Gå til innhold

George Floyd


Gjest

Tenk først, post etterpå. Persondiskusjoner og trolling vil kunne lede til advarsler og evt. utestengelse.

Anbefalte innlegg

Comma Chameleon skrev (11 minutter siden):

Og hvis vi fokuserer på overfallsvoldtekt, som er teamet her, så ser vi at utlendinger står for mesteparten. Og det stemmer også med det som har blitt nevnt. Trenger ikke være rakettforsker for å forstå at kommer du fra et land der voldtekt ikke er like ille å utføre, at de har et generelt helt jævlig kvinnesyn, eller et land der du får store trauma av å bo, så er det større sjanse for overfallsvoldtekt kontra en som er vokst opp på norske verdier?

Hvordan noen kan påstå at det er uproblematisk at noen kommer hit med holdninger fra Saudi-Arabia er helt utrolig.

Mesteparten som rapporteres -- og det er vanskelig med festvoldtekter når man ikke er invitert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Voldtekter, innvandring, Saudi-Arabia... jaja ? Jeg høyner med noe litt mer relatert til trådens tema så kanskje vi kommer en anelse mer på sporet igjen!

3 North Carolina police officers fired after conversation about 'slaughtering' Black people and the need for a second Civil War

Sitat

Three police officers in North Carolina have been fired after they were heard on camera making racist comments, including the use of racial epithets and references to “slaughtering” Black people, police said Wednesday. 

Wilmington Police Chief Donny Williams said Cpl. Jessie Moore and officers James Gilmore and Kevin Piner would be fired for misconduct after an internal investigation “uncovered extensive violations” of the department's policies, including its standard of conduct and use of appropriate language. 

Mer: https://thehill.com/homenews/state-watch/504454-3-north-carolina-police-officers-fired-after-conversation-about


3 North Carolina police officers fired over racist rants

Sitat

At the 46-minute mark of the video, Piner and Gilmore began talking from their respective cars, at which time Piner criticized the department, saying its only concern was “kneeling down with the black folks.” About 30 minutes later, Piner received a phone call from Moore, according to the investigation, a segment in which Moore referred to a Black female as a “negro.” He also referred to the woman by using a racial slur. He repeated the use of the slur in describing a Black magistrate, and Moore used a gay slur to describe the magistrate as well.

Later, according to the investigation, Piner told Moore that he feels a civil war is coming and that he is ready. Piner said he was going to buy a new assault rifle, and soon “we are just going to go out and start slaughtering them (expletive)” Blacks. “I can’t wait. God, I can’t wait.” Moore responded that he wouldn’t do that.

Piner then told Moore that he felt a civil war was needed to “wipe them off the (expletive) map. That’ll put them back about four or five generations.” Moore told Piner he was “crazy,” and the recording stopped a short time later.

According to police, the officers admitted it was their voices on the video and didn’t deny any of the content. While the officers denied that they were racists, they blamed their comments on the stress on law enforcement in light of the protests over the death of George Floyd.

Mer: https://apnews.com/268149218f156204ba0295f955cbc692

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 hours ago, 0laf said:


Jeg mener jeg fant det på Dagbladet eller VG, men det er sluppet i flere medier i dag, og er angivelig rett fra Nascar.

https://www.theguardian.com/sport/2020/jun/25/nascar-noose-photo-talladega-bubba-wallace
https://www.otbsports.com/sport/nascar-reveal-noose-found-bubba-wallaces-garage-1036441

Bildet ditt derimot, finner jeg ingen kilde på når jeg søker etter det på Google, det dukker kun opp i noen reddit-poster og et par andre steder?

Bildet mitt er fra en youtube-video som viser de aktuelle garasjene. Jeg så videoen men bildet har jeg ikke klippet ut selv. Jeg finner ikke den originale videoen nå som viser veldig godt at det er samme garasje og slikt men det ligger lignende videoer på youtube....

 

Nå har jo FBI bekreftet at denne hang der lenge (jeg har sett bilder fra 2017 også) så det er det ikke noe tvil om...

image.png.66e9abf2c887783346139312f76c4b17.png

Det som forundrer meg litt er bildet du viser til; jeg tviler ikke på at det er fra NASCAR men FBI klipte den ned tidlig så det er merkelig. Det ser veldig "photoshoot" ut og det er umulig å få størrelsen i perspektiv...

Kanskje det er den samme, men det ser ut som om fotografen med vilje prøver å villede...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (7 timer siden):

Godt å se de får sparken! Håper de ikke får jobbene tilbake når ting har roet seg.

Tviler på det. Bare sparken er egentlig mild straff for dette.

Betjentene som er sparket skal være 44, 48 og 50 år gamle. Den ene av de har visstnok vært i politiet i 30 år. Samtalen deres ble tilfeldig oppdaget. At disse ble sparket er ikke sikkert ville vært en selvfølge tidligere heller.

