Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Smultring77 skrev (9 timer siden):

Det er så mange som sier konsollen er så stillegående. Stemmer dette? 
 

jeg starter Battlefield 5 og inder innlasting av spillet starter viften. Jeg måler til 70 db. Den slutter ikke heller så lenge jeg spiller. 
 

synes dette høres verre ut enn ps4 min gjør. 

Høres ikke rett ut da, mulig dårlig montering av kjøleribbe da som fører til for høy temperatur og da vifte på absolutt maks. Er det i alle spill eller bare BF5?

Lenke til kommentar

Ref. Game pass og launch tiltes: Noen som har prøvd Gears Tactics? Vad tycks?

Prøvde de første 2 oppdragene, men falt ikke helt i smak. Jeg har ikke spilt xcom men elsket det første spillet jeg spilte i denne sjangeren: «mutant: year zero»!

Førsteinntrykket er at gears tactics er rotete oppbygd og det som (jeg syns) gjør MYZ så bra er at man sniker seg rundt i områdene real time til man enten blir oppdaget eller at man selv starter en kamp fra cover. Først da går man over til turbasert kamp.

Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (9 timer siden):

Det er så mange som sier konsollen er så stillegående. Stemmer dette? 
 

jeg starter Battlefield 5 og inder innlasting av spillet starter viften. Jeg måler til 70 db. Den slutter ikke heller så lenge jeg spiller. 
 

synes dette høres verre ut enn ps4 min gjør. 

Den kan høres litt når den er i tv-hylla. Står den helt åpent høres den ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Min Xbox er helt lydløs når det spilles COD eller AC Valhalla, to krevende spill har jeg skjønt.

Hører på Aftenposten teknologi podcasten der PS5 vinner basert på "innhold". Men er det sååå mange unike titler PS har?? i tillegg var det nesten bare spørsmålstegn til alt ved hva PS5 støttet av formater/TV oppløsning/VRR, særlig når man koblet til TV'en. Han hadde aldri klart å finne ut at hans TCL tv ikke støtter 4K eller dolbyvision etc hvis det ikke hadde vært for at Xbox'en ga ham beskjed.

 

Han skal få lov til å ha egne meninger, men blir veldig partisk. han har PS4 Pro, så da er PS fortsatt best. 

Han kjører Tesla, så da er det podcast opp og ned i mente om Model 3 og hva nytt har Musk kommet med nå...

Lenke til kommentar

Vil vel si at alt nytt er ikke bra, og alt gammelt er ikke dårlig. Tror for de fleste at det bunner mest i hva venner kjøper og hva slags spill du er mest interessert i. Kontrollere, små % forskjell på krefter, design, små forskjeller på støtte av diverse osv er en dråpe i havet for den gjennomsnittlige velger jeg å tro. 
 

I utgangspunktet synes jeg det er fjollete med diskusjon som handler om å spytte ut flashy titler den ene har kontra den andre. 
Bunner jo i hva man selv liker av alt som er  i spilljungelen. For å dra en rød tråd til det jeg sa i innledningen, så per dags dato har jeg valgt xboxen grunnet at jeg får mer underholdning av å spille noen av Microsoft sine eksklusive spill, «pc» spill og tilgang til noen eldre eksklusive klassikere. Sony sine eksklusive appellerer lite til meg, og etter å ha hatt alle generasjonene (også de andre) så mista jeg litt smaken på dem etter at de bokstavelig talt ødela og skrinla en spillserie jeg var mest glad i. Skjønner dog hvorfor PlayStation appellerer til mange, mye bra der og de drar med seg en god medvind fra Ps4. 
 

Over til mer Xbox relatert. Er cloud x streaming mulighetene igang ? Noen som har prøvd og funker det bra ? 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (28 minutter siden):

Er det sony bashing i denne tråden også? Kan du ikke holde trollingen begrenset til minst 1 tråd?

