Gå til innhold

Se Xbox Series X-presentasjonen her klokka 18:00


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med dette showet var at Xbox ikke klarte å vise frem hvorfor du må ha en SeriesX. Bare se på fks Halo Infinite. Spillet ser kult ut men det kunne like greit vært XboxOneX versjonen vi så. Og det er et problem...

Microsoft klarte ikke å vise frem SeriesX idag. GamePass derimot var stjernen idag...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (1 time siden):

Ikke godt å si hvor mye bedre grafikk man får, Ikke sikkert det blir så ekstremt stor forskjell utenom dobling av fps men for mange blir det et helt nytt spill.

Det er snakk om implementering av raytracing i halo etter launch

Endret av Mr.Sorter
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
LarZen skrev (1 time siden):

Problemet med dette showet var at Xbox ikke klarte å vise frem hvorfor du må ha en SeriesX. Bare se på fks Halo Infinite. Spillet ser kult ut men det kunne like greit vært XboxOneX versjonen vi så. Og det er et problem...

Microsoft klarte ikke å vise frem SeriesX idag. GamePass derimot var stjernen idag...

Gamepass er fantastisk, og blir bare bedre og bedre.

Men tror ikke jeg så et eneste spill i dag som ikke sa "Coming to Windows"  i bunnen.
Det gir meg virkelig ikke meg, med en solid PC, mange grunner til å gå ut å kjøpe en Xbox...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk bryr seg så mye om trailere. Det blir som å dømme en film fra coveret. 

Vil dere ha overdådige trailere ala Blizzard som ikke er i nærheten av å se like bra ut in-game? For det virker jo som det er det folk vil ha om dagen. Nesten samtlige overhypet leverer ikke opp mot forventningene uansett. Jeg blir ikke overrasket om Cyberpunk er et jævla ræl av et mess som overhode ikke leverer opp til forventningene. 

Om man får samtlige av disse spillene via gamepass så er det jo enormt bra i seg selv. Skjønner ikke hvorfor folk syter sånn. Man kunne fått et mega fett spill som sikkert ikke hadde kommet ut før om 3-4 år. Hadde folk blitt glade da? Det betyr jo at dette spillet fortsatt kan bli sluppet en trailer om 1-2 år for alt vi vet.

Gamepass er tro det eller ei mer enn god nok grunn og potensielt ikke noe kostnad for online som følge av det. Sparer jo tusenvis av kroner på det som kan brukes på andre ting eller flere spill. Er ikke det en enorm gevinst i seg selv? 
For min del så er Halo ene og alene bedre enn alle spillene Sony noen gang har sluppet. 

Dette er jo bare starten. Hvem vet hva fremtiden har i vente. Folk burde dømme totalpakken. Utifra det man vet så vil jeg si at man må være fryktelig fanboy av PS for å mene at det Xbox har vist frem til nå er dritt og på en annen side mene at det PS5 var så veldig mye bedre.

Kraftigere konsoll, bakoverkompatibilitet, potensielt gratis online og enorm verdi i gamepass er for meg gode nok grunner. På toppen der så kommer prisen og kontrollen. Om det er noe Sony ikke kan matche så kan de lage så mange Spiderman eller walking sim spill de bare vil. 

Det er hvert fall drøssevis av spille jeg aldri har hørt om eller som jeg trodde var dritt som endte opp med å være fantastisk og jeg spiller vanligvis ikke SP spill. Men takket være gamepass så er det en del spill jeg har fått prøvd ut og spilt som jeg aldri hadde betalt direkte for. Å jeg har fortsatt ikke fått spilt gjennom mesteparten av de mest aktuelle spillene enda. 

Men ja folk får synes hva de vil. Det er jo fortsatt noe igjen for de å snakke om å vise frem vil jeg anta. 


 

Lenke til kommentar
Kamaaz skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke hvorfor folk bryr seg så mye om trailere. 

Noe av dette var iallefall gameplay, så man kan fint dømme utifra det.

Det er tross alt snakk om å velge hvilken av to konsoller man skal kjøpe. (noe som kan være ganske dyrt for enkelte)

Kamaaz skrev (2 minutter siden):

Vil dere ha overdådige trailere ala Blizzard som ikke er i nærheten av å se like bra ut in-game? 

Nei, de fleste her vil nok heller ha gameplay som viser at Xbox series X er bedre enn Xbox one X.

Kamaaz skrev (4 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor folk syter sånn. Man kunne fått et mega fett spill som sikkert ikke hadde kommet ut før om 3-4 år. Hadde folk blitt glade da?  

Fordi det som vises frem ikke er gameplay / ikke viser noe nytt.

Vi fikk se litt av Forza, som visstnok ikke kommer før om noen år.

Kamaaz skrev (6 minutter siden):

Gamepass er tro det eller ei mer enn god nok grunn og potensielt ikke noe kostnad for online som følge av det. Sparer jo tusenvis av kroner på det som kan brukes på andre ting eller flere spill. Er ikke det en enorm gevinst i seg selv? 

Joda, men så kommer alle spillene (ifølge Microsoft) på Xbox one, så da sparer du jo mer om du ikke kjøper en series X, som vi ikke har fått noen grunn til å kjøpe enda.

Kamaaz skrev (7 minutter siden):

For min del så er Halo ene og alene bedre enn alle spillene Sony noen gang har sluppet. 