Det får en til å tenke på hvor utbredt dette kan være i politiet (og andre steder). Noen bruker uttrykket «a few bad apples», men det skal ikke så mange til i en lokal politistyrke til før det regnes som et større problem. Noe det heldigvis regnes som av de aller fleste amerikanere nå.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, ism_InnleggNO said:

Det finnes ingen land der det er alment godtatt at menn voldtar kvinner så dette med "dårligere kvinnesyn" er også en fullstendig avsporing.

Det finnes land hvor det ikke godtas at en kvinne "lar seg bli voldtatt" med mindre hun gifter seg men voldtektsmannen i etterkant. Men er man gal i hodet er nok dette også en form for bra kvinnesyn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Det får en til å tenke på hvor utbredt dette kan være i politiet (og andre steder). Noen bruker uttrykket «a few bad apples», men det skal ikke så mange til i en lokal politistyrke til før det regnes som et større problem. Noe det heldigvis regnes som av de aller fleste amerikanere nå.

Hva får deg til å tro at dette kan være så utbredt? 

Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (1 time siden):

Spiller du mye sjakk?

Nei sjakk er ikkje rasistisk fordi kvit brikke starter før svart brikke.. Og nei det er ikkje rasistisk å påpeike samfunnsrelaterte problemer, eller holdninger til kvinner i eit samfunn.. Det som potensielt er rasistisk er å sjå mennesker fra gitt samfunn som mindre verdt, som ikkje skal ha samme muligheiter som andre mennesker fra andre samfunn, fordi ein ser på dei som mindre verdt til å være ein del av Norsk samfunn for eksempel..

Norge har lover som alle må følge. Dette gjelder om det er ein kvit nordmann med dårlig kvinnesyn, som ikkje er eit problem/ulovlig, så lenge dei ikkje bryter loven.. På lik linje som om det gjelder ein fra x land som har dårlig kvinnesyn, som igjen ikkje er eit problem/ulovlig, så lenge vedkommende holder seg til loven...

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (30 minutter siden):

Hva får deg til å tro at dette kan være så utbredt? 

Formulerte meg kanskje litt dårlig. Jeg skrev ikke at jeg tror akkurat dette i denne saken er så utbredt, men at det kan få en til å tenke på hvilke holdninger som finnes i politiet rundt om kring.

Tror ikke så grov rasisme som dette og fantasier om rasekrig mot svarte er utbredt i politiet, men vi vet jo at racial profiling skjer og at det eksisterer forhistoriske holdninger i politiet. Det skal ikke mange slike saker til før tilliten til politiet synker lenger til bunns i større deler av folket. 

Why Most Americans Support the Protests

Sitat

In a poll released this week, 76 percent of Americans called racism and discrimination “a big problem” in The United States

https://www.nytimes.com/2020/06/05/us/politics/polling-george-floyd-protests-racism.html

Og i tillegg har vi jo sett polls nylig som viser at en stor majoritet av amerikanere støtter demonstrasjonene i landet, som er et tydelig tegn på at folket i stor grad anerkjenner disse problemene.

 

Sitat

63% of white and 91% of black respondents said police treat people unequally based on their race, a difference of 28 points.

(YouGov)

https://projects.fivethirtyeight.com/racism-polls/

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 hours ago, jjkoggan said:

Folk forskjellbehandler folk som har kjempet mot rasisme versus folk som fornoyer rasister gang paa gang når de gjøre en tabbe.  Det er helt logisk å gjøre.

Nå er Nancy ganske selektiv hvem hun kjemper for.

En ting er grupper som hvite sør afrikanere, men selv når det var masse rasistiske angrep mot kinesere, inkludert et syreangrep, på grunn av koronaviruset, så sa hun ingenting.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Camlon said:

Nå er Nancy ganske selektiv hvem hun kjemper for.

En ting er grupper som hvite sør afrikanere, men selv når det var masse rasistiske angrep mot kinesere, inkludert et syreangrep, på grunn av koronaviruset, så sa hun ingenting.

Det kan godt være men så vidt jeg vet har Trump ikke gjort noe som helst til å kjempe imot rasisme, men heller fornøyer rasister. 
Selv Lincoln ikke støttet frigjørelse av slaver før krigen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wow California har stemt for å fjerne den delen i sin grunnloven som forbyr diskriminering grunnet kjønn, rase, osv.
Det er nå opp til borgerne, og spørsmålet blir å finne på stemmeseddelen i november. Er sikkert på en eller annen måte godt ment (?), men er jo litt bakvendtland, kan åpne opp for mye grums.

“The state shall not discriminate against, or grant preferential treatment to, any individual or group, on the basis of race, sex, color, ethnicity or national origin in the operation of public employment, public education, or public contracting.”
 

 

Endret av jallajall
Lenke til kommentar
1 hour ago, jallajall said:

Wow ballespark til de Blasio fra The Nation. Hvor mage demokrater kommer ikke til å overleve dette?

Her kan vi se hvorfor Demokrater sliter med å vinne, de ender alltid opp med en "purity" konkurranse hvor de angriper hverandre for å ikke være nok "woke".

Ellers så laget jeg et diagram som oppsummerer hans meninger om NY politet

NYC_murders2.thumb.png.166f1fe7ecb21866dd476c0eb3abe11c.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...