Gå til innhold

George Floyd


Gjest

Tenk først, post etterpå. Persondiskusjoner og trolling vil kunne lede til advarsler og evt. utestengelse.

Anbefalte innlegg

mandodiao skrev (4 timer siden):

Her er det etter min mening misbruk av makt. Og en situasjon der god dialog ville løst situasjonen på en bedre og tryggere måte.

 

Det er tydelig at enkelte tror dialog er løsningen til alt, ......i Norge kanskje.

Se noen episoder av Cops, så skjønner du hvordan det er der borte.

Folk stikker av og risikerer livet til andre over en lav sko, det er veldig ofte narko inne i bildet,  og enda det har blitt markert narko av en hund f.eks, eller blitt observert/kjent luft av hasj/narko, motsetter utrolig mange seg håndjern og blir voldelige.

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FiveInline skrev (43 minutter siden):

Se noen episoder av Cops, så skjønner du hvordan det er der borte.

Jeg har ikke sett den serien. Jeg ville ha vært skeptisk til om tv underholdning gav et nøytralt bilde av virkeligheten.


https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2020/jun/11/cops-american-police-tv-show

«I spent 18 months investigating the show, as part of a six-part documentary podcast that came out last year called Running From Cops... We watched and analyzed 846 episodes of the show, collecting over 68,000 data points. We catalogued the types of crimes... We then compared this data to data available from the FBI’s Uniform Crime Report... the world portrayed on Cops is not like the real world. There are about four times more violent crimes in Cops than in reality. And three times more drug arrests. And about 10 times more arrests for sex work. The cops on the show are also, statistically speaking, extremely good at their jobs.«

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
FiveInline skrev (54 minutter siden):

Det er tydelig at enkelte tror dialog er løsningen til alt, ......i Norge kanskje.

Se noen episoder av Cops, så skjønner du hvordan det er der borte.

Folk stikker av og risikerer livet til andre over en lav sko, det er veldig ofte narko inne i bildet,  og enda det har blitt markert narko av en hund f.eks, eller blitt observert/kjent luft av hasj/narko, motsetter utrolig mange seg håndjern og blir voldelige.

Tror jeg det?

 

Jeg har sett mye Cops, og uendelige timer med politiklipp fra andre kilder. Og som nevnt har jeg bodd "der borte", i vertfall i et område, og feriert i et par andre. Så jeg har sett det på nært hold. Har du?

Og det er uten tvil sykt mye galskap. Samt mye traumatiserte politibetjente både fra jobben sin og fra soldat-karrierene sine. Det er en annen verden enn her hjemme

 

Det legitimerer ikke politivold. Det er en forskjell på dette, og det ser man om man ønsker

Endret av mandodiao
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, mandodiao said:

Man burde det ja. Men noen ganger gjør de ikke det. 

At politiet ikke bruker dialog? Hvor har du det fra? 

Quote

Dette er en av grunnene til at politiet i mange stater må gå med bodycam

Bodycam er en super ting, det burde brukes i Norge også. 

Quote

Litt usikker på hva du skal frem til igrunn, om poengene dine er at det finnes mange politi som gjør en super jobb, så støtter jeg det utsagnet 100% 

Da er vi enige i det iallefall. 

Lenke til kommentar

Fremdeles ikke helt sikker på hva jeg syntes om Floyd-saken. Som flaggsak til politivold syntes jeg den fungerer dårlig.

Da hadde jeg forstått bedre det hav av andre eksempler som eksisterer der ute, eksempelvis skytingen av Daniel Shaver.

Spoiler

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, cuadro said:

Fremdeles ikke helt sikker på hva jeg syntes om Floyd-saken. Som flaggsak til politivold syntes jeg den fungerer dårlig.

Da hadde jeg forstått bedre det hav av andre eksempler som eksisterer der ute, eksempelvis skytingen av Daniel Shaver.

  Hide contents

 

 

Ja, men han var hvit.... da er det ingen som bryr seg. Skrekkelig sak...

Politimannen som drepte ham og hadde "YOU'RE FUCKED" på våpenet sitt fikk gå av med betalt pensjon fordi han fikk "PTSD" av drapet og  rettsaken.

Quote

Brailsford's lawyer has said that Brailsford suffered PTSD due to his shooting of Shaver and the resultant criminal trial. The reinstatement allowed Brailsford to apply for "accidental disability" suffered during the course of work. As a result, Brailsford was unanimously approved to be retired on medical grounds. Brailsford was also given a pension of $2,500 per month.

