Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Amored skrev (43 minutter siden):

Noen som har testa 3.5mm jacken på kontrollen enda? Skal visst være mulig å bruke headset der, som på PS4, men jeg får ingen lyd i det heletatt!

Erfaringer?

EDIT: Nå funker det plutselig

Synes lydkvaliteten er dårligere enn gjennom PS4 sin dualshock-kontroller. Har gått gjennom innstillinger osv. men blir ikke bedre. Det går helt greit men synes der litt snodig. Spiller på monitor og ikke på TV så har ikke så mye når det gjelder å samhandle headsettet mitt enn å bruke det gjennom kontrolleren. 

Lenke til kommentar
XtaZ skrev (53 minutter siden):

Series S selger mer enn Series X foreløpig, og GamePass har 70% attach rate med disse konsollene. Imponerende.

https://news.xbox.com/en-us/2020/11/13/the-biggest-launch-in-xbox-history/?ocid=Evergreen_soc_omc_xbo_tw_Photo_lrn_11.13.1

Imponerende. Jeg fikk inntrykk av at Series S nesten ikke solgte, men det viser jo bare hvor villende media og ordet "utsolgt" kan være. Siden den er så liten så har det nok blitt produsert en hel del flere.

 

At gamepass er en suksess kommer som ingen bombe. Det beste spilltilbudet uten tvil

Lenke til kommentar
Ezio skrev (7 minutter siden):

Imponerende. Jeg fikk inntrykk av at Series S nesten ikke solgte, men det viser jo bare hvor villende media og ordet "utsolgt" kan være. Siden den er så liten så har det nok blitt produsert en hel del flere.

 

At gamepass er en suksess kommer som ingen bombe. Det beste spilltilbudet uten tvil

Nå kan jo det at series s har best salg av de ha med tilgjengelighet å gjøre..... Men om de treffer godt med markedsføring av game pass så har den potensiale til å tiltrekke en del nye kunder til spillmarkedet. 
 

+ den er muligens den beste til en monitor(da for folk med pc, som ikke er gaming-pc

+ konsoll nr 2 til loftstue og/eller soverom

+ reisekonsoll

Endret av Måsadåtten
La til ekstra
Lenke til kommentar

Hva synes dere om kontrollen?

Jeg la merke til at dem har krympet den med en gang. Men ikke noe problem egentlig. Men at dem hadde gjort det samme med triggerne like jeg lite. Nå er dem for små og med litt små skarp kant som jeg likte dårlig. Synes også at selve plastikken dem har brukt på triggerne og kontrollen ikke er spesielt bra.

Så for min del så er det en aldri så liten nedjustering ifra XboxOne kontrolleren. 

Hva synes dere om den så langt?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Walkyrje skrev (10 timer siden):

Noen andre som spiller AC Valhalla på series x her og har problemer med lyden. Oss meg er det så vidt jeg hører noe. Må fyre lydanlegget opp noe jævlig. Så glemmer jeg og skru det ned når jeg er ferdig og skremmer nesten livet av naboer og dyra i skauen her. 

Her tipper jeg du enten spiller med lyd på tv, eller på en lydbjelke som er feil justert.
Mest sannsynlig kjører spillet ut surround-lyd. Du har ikke (tipper jeg) surround oppsett. 
Tale og lyd som skulle vært kommet ut av senterhøyttaler hører du ikke. Du kompenserer ved å skru opp lyden fordi høyre og venstre høyttaler "lekker" ut litt av lyden som skulle kommet i senter. Dermed hører du likevel lydene. Men som sagt, du overkompenserer og lyden presses for at du skal høre center-kanal. Når du så skrur tilbake til annet spill, så er tv allerede justert for høyt opp i lyd, men nå kommer lyden i rette høyttalere.

Dette har vært en vanlig "feil" blant mange pensjonister i Norge når NRK har laget tv-serier med god lyd.
Folk uten anlegg hjemme har mottakt av surroundlyd på tv, og klager på at det må tekstes for de hører ikke lyden.
Oss med peiling og/eller surroundanlegg har ikke slike problemer fordi vi enten har anlegg for å spille alle kanaler, eller vet hvordan vi skal justere lyd-innstillingene.

