Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

barezell skrev (4 minutter siden):

Skuffende med kontrollerne. Spesielt når de har vært så gode tidligere, kanskje man blir nødt å investere i elite, men den er så idiotisk dyr. 

Jeg har jo forsåvidt sikker 6-7 xbox one kontrollere jeg kan "bruke opp" først 😂

Skal være ærlig. Syntes series 2 er for dyr. Series 1 var ca. halve prisen og er nesten ikke forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
11 hours ago, Tor Rasmussen said:

Flott. Da er problemet løst /har en løsning. 

(Jeg blir like oppgitt hvert gang NRK får kritikk for at folk ikke kan høre "tale" på den nye serien.... og de mener feilen ligger hos NRK. ) 

 

Jeg er tilhenger av at NRK (og produsenter) skal tekste serier og filmer på på borsk bokmål. Ikke pga. surroundlyd men fordi det kan være ganske håpløst å følge med på hva enkelte skuespillere sier fordi det har en måte å snakke på som gjør det utydlig.

Engelsk språklige serier og filmer kan til tider være mye enklere å følge uten tekst enn norske. Ikke minst fordi vi også har et stort spenn av dialekter som er fantastisk men som i gitte situasjoner blir enklere med tekst.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mazeking skrev (4 timer siden):

Sitter her med series x og elite 2 controller. Har satt kontroller på max tightness. Det er altså en totalt annen opplevelse å spille med elite 2. Vanlig kontroller føles som plastisk leketøy nå.

Koser med glugg i hjæl med å teste en haug med forskjellige spill på gamepass ultimate. «Netflix for spill» er bare genialt!

Kan man ta screenshots med den knappen i midten på den den Elite 2-kontrolleren?

Lenke til kommentar
barezell skrev (4 timer siden):

Skuffende med kontrollerne. Spesielt når de har vært så gode tidligere, kanskje man blir nødt å investere i elite, men den er så idiotisk dyr. 

Jeg har jo forsåvidt sikker 6-7 xbox one kontrollere jeg kan "bruke opp" først 😂

Om du har DNB mastercard er det noe du bør kjøpe på neste MC tilbud i starten av desember 😉

Lenke til kommentar

Dere som snakker om Xbox Series x kontroller og at den er dårlig.  Har dere den eller bare spinner dere videre på hva andre har sagt og rykter?

Jeg har den og synes den er knall. Litt bedre å å holde i en tidligere faktisk.  Så hva Microsoft skal ha knepent inn på her i forhold til tidligere aner jeg ikke.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (Akkurat nå):

Dere som snakker om Xbox Series x kontroller og at den er dårlig.  Har dere den eller bare spinner dere videre på hva andre har sagt og rykter?

Jeg har den og synes den er knall. Litt bedre å å holde i en tidligere faktisk.  Så hva Microsoft skal ha knepent inn på her i forhold til tidligere aner jeg ikke.

Har ikke brukt den enda da jeg har elite 2 kontrolleren. Syns den er bedre. Men kan vel si meg enig i at den som følger med konsollen er veldig "plastikk-aktig". Iallefall om jeg sammenlikner med elite-kontrolleren. Verste er nok joystickene som gnager rett på plast i kontrolleren. De burde absolutt ha brukt gummikanter slik de gjør på elite-kontrolleren. Kjennes mye mer behagelig ut når man bruker joystickene mot det kontra plast. 
 

Nå får jeg også en DualSense i løpet av uka så da kan jeg sammenlikne der også. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (7 minutter siden):

Dere som snakker om Xbox Series x kontroller og at den er dårlig.  Har dere den eller bare spinner dere videre på hva andre har sagt og rykter?

Jeg har den og synes den er knall. Litt bedre å å holde i en tidligere faktisk.  Så hva Microsoft skal ha knepent inn på her i forhold til tidligere aner jeg ikke.

Har vel i bunn og grunn bare hørt at den er så og si helt lik, men flere uavhengige parter som sier om noe så er det at plasten føles kjipere. Tror det var IGN som mente at i blindtest ville de færreste har klart å si at den var noe annerledes. Jeg har prøvd den og likte den, men har ikke den forrige selv personlig så det var egentlig umulig å sammenligne. Likte den bedre enn DS4 som jeg er mest vant til.

