Gå til innhold

Cyberpunk 2077 - Nyheter og offisielle oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KriZZ skrev (15 timer siden):

Har du i det hele tatt spilt dette på på en maskin som er godt innenfor kravene?

 

For det første så trenger du ikke å spille spillet for å vurdere det. Dette er ikke 1990, men 2020 som betyr at du faktisk kan vurdere produkter på andre måter enn å eie de. Jeg kan banne på at karen som jeg sett på spille på det sitter på et langt bedre setup enn hva du har og han deler akkurat det samme inntrykket. 

Ingen som har nevnt om at man hele tatt spiller på en 7 år gammel hardware overhode. Jeg venter til spillet har fått fikset en del problemer før jeg kjøper det. Kanskje da vil det være et bedre spill, for dette spillet har åpenbart blitt rushet frem og det vises betydelig.

Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker skrev (39 minutter siden):

Synes historien er litt gammel, oppbrukt og henter for mye inspirasjoner fra filmer som transcendence, chappie, johnny mnemonic osv uten å by på noe nytt. Ellers helt grei spill

7/10

Litt off topic, men finnes det noen fiømer/serier/bøker i samme sjanger du(eller noen andre) kan anbefale? Synes det er en spennende setting. 

Lenke til kommentar
Mala skrev (På 13.12.2020 den 10.17):

Protip: Spill uten HDR. 

Ble aldri nøgd med sortnivået i dette spillet på OLED'en de få timene jeg fikk testet dette. på fredag, og jeg følte meg litt snytt. Nå vet jeg hvorfor 😛 Skal teste videre i dag på PC, uten HDR.

 

 

Gikk tilbake til SDR jeg også. Kontrasten var grusom i dette spillet. Veldig synd, for skikkelig HDR hadde vært fantastisk her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ezio skrev (9 timer siden):

For det første så trenger du ikke å spille spillet for å vurdere det. Dette er ikke 1990, men 2020 som betyr at du faktisk kan vurdere produkter på andre måter enn å eie de. Jeg kan banne på at karen som jeg sett på spille på det sitter på et langt bedre setup enn hva du har og han deler akkurat det samme inntrykket. 

Ingen som har nevnt om at man hele tatt spiller på en 7 år gammel hardware overhode. Jeg venter til spillet har fått fikset en del problemer før jeg kjøper det. Kanskje da vil det være et bedre spill, for dette spillet har åpenbart blitt rushet frem og det vises betydelig.

Vet ikke hva du har sett på, jeg snakker av egen erfaring og har over 25 timer i spillet frem til nå.

Et av de beste spillene jeg har spilt og storkoser meg, punktum!

Heller ingen ytelseproblemer og spiller med alt på full pupp i 4K med raytraycing.
Ser ekstremt bra ut og story fra en annen verden. 

Etter min mening bedre enn red dead, selv om det også er det veldig bra spill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Heiti skrev (10 timer siden):

Litt off topic, men finnes det noen fiømer/serier/bøker i samme sjanger du(eller noen andre) kan anbefale? Synes det er en spennende setting. 

Bok: Neuromancer av William Gibson. Om ikke nødvendigvis den første så er det i hvert fall helt klart gudfaren til cyberpunk-sjangeren. Mange begreper som brukes i cyberpunk ble oppfunnet her.  

Film: Blade Runner og Blade Runner 2049

Serie: Altered Carbon (1. sesong).

Spill: Deus Ex-serien, start med det første fra 2000 (kanskje tidenes spill?). 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Det finnes nå flere store spill som ser flotte ut og kjører fint PS4/Xbone, jeg synes ikke argumentet holder som svar på hvorfor launchen ble som den ble.

Metacritic ga 90/100, men i skrivende stund har spillet:

6.9, 2.9 og 3.9 på PC, PS4 og Xbone av forbrukerene.

Om du tar deg en tur innom subredditen såkan du se at mangel på funksjoner og logikk i spillet veier mer enn bugs og glitches som lar seg fikse i neste patchene(selvom 2 års delayen med "optimalisering" burde vel sørget for at det ikke var nødvendig).

De endret også fra RPG til "Action Adventure" i markedsføringen demmes nylig, det sier litt om mangel på RPG-elementer og hvor "levende" byen burde vært.

Er ikke langt unna launchen av No Man's Sky på noen elementer her og tror for mange det vil hjelpe å vente 6-12 mnd for å få det man ble lovet.

Endret av Kimelimm
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Konsollutgavene er ræva blues, enkelt og greit. De løftes en del om man er så heldig å ha PS5 eller Series X! Og det kan jo bare bli bedre med tiden. Det sier litt når til og med Sony gir refunds, sist det skjedde var vel med "One Mans Lie"...som var katastrofe ved lansering det også.

 

PC-utgaven, for meg fremsto som helt nydelig og kjørte i det minste veldig bra! Men nå rakk jeg knapt å komme i gang med det skikkelig før det gikk til helvete etter hotfixen. Opplevde at bilen min hang seg fast i en port, slik at man bare måtte ditche bilen 😛 Det var mer morsomt enn frustrerende. Det som derimot er gamebreaking er jo at man faen ikke får spilt spillet, og er jeg så heldig at jeg får laste inn spillet går det ikke lenge før den grusomme flatline erroren sparker meg i ballene :(

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hvis det ikke er nevnt før så de på PC kan bruke tweaken her for mye mer fps. Det er visstnok en feil i konfigen til Cyberpunk som bruker verdier til konsollene.