Hvorfor kan du ikke bare bla forbi innlegget som alle andre normale mennesker uten å grine hver gang du ser noe du oppfatter som "bashing"? Hvordan er trolling å opplyse om at et spill har bommet så ufattelig mye og at Sony betalte de for eksklusivt innhold? Seriøst, ta deg sammen.

Åja, når et spillselskap er så patetisk at de kjøper eller begrenser innhold fra spill som skal bli sluppet på alle konsoller så "basher" jeg de hver gang i uka. Det å gjøre spill eksklusive er en ting. Det overlever jeg, men at andre konsoller må betale like mye for et mindre/dårligere produkt enn en annen platform som får mer/bedre er jo ikke noe annet enn patetisk. Spillene er laget for alle og da skal også alle få tilgang til det samme. Ferdig snakka.

De gjorde det samme på blant annet Call Of Duty nå også, hvor de har en egen modus frem til november 2021 som i teorien betyr hele leveåret til dette COD. Men det er jo ikke lov å nevne det heller med din logikk. Fordi det er bashing og trolling i følge deg.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Ezio said:

Hvorfor kan du ikke bare bla forbi innlegget som alle andre normale mennesker uten å grine hver gang du ser noe du oppfatter som "bashing"? Hvordan er trolling å opplyse om at et spill har bommet så ufattelig mye og at Sony betalte de for eksklusivt innhold? Seriøst, ta deg sammen.
 

Slapp av. Jeg har hatt deg og Samco på ignore siden dere lesset ned PS5 tråden men her tok jeg "show post" på ditt innlegg fordi jeg forventet å lese noe informativt og saklig fra deg i XBOX tråden. 

Skal ikke skje igjen.

Endret av Theo343
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Slapp av. Jeg har hatt deg og Samco på ignore siden dere lesset ned PS5 tråden men her tok jeg show på ditt innlegg fordi jeg forventet å lese noe informativt og saklig fra deg i XBOX tråden. 

Skal ikke skje igjen.

Ja var nok fryktelig kjedelig for deg å høre hvordan jeg "trollet" ved å nevne at PS kjøpte eksklusivt innhold til et spill som har mistet 96% av spillerbasen her inne. Det burde jo være det stedet som er mest mottakelig for slik info av alle steder på dette forumet. 

Om jeg ikke engang kan poste noe så uskyldig som det her inne så lurer jeg på hvor i all verden jeg skal poste det, for det hadde jammen meg vært trolling om jeg hadde postet det i en eller annen PS tråd. Det er hvert fall helt sikkert.

Lenke til kommentar

Leser på Microsoft community at det er mange som sliter med at Xbox series x og noen med s, at dem slår seg av helt uforventet når man spiller alle typer spill.

Det er en tråd der som har 750 poster hvor 1400 har det samme spørsmålet. 
 

Noen med dette problemet her i Norge?

Microsoft har ikke sagt noe enda, det kan være hardware eller forhåpentligvis bare en software feil, og kundesenteret har bedt noen vente på oppdatering og andre har sendt inn maskinen til reparasjon. 

 

https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/all/xbox-series-x-turns-itself-off/2c824f7a-8c85-4085-996a-54f501f98bd1

 

 

 

Endret av raym123
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (På 14.11.2020 den 14.40):

Dere som snakker om Xbox Series x kontroller og at den er dårlig.  Har dere den eller bare spinner dere videre på hva andre har sagt og rykter?

Jeg har den og synes den er knall. Litt bedre å å holde i en tidligere faktisk.  Så hva Microsoft skal ha knepent inn på her i forhold til tidligere aner jeg ikke.

Jeg har den og for meg er det en klar nedgradering. Knapper som bråker, for små trigger knapper med skarp kant. 

DualSense er både en og to nivåer bedre på alt. Noe jeg aldri hadde trodd Sony skulle klare med tanke på hvor bra Xbox sin kontroller har vært.

 

Anyways... hva spiller dere på den nye boksen? Jeg spiller Deep Rock Galatic av alle ting 😆 
Flyter som smør i 60FPS og maks FOV uten at maskinen holdt på å eksplodere som på min XboxOneX er NICE 😎

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...