Skriver du virkelig dette like etter å ha skrevet "Skjønner ikke hvorfor folk bryr seg så mye om trailere. Det blir som å dømme en film fra coveret. "???

Kamaaz skrev (8 minutter siden):

Dette er jo bare starten. Hvem vet hva fremtiden har i vente. Folk burde dømme totalpakken. Utifra det man vet så vil jeg si at man må være fryktelig fanboy av PS for å mene at det Xbox har vist frem til nå er dritt og på en annen side mene at det PS5 var så veldig mye bedre.

Ikke mange som vet hva som kommer, utenom det som har blitt vist frem.

Av det som har blitt vist så leder Sony en god del.

Kamaaz skrev (9 minutter siden):

Kraftigere konsoll, bakoverkompatibilitet, potensielt gratis online og enorm verdi i gamepass er for meg gode nok grunner. På toppen der så kommer prisen og kontrollen. Om det er noe Sony ikke kan matche så kan de lage så mange Spiderman eller walking sim spill de bare vil. 

Kanskje kraftigere*

Prisen på ps5 er sist ryktet til 4.000,-

På kontrollere så er Playstation mer populær (utifra antall brukere av den på PC)

Kamaaz skrev (12 minutter siden):

Det er jo fortsatt noe igjen for de å snakke om å vise frem vil jeg anta. 

Vi får håpe det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (28 minutter siden):

Joda, men så kommer alle spillene (ifølge Microsoft) på Xbox one, så da sparer du jo mer om du ikke kjøper en series X, som vi ikke har fått noen grunn til å kjøpe enda.

Flere av spillene dem viste kommer ikke til XBO. Enten så er spillene minst ca. 1,5 år unna eller så er det ikke MS Studios spill (hvis MS holder på det dem sa) . Ellers kan kortere lastetider, høyere framerate og andre forbedringer være grunner til å kjøpe XBSX.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Kamaaz skrev (45 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor folk bryr seg så mye om trailere. Det blir som å dømme en film fra coveret. 

Hele poenget med showet i dag var å vise frem Series X spill å gi deg en grunn til å kjøpe konsollen.

Må jo være lov til å uttrykke misnøye når de mislykket med det.

At du er solgt på konsollen på Halo alene, er veldig kjekt for deg, men det betyr ikke at det er en konsollselger for alle andre.

Lenke til kommentar
Iki skrev (58 minutter siden):

Noe av dette var iallefall gameplay, så man kan fint dømme utifra det.

Det er tross alt snakk om å velge hvilken av to konsoller man skal kjøpe. (noe som kan være ganske dyrt 

Nei, de fleste her vil nok heller ha gameplay som viser at Xbox series X er bedre enn Xbox one X.

Fordi det som vises frem ikke er gameplay / ikke viser noe nytt.

Vi fikk se litt av Forza, som visstnok ikke kommer før om noen år.

Joda, men så kommer alle spillene (ifølge Microsoft) på Xbox one, så da sparer du jo mer om du ikke kjøper en series X, som vi ikke har fått noen grunn til å kjøpe enda.

 

Eneste gameplayet man kan dømme etter er jo Halo fra eventen. Det viser jo seg at det er en del som kommer bare på Xsx, men som sagt bare teasere, så blir litt vanskelig å dømme etter. Det var jo en god del interessante spill i alle sjanger på eventen, Men som sagt litt mer gameplay ville ha gjordt jobben.

Endret av Mr.Sorter
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Kontrollere så er Playstation mer populær (utifra antall brukere av den på PC)

Dette utsagnet sku jeg virkelig likt å hatt et tall på. Tror faktisk ikke at det er flere på PC som bruker Playstation kontroller enn Xbox kontroller. At Playstation kontrolleren er mer populær er litt rart når man ofte ser at til og med de som spiller på den konsollen synes Xbox kontrolleren er mer behagelig. Dog er en kontroller en preferanse. Jeg synes den er altfor liten mens Xbox kontrolleren passer mine hender mye bedre 

Lenke til kommentar

Som du helt klart ser fra linken og bildene mine så har Xbox kontrollerne 64% markedsandel mot PlayStation sine stusselige 27% og er aktivt mer brukt.

Er det å drite deg totalt ut hele tiden med alle de sprø påstandene dine en fetish du har eller noe slik?

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
IT-Henrik skrev (7 timer siden):

Gamepass er fantastisk, og blir bare bedre og bedre.

Men tror ikke jeg så et eneste spill i dag som ikke sa "Coming to Windows"  i bunnen.
Det gir meg virkelig ikke meg, med en solid PC, mange grunner til å gå ut å kjøpe en Xbox...

Det er vel heller ikke meningen fra MS. Så lenge du har gamepass så er de mer enn happy ?

Endret av barezell
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (4 timer siden):

343i har fortalt i ettertid at de kjørte en gammel build. De forrige Halo spillene så også drastisk bedre ut på launch sammenlignet med tidligere videoer og fra beta, så får da inderlig håpe det stemmer.

Ja såg ut som det trengte en del polish for å være ærlig, uansett ingen tvil om at det er en ekte demo da. Om det er status på dagens build så håper jeg de utsetter det og tar seg tid til å fikse det. Og at de senker siktet ned slik Bungie gjør...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...