Gå til innhold

Se Xbox Series X-presentasjonen her klokka 18:00


Anbefalte innlegg

20 minutes ago, Comma Chameleon said:

Akkurat komprimeringen synes ikke jeg var noe utslagsgivende. Her er videoen i 4K 60fps og det er fortsatt skuffende.


Skjønner at de valgte å fokusere på gameplay og ytelse, da det har mer å si for spillerfølelsen, men ser fortsatt litt last-gen ut med tanke på lyssetting, teksturer, materialer og generell VFX. Skuffende der, men helt ærlig så gjør det ikke meg så mye heller hvis multiplayer ser bra ut og spiller bra.

Last-gen? Da mener du vel last-gen sånn som i 7. generasjon? Et av disse bildene er Halo Reach, det andre er Halo Infinite.EdokaNsWkAMWZ8k?format=jpg&name=medium

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er bekymret for Halo rett og slett fordi det så elendig ut, er kort tid til launch, har tatt serien fra big-scale corridor shooter til full open world som skal være mye større enn både Halo 4 og 5 sammenlagt, alt på kun 5 år med et (ryktet) grafikkmotorbytte fra UE4 til Slipspace Engine 1.5 år inn i utviklingen som skal ha påvirket utviklingen negativt og i tillegg har det siste halvåret av utviklingen skjedd fra hjemmene til folk, noe som absolutt ikke er optimalt.

Og dette spillet er introduksjonen til det som skal være grunnpilaren for en Halo 'plattform' som skal contentpatches minst 10 år fremover i tid?

Håper fortsatt vi kan se tilbake på dette kaoset etter release og puste lettet ut, men tror faen ikke det er realistisk egentlig.

Jeg ser tilbake på nydelige Halo 4 og 5 å tenker bare 'HVA FAEN har de gjort med Infinite?!'

Halo4:95Ef0EP.png

Halo 5:CVsSxfy.jpg

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (3 timer siden):

De er nok så desperate :)

Det er bare det at dette ikke gir noen mening.

Om det de viste frem var en gammel build, og de viste denne da den nye ikke er stabil, hvorfor viser de da ikke bilder av den nye?

Du trenger ikke en stabil build for å vise stillbilder.

Men bildene de har lastet opp er av samme kvalitet som demoen vi fikk se.

Spesielt nå, etter klagene på grafikken, burde de lett kunne svare med et bilde av hvordan spillet ser ut, slik at de kan få kontroll på situasjonen.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Iki said:

Det er bare det at dette ikke gir noen mening.

Om det de viste frem var en gammel build, og de viste denne da den nye ikke er stabil, hvorfor viser de da ikke bilder av den nye?

Du trenger ikke en stabil build for å vise stillbilder.

Men bildene de har lastet opp er av samme kvalitet som demoen vi fikk se.

Spesielt nå, etter klagene på grafikken, burde de lett kunne svare med et bilde av hvordan spillet ser ut, slik at de kan få kontroll på situasjonen.

Skaden har allerede skjedd og er med aller høyeste sannsynlighet irreversibel. Dette var en gylden mulighet for MS til å vise kraften i Series X - "her er forbedringen du får med å oppgradere til Xbox Series X". Istedet har de effektivt drept all hype for Halo Infinite og dratt hele Series X lanseringen med seg i søla også. Folk flest aner ikke hva teraflops betyr, men alle kan se at grafikken i Halo Infinite ser platt, livløs og billig ut. Ikke noe som egner seg for å få folk til å investere i en ny konsoll.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (9 timer siden):

Jeg er bekymret for Halo rett og slett fordi det så elendig ut, er kort tid til launch, har tatt serien fra big-scale corridor shooter til full open world som skal være mye større enn både Halo 4 og 5 sammenlagt, alt på kun 5 år med et (ryktet) grafikkmotorbytte fra UE4 til Slipspace Engine 1.5 år inn i utviklingen som skal ha påvirket utviklingen negativt og i tillegg har det siste halvåret av utviklingen skjedd fra hjemmene til folk, noe som absolutt ikke er optimalt.

Og dette spillet er introduksjonen til det som skal være grunnpilaren for en Halo 'plattform' som skal contentpatches minst 10 år fremover i tid?

Håper fortsatt vi kan se tilbake på dette kaoset etter release og puste lettet ut, men tror faen ikke det er realistisk egentlig.

Jeg ser tilbake på nydelige Halo 4 og 5 å tenker bare 'HVA FAEN har de gjort med Infinite?!'

