillet er jo ikke ferdig?

Ser det slik ut på release på Xbox X så kan man klage. Selv synes jeg spillet så rått ut og gleder meg veldig til å spille det.

Vi er nok alle enig at man forventet bedre grafikk, det var noe man nesten kunne kjørt på en Xbox One X. Nå har dem gitt et svar etter kritikk av grafikken at spillet er ikke ferdig og det vil se bedre ut. Da vil tiden vise det :) Jeg er iallefall overbevist at det burde se bedre ut på release enn på eventen på Series X.

Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (1 time siden):

Jeg gikk liksom ut i fra at spillet ikke er ferdig. Men jeg kjenner ikke så godt til hvordan spill lages.

Det er for nært release til at de kan gjøre stort.

De endringene de har snakket om skal komme som et patch etter launch.

 

Dette var også PC versjonen av spillet, som visstnok skal se bedre ut enn den til konsollene...

 

De har brukt 5 år på å nå dette punktet, de fikser ikke alt på 3 måneder.

 

metalheart666 skrev (2 timer siden):

7.5/10.. Kunne vært noe gameplay fra: Hellblade2, Fable og Avowed .. Da hadde det lett vært 9/10.

Ga Ps5 eventen 5/10

Det er ganske merkelig at du kan skrive dette.

Hva gjorde dette showet bedre enn Playstation sitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...