 

Systemisk rasisme lever i beste velgående i USA, hadde Shaver vært svart hadde utfallet vært noe helt annet...

 

Brailsford_gun_fucked.jpg&f=1&nofb=1

Lenke til kommentar

Brandon Mitchell, Derek Chauvin juror who attended pre-trial rally, may jeopardize guilty verdict - Washington Times

Quote

A juror in the Derek Chauvin trial may have jeopardized the guilty verdict by attending a rally last year and wearing a “Get Your Knee Off Our Necks/BLM” T-shirt, raising questions about whether he told the truth during jury selection.

Brandon Mitchell, known as Juror #52, told Minneapolis news outlets Monday that he attended the Aug. 28 march in Washington, D.C., featuring speeches by George Floyd’s siblings, while a photo circulating online shows him with two cousins wearing the T-shirt as well as a “Black Lives Matter” hat.

What may come back to haunt the prosecution is that Mr. Mitchell, 31, answered “no” when asked during jury selection if he had attended any protests for George Floyd.

🙄

Surprise, surprise.

Det kommer selvfølgelig ikke til å ha noe å si.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Straks live:

Kunngjøring av straffeutmåling for Derek Chauvin.
Det er også ventet "impact statements" og potensielt en appell til retten fra Chauvin selv hvor han har anledning til å be om mildest mulig straff, uttrykke hva han mener om hendelsen og sine handlinger etc. dersom han ønsker å benytte anledningen til dette.
Retten skal visstnok ha funnet flere skjerpende faktorer, som kan ha gitt retten grunn til å gå for en straff på den strengere siden av skalaen.

Straks live i nyhetskanaler og på nett:

 

Alternativ stream:

Spoiler

 

 

 

Update: Chauvin er dømt til fengsel i 270 måneder (22 1/2 år). Det gis fratrekk for tiden han allerede har sittet i varetekt. Retten har tatt hensyn til skjerpende omstendigheter.

 

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (2 timer siden):

Godt å høre!

Bare å vente på at noen her inne mener han ble uskyldig dømt og straffen er alt for streng.

Det har hendt allerede blant de som mente Chauvin ikke drepte Floyd (det var andre årsaker en Chauvins handlinger) eller det var en ulykke

Lenke til kommentar
On 6/26/2021 at 2:52 AM, Comma Chameleon said:

Godt å høre!

Bare å vente på at noen her inne mener han ble uskyldig dømt og straffen er alt for streng.

Personlig ble jeg overbevist om at det minst er rimelig tvil om Chauvin's skyld - etter jeg så politikamera-videoene; når Floyd klikket og sparket setet bak i politi-bilen - hvor han også ropte at han ikke kunne puste - uten at noen politifolk rørte han.

Før de, deretter tok han ut av bilen å la han i bakken mens de ventet på ambulanse - og han fortsatte å rope at han ikke kunne puste, og derretter døde mens Chauvin holdt han nede.

Personlig tror jeg samme ting som gjorde at han ikke kunne puste bak i politibilen, gjorde at han ikke fikk puste på bakken.

Uansett, forhåpentligvis er dette en lærepenge, og signal til politiet i fremtiden - i fremtiden bør de la åpenbart berusede folk kjøre avgårde, untatt i mitt nabolag da. :)

 

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (7 minutter siden):

Personlig ble jeg overbevist om at det minst er rimelig tvil om Chauvin's skyld - etter jeg så politikamera-videoene; når Floyd klikket og sparket setet bak i politi-bilen - hvor han også ropte at han ikke kunne puste - uten at noen politifolk rørte han.

Før de, deretter tok han ut av bilen å la han i bakken mens de ventet på ambulanse - og han fortsatte å rope at han ikke kunne puste, og derretter døde mens Chauvin holdt han nede.

Personlig tror jeg samme ting som gjorde at han ikke kunne puste bak i politibilen, gjorde at han ikke fikk puste på bakken.

Uansett, forhåpentligvis er dette en lærepenge, og signal til politiet i fremtiden - i fremtiden bør de la åpenbart berusede folk kjøre avgårde, untatt i mitt nabolag da. :)

 

Jeg har ikke fulgt saken så tett, men det kan tenkes å være vanskelig å bevise om Chauvin drepte han med kneet mot nakken, om kneet mot nakken bidro til hans død i kombinasjon med rus, eller om Floyd uansett kunne/hadde dødd av kun dopet.   