Halo4:95Ef0EP.png

Halo 5:CVsSxfy.jpg

Faktisk heilt utruleg.. Når eg såg bilda først, tenkte eg at Halo Infinite ser no ikkje så gale ut.. Men når eg etterkvart innser at det er Halo 4 og 5 som det er bilde av.. Tom for ord..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (8 minutter siden):

Kan det tenkast at Xbox har lovd gull og grønne skoger med 4k/60fps, og tenkt at det skal dei klare uavhengig av om spelet ser ut som det blei utviklet i 2005?

Man kan tro det, men destiny 2 får jo nå 60fps 4k på konsollen, og det ser jo bedre ut.

Ærlig talt tror jeg bare det er studioet bak halo som har gjort noe feil her.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, barezell said:

De har vel aldri vært på bungie nivå eller? Om det er no nivå å sikte etter da.. shots fired!

 

Halo 4 var fantastisk og lett på nivå med Halo 1-3+reach og bedre på mange måter, og Halo 5 multiplayeren er definitivt den beste i serien selv om campaignen var helt merkelig kort og liten i skala versus forgjengerne. Fokuset og forsøket på å adde på nye maincharactere slo heller ikke an.

Halo-era Bungie er dødt og eksisterer ikke lengre, og det ser man på Destiny som er fullstendig søppel og helt ufattelig sjelløst og kjedelig å sitte grinde seg igjennom. Ræva grafikk eller ei, Halo Infinite blir garantert ett bedre spill enn Destiny i alle fall, det er rimelig sikkert :p 

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Mala said:

Virker som det er viktigere å selge Gamepass i stedet for konsoller ja.

Så bra for oss forbrukere som har en PC at de satser på gamepass :) Og konsoll spillere også, får veldig mye for pengene. Så er noe positivt at Gamepass blir satset på 110%.

Endret av Raul07
  • Liker 4
Lenke til kommentar
12 hours ago, Mala said:

Virker som det er viktigere å selge Gamepass i stedet for konsoller ja.

Logisk nok. Absolutt best case scenario i konsollbransjen er at man selger 150 mill konsoller (basert på PS2) og dette er faktisk en helt patetisk liten kundemasse i det store og det hele siden det er estimert rundt 2.5 milliarder gamere der ute på alle plattformer, og det gjenspeiles i de lave spillsalgene på konsoll hvor exclusives vanligvis bare selger rundt 1-3 millioner som er under 3% av hele brukerbasen på PS4 for eksempel med noen veldig få unntak som selger over 10 mil, altså bare 15% av brukerbasen.

Series X kommer ikke til å slå PS5 i direkte hardware sales tror jeg, men er rimelig sikker på at de kommer til å ha langt flere aktive brukere og en mye større kundemasse å selge spill til, som er det som er hovedmålet til alle aktørene. Xbox er allerede på konsoll og PC og det er like før offisiell mobillaunch med xCloud. Samsung telefoner kommer etterhvert bundlet med xCloud (og muligens en kontroller) og jeg tror MS kommer til å prøve få i stand enda flere slike samarbeid og bundle xCloud med andre mobil, tablet og TV merker, og jeg hadde blitt veldig overrasket om MS ikke faktisk også slipper en liten streaming stikke man kan plugge i TVen som koster max 1000kr på ett eller annet tidspunkt.

MS burde også prøve å få i stand noe samarbeid med forskjellige internettaktører verden over hvor man kan bundle internett og Xbox i en eller annen form og få ubegrenset med data. Dette MÅ vel faktisk skje enten i samarbeid med MS eller på disse internettleverandørene sitt eget iniativ for at den digitale gamingfremtiden skal ha noen sjanse. Datakvoter er BS

Lenke til kommentar

Hvordan subsidierer Microsoft utgiveren av spillene som kommer på Gamepass egentlig? Vil  jo tro at en del av inntektene fra nettopp Gamepass  går til dette, for jeg regner jo med utviklere/utgivere av spill ikke ønsker å gå i tap med å tilby sitt flunkende nye spill på lanseringsdagen. Nå er det jo selvsagt de som kjøper spillene uansett, men for mange ser jeg for meg at kun flyter på den utrolige totalverdien som Gamepass gir.


 

EDIT:

Relevant (?)

 

https://www.google.com/amp/s/amp.reddit.com/r/xboxone/comments/a6gd33/how_do_gamepass_games_make_money/

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...