Unlock your Cyberpunk 2077 memory pool budget file to your proper PC RAM and VRAM size - Worth a try! Increases and Smooths out FPS by a lot! : pcgaming (reddit.com)

Jeg gikk opp 30fps med endringen her + loadingen gikk på 2 sekund. (I9-9900k@5Ghz, RTX3080,32Gb minne). Gikk fra 50-60 til 95fps på Ultra med 3840x1600 oppløsning.

Endret av Avean
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Mala said:

Konsollutgavene er ræva blues, enkelt og greit. De løftes en del om man er så heldig å ha PS5 eller Series X! Og det kan jo bare bli bedre med tiden. Det sier litt når til og med Sony gir refunds, sist det skjedde var vel med "One Mans Lie"...som var katastrofe ved lansering det også.

 

PC-utgaven, for meg fremsto som helt nydelig og kjørte i det minste veldig bra! Men nå rakk jeg knapt å komme i gang med det skikkelig før det gikk til helvete etter hotfixen. Opplevde at bilen min hang seg fast i en port, slik at man bare måtte ditche bilen 😛 Det var mer morsomt enn frustrerende. Det som derimot er gamebreaking er jo at man faen ikke får spilt spillet, og er jeg så heldig at jeg får laste inn spillet går det ikke lenge før den grusomme flatline erroren sparker meg i ballene :(

Hva er flatline error'en går ut på? Behøver man hjertestarter ala i Saints Row? :wee:

1 hour ago, KriZZ said:

Sagt det før og sier det igjen, etter ca 25 timer på pc har jeg null store problemer.
Ved et par tilfeller sett ting som en hamburger eller pistol i løse luften, men ingen nevneverdige feil som har påvirket den enormt gode spillopplevelsen med tanke på grafikk, story og gameplay som spillet leverer.

Hvordan vet du at dette var en bug, og ikke en fancy svevende mine kamuflert som en burger og sånn? Tok du på den før du gjorde opp en mening om dette? ;)

Om Red Dead:

Har ikke spillet RDR, men har prøvd RDR2 på PS4, og synes at RDR2 er ok, men litt drøy mengde grinding for å vinne gull og penger er det da. Men, greit nok siden det er likt for alle.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (10 minutter siden):

Hvordan vet du at dette var en bug, og ikke en fancy svevende mine kamuflert som en burger og sånn? Tok du på den før du gjorde opp en mening om dette? ;)

Om Red Dead:

Har ikke spillet RDR, men har prøvd RDR2 på PS4, og synes at RDR2 er ok, men litt drøy mengde grinding for å vinne gull og penger er det da. Men, greit nok siden det er likt for alle.

Det kan det faktisk ha vært, ble aldri undersøkt nærmere 😛 

Refererte til RDR2 tidligere.
Absolutt et veldig bra spill, men følte det var litt drøyt til tider.
Det er helt klart fra øverste hylle sammen med mange andre gode titler, som TLOU2, Horizon Zero Dawn, God of War og nå Cyberpunk.


CDPR burde heller sluppet cyberpunk som en "early access" utgave med tanke på ymse problemer de har pr i dag på ulike maskinvare, siden de absolutt måtte slippe det nå. Da hadde de nok unngått mye av kritikken det har fått.
Eventuelt ventet med konsollutgavene til det var bedre optimalisert.

Konsollutgave er jeg enig i at er en katastrofe slik det er i dag.

Har man en relativt god pc så fungerer det veldig bra, og lite betydelige bugs å påpeke som jeg har opplevd.



 

Lenke til kommentar
Avean skrev (1 time siden):

Hvis det ikke er nevnt før så de på PC kan bruke tweaken her for mye mer fps. Det er visstnok en feil i konfigen til Cyberpunk som bruker verdier til konsollene.

Unlock your Cyberpunk 2077 memory pool budget file to your proper PC RAM and VRAM size - Worth a try! Increases and Smooths out FPS by a lot! : pcgaming (reddit.com)

Jeg gikk opp 30fps med endringen her + loadingen gikk på 2 sekund. (I9-9900k@5Ghz, RTX3080,32Gb minne). Gikk fra 50-60 til 95fps på Ultra med 3840x1600 oppløsning.

Testet dette nå og usikker på hva jeg lå på før, for sjekket aldri da det fløyt veldig bra.

Ligger nå 70-80 fps med alt maxet i 4K oppløsning, absolutt akseptabelt :D 
Se om jeg orker å gå tilbake å se hva jeg faktisk lå på før endringen.

Lenke til kommentar
1 hour ago, KriZZ said:

Det kan det faktisk ha vært, ble aldri undersøkt nærmere 😛 

Refererte til RDR2 tidligere.
Absolutt et veldig bra spill, men følte det var litt drøyt til tider.
Det er helt klart fra øverste hylle sammen med mange andre gode titler, som TLOU2, Horizon Zero Dawn, God of War og nå Cyberpunk.


CDPR burde heller sluppet cyberpunk som en "early access" utgave med tanke på ymse problemer de har pr i dag på ulike maskinvare, siden de absolutt måtte slippe det nå. Da hadde de nok unngått mye av kritikken det har fått.
Eventuelt ventet med konsollutgavene til det var bedre optimalisert.

CD Projekt Red har skuffet fansen noe, men levert litt til PC og noe for dårlig på en del konsoller og katastrofe for eldre konsoller.

De har åpenbart sett vinningsøyemed, for de har satset alt på hypen, slik at de kunne få inn kapital som dekker mer enn utviklingskostnadene ved pre-release. De kunne like gjerne ha sluppet noe sånn til de eldre konsollene :p

225px-TheHeist2_Robbery.png

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...