Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lyden gir meg kontroll på om mine trykk gir utslag. Liker mindre kontroller man trykker på å lurer på fast reaction spill og «bommer» eller ikke klarer å holde rytmen på kjappe trykk. 
for min del liker jeg mindre de mye triggerne men er min smak synes de har litt for skarpe kanter.

som tetris nå spiller på lyden av klikkene på kontrolleren gir meg lynrask feedback på titles snuing  trenger mindre focus på selve brikken og fokus på neste som kommer....

men er man en casual gamer....  er vel stål kontroll ikke så farlig 😊 legg på harptic feedback på knappene så kan jeg spille i blind er vel eneste som spiller tetris mens jeg skriver hær samtidig ... kun med at jeg har klikke liyder og side et øye på neste titles .... se å lær Sony spiller alt ligger i lyden. 

Endret av samco
Lenke til kommentar

Elller på et fps med singel skudd å høre på klikk lydene rytmen få lynrask fyre av så kjapt våpenet klarer... sitter i fingrer etter vært bare med litt lyd feedback på input. helt greit folk ikke forstår hvorfor vi som spiller litt over hobby interessen spiller mere på naturlig reaksjoner. Perfect for min del har vært en 65 55 og 32 tommer tv side by side å byttte melllom basert på hvilke type spill som spilles ... er på det nivået.

logistikken og visuelle utfordringer har stoppet meg på det. Enda 

pc eiere som er seriøse gamere bruker mekaniske tastaturer for klikk feedback.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Da avslutter jeg endelig en økt med Assassin's Creed Valhalla. Rett under 14 timer, og jeg var ferdig med Norge og klar for England :) Power level 29, før jeg dro og alle aktiviteter gjennomført. Spiller på Drengr-vanskelighetsgrad. Litt småbuggete av og til, men elsker egen kampene. Føler det er litt mer taktikk, men det er kanskje bare meg. :)

 

 

Jeg har en Elite-kontroller. Men, ser at det har kommet en Series 2!? Er den ment for Series X? Det er i hvert fall viktig at Sreenshot-knappen fungerer. 

Lenke til kommentar
Bone skrev (41 minutter siden):

Da avslutter jeg endelig en økt med Assassin's Creed Valhalla. Rett under 14 timer, og jeg var ferdig med Norge og klar for England :) Power level 29, før jeg dro og alle aktiviteter gjennomført. Spiller på Drengr-vanskelighetsgrad. Litt småbuggete av og til, men elsker egen kampene. Føler det er litt mer taktikk, men det er kanskje bare meg. :)

 

 

Jeg har en Elite-kontroller. Men, ser at det har kommet en Series 2!? Er den ment for Series X? Det er i hvert fall viktig at Sreenshot-knappen fungerer. 

Har ikke kjøpt det enda samme basis som de forrige creed? Opgradering Resorces hvordan er det i valhslla?