Lenke til kommentar
Bone skrev (7 timer siden):

Er litt usikker på hva du spør om. For å oppgradere våpen og diverse må man innhente og bruke resources ja, og å finne "skatter". 

 

Fiender respawner ikke, tror jeg. Ikke i Norge i hvert fall. Jeg kunne i hvert fall dra fredelig rundt for det meste, til steder jeg tidligere hadde tatt. I hvert fall på sånne større strategiske plasser. Jeg vet at de respawnet ett sted, inne i byen Stavanger, men når jeg bruker min spillogikk, kan jeg rollespille at det er nokså naturlig at de prøver å sette inn nye folk dit.. Kan jo hende at de respawner etter lang nok tid, så kan egentlig ikke garantere noe. Men følte i hvert fall at kartet var litt "trygt" etter jeg hadde vært igjennom alt. 

Ok finner ut av det selv i forrige 2 creed kan man respawne dyr fiender resorces med litt avstand og fast travel.

liker å maxe ut min caracter før jeg spiller et creed slipper å jobbe med det under story.

Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (54 minutter siden):

Dere som snakker om Xbox Series x kontroller og at den er dårlig.  Har dere den eller bare spinner dere videre på hva andre har sagt og rykter?

Jeg har den og synes den er knall. Litt bedre å å holde i en tidligere faktisk.  Så hva Microsoft skal ha knepent inn på her i forhold til tidligere aner jeg ikke.

Kontrolleren er bra liker ikke de skarp kantede nye triggerne men stoppet meg ikke å kjøpe en til.

Elite kontrollerne er bedre har bedre vekt som gir et mere solid inntrykk , men har slitt ut flere med at  grip gummien løstner å detter av på baksiden. Tror det er varmen av hendene som løsner limet.
 

Satt klistret med tetris til 03.00 i går natt herregud for noe herlig  HDR på spillet er en Oled drøm ... 

litt Rez feel med lydbildet som bygger seg opp ....  og tar av 

 

 

 

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (5 timer siden):

Noen som vet når neste FM og FH kommer og om FM går mer i retning av FM2/3 (håper).

Det er det nok ingen her som vet. Forhåpentligvis kommer Forza Motorsport (8) i 2021, men Turn10 har ikke forpliktet seg til et lanseringsvindu ennå. Kommer FM i 2021, tilsier all logikk at FH5 kommer tidligst i 2022. 

Dr.Peedee skrev (1 time siden):

Dere som snakker om Xbox Series x kontroller og at den er dårlig.  Har dere den eller bare spinner dere videre på hva andre har sagt og rykter?

Jeg har den og synes den er knall. Litt bedre å å holde i en tidligere faktisk.  Så hva Microsoft skal ha knepent inn på her i forhold til tidligere aner jeg ikke.

Kjenner meg ikke igjen i den negative kritikken jeg heller. Den virker som en videreføring av Xbox One kontrolleren og jeg kan ikke si at den føles noe spesielt billigere enn forgjengeren. Eneste jeg har å utsette på den er at D-paden lager noe voldsomt med lyd.

Så klart, sammenligner man den med Elite-kontrollerne kommer den til kort. ...men da sammenligner man den med kontrollere som koster 1500-2000kr.

Lenke til kommentar
samco skrev (39 minutter siden):

Kontrolleren er bra liker ikke de skarp kantede nye triggerne men stoppet meg ikke å kjøpe en til.

Elite kontrollerne er bedre har bedre vekt som gir et mere solid inntrykk , men har slitt ut flere med at  grip gummien løstner å detter av på baksiden. Tror det er varmen av hendene som løsner limet.
 

Satt klistret med tetris til 03.00 i går natt herregud for noe herlig  HDR på spillet er en Oled drøm ... 

litt Rez feel med lydbildet som bygger seg opp ....  og tar av 

 

 

 

Testa tetris såvidt på pc her, var ganske så fett med lyden ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...