Selvfølgelig er det ikke det som er lærepengen, lærepengen får være å behandle arrestanter som er handlingslammet på en ordentlig måte, siden risikoen ved altfor hard eller røff behandling kan være at de dør eller blir skadet.  

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

 

KongRudi skrev (1 time siden):

Personlig tror jeg samme ting som gjorde at han ikke kunne puste bak i politibilen, gjorde at han ikke fikk puste på bakken.

Om han hadde problemer med å puste bak i politibilen, tror du ett kne med full tyngde mot nakken hjalp med pustingen?
Om han faktisk hadde pusteproblemer før, er det jo kanskje enda værre å sette seg på nakken hans med fyll tyngde og ikke gi seg selv etter personen blir livløs..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Baranladion said:

Jeg har ikke fulgt saken så tett, men det kan tenkes å være vanskelig å bevise om Chauvin drepte han med kneet mot nakken, om kneet mot nakken bidro til hans død i kombinasjon med rus, eller om Floyd uansett kunne/hadde dødd av kun dopet.   

Selvfølgelig er det ikke det som er lærepengen, lærepengen får være å behandle arrestanter som er handlingslammet på en ordentlig måte, siden risikoen ved altfor hard eller røff behandling kan være at de dør eller blir skadet.  

 

Ifølge vitnet i rettsaken, så hadde Chauvin halve kroppsvekten på nakken på ett tidspunkt, ifølge ett fotografi, ca. 45 kilo - eller 95 pound som han sa - dette ville kunne ha drept en normal frisk person, påsto 'puste-eksperten'.

Veldig mange har ekperimentert og prøvd å gjenskape situasjonen, i etterkant (Steven Crowder mest kjent), uten at noen har dødd. Selv mener jeg at det er en dårlig ide å gjøre dette, det er garantert veldig farlig, selv om jeg tror det er liten sjangse for å dø av det.

Floyd ba uansett selv om å bli lagt ned på bakken når han satt inne i politibilen og ikke fikk puste - og Floyd hadde selv forklart til politbetjentene at han hadde 'hoopet' etter at de så noe fråde i munnen på han, under arrestasjonen. Hooping er slang for å smugle dop i bakenden i fengsel - mens aktoratet påstod at det var basket-spilling han refererte til - som om det var tvil om at Floyd var dopet.

Jeg så bare enkelte deler av rettsaken; - Floyd var vistnokk smittet av Corvid  - og hadde store mengder med dop i kroppen, fire ganger mere enn det som er regnet som dødlig dose av fentanyl, blandet med metamfemin. - om jeg husker rett.

Aktoratet mente Floyd kunne ta slike doser til frokost, siden han var vant med dette.

For å spøke litt; dette var noe jeg syntes hørtes spessielt spennede ut - ser for meg en fremtidig behandlings-reform, om å gradvis øke narko-dosene slik at narko-misbrukere blir immune mot dopet. :)

Uansett, allvorlig talt så mener jeg ikke at; Chauvin gjorde alt rett, men mener altså at det er rimelig tvil at det var Chauvin sitt kne som faktisk drepte Floyd, spessielt med tanke på at han heller ikke fikk puste når han satt bak i politibilen uten at det var noen som blokkerte pustingen hans da.  Som er det han er dømt for.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, KongRudi said:

Floyd ba uansett selv om å bli lagt ned på bakken når han satt inne i politibilen og ikke fikk puste - og Floyd hadde selv forklart til politbetjentene at han hadde 'hoopet' etter at de så noe fråde i munnen på han, under arrestasjonen. Hooping er slang for å smugle dop i bakenden i fengsel - mens aktoratet påstod at det var basket-spilling han refererte til - som om det var tvil om at Floyd var dopet.

Spiller vel liten rolle hva Floyd ba betjentene gjøre. Han ba dem vel ikke om å sette et kne på halsen sin. Man trenger ikke bruke særlig mye makt mot en person som ligger på bakken med håndjern på.

Quote

Uansett, allvorlig talt så mener jeg ikke at; Chauvin gjorde alt rett, men mener altså at det er rimelig tvil at det var Chauvin sitt kne som faktisk drepte Floyd, spessielt med tanke på at han heller ikke fikk puste når han satt bak i politibilen uten at det var noen som blokkerte pustingen hans da. 

Han sa han ikke fikk puste, men han sa veldig mye rart. Kjeften gikk jo i ett med usammenehengende babling. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...