Prøv å gå inn på Xbox sine settings, og velg stereo lyd.
Xbox -> Profil og system -> Innstillinger -> Generelt -> Volum og lydutgang -> Høyttalerlyd -> Stereo ukomprimert.

Hvis jeg tar feil av oppsettet ditt og du har full surround, beklager jeg påstandene mine over.
(Mange tv-er klarer også å ta imot et surroundsignal, og selv konvertere det til lyd som passer i tv-ens høyttalere. Kan  også være en bug eller behov for patch i Valhalla som løser dette senere.)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ja det er kanskje et ord en kan bruke. Den har ihvertfall ikke samme sammensatte følelsen som selve konsollen. Den er jo helt rå..!

Nå er jeg mer en PlayStation kar så en får jo ta denne meningen med en klype salt om en vil. Men fikk DualSense kontrolleren idag og den er på et helt annet nivå synes nå jeg. Men det er kanskje en diskusjon heller tatt i Xbox vs PlayStation tråden. Jeg skrev litt der tidligere idag og la ut en liten "knapp klikke lyder" film der bla om det er av interesse... 🤭

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Tor Rasmussen skrev (3 timer siden):

Her tipper jeg du enten spiller med lyd på tv, eller på en lydbjelke som er feil justert.
Mest sannsynlig kjører spillet ut surround-lyd. Du har ikke (tipper jeg) surround oppsett. 
Tale og lyd som skulle vært kommet ut av senterhøyttaler hører du ikke. Du kompenserer ved å skru opp lyden fordi høyre og venstre høyttaler "lekker" ut litt av lyden som skulle kommet i senter. Dermed hører du likevel lydene. Men som sagt, du overkompenserer og lyden presses for at du skal høre center-kanal. Når du så skrur tilbake til annet spill, så er tv allerede justert for høyt opp i lyd, men nå kommer lyden i rette høyttalere.

Dette har vært en vanlig "feil" blant mange pensjonister i Norge når NRK har laget tv-serier med god lyd.
Folk uten anlegg hjemme har mottakt av surroundlyd på tv, og klager på at det må tekstes for de hører ikke lyden.
Oss med peiling og/eller surroundanlegg har ikke slike problemer fordi vi enten har anlegg for å spille alle kanaler, eller vet hvordan vi skal justere lyd-innstillingene.

Prøv å gå inn på Xbox sine settings, og velg stereo lyd.
Xbox -> Profil og system -> Innstillinger -> Generelt -> Volum og lydutgang -> Høyttalerlyd -> Stereo ukomprimert.

Hvis jeg tar feil av oppsettet ditt og du har full surround, beklager jeg påstandene mine over.
(Mange tv-er klarer også å ta imot et surroundsignal, og selv konvertere det til lyd som passer i tv-ens høyttalere. Kan  også være en bug eller behov for patch i Valhalla som løser dette senere.)

Ble fikset etter en reinstall av av vallhalla. Så det var flere som hadde samme problemet. Pensjonist er det ennå noen år igjen til jeg blir. Og ja har full surround. Det er flott og høre at du har peiling. 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
LarZen skrev (3 timer siden):

Ja det er kanskje et ord en kan bruke. Den har ihvertfall ikke samme sammensatte følelsen som selve konsollen. Den er jo helt rå..!

Nå er jeg mer en PlayStation kar så en får jo ta denne meningen med en klype salt om en vil. Men fikk DualSense kontrolleren idag og den er på et helt annet nivå synes nå jeg. Men det er kanskje en diskusjon heller tatt i Xbox vs PlayStation tråden. Jeg skrev litt der tidligere idag og la ut en liten "knapp klikke lyder" film der bla om det er av interesse... 🤭

Ja merket at knappene lager mye klikkelyder. Sitter jo med headset, så hører jo ikke det.. Men min kone syns det e irriterende å høre på vis hu sitter i nærheten å jobber på pc-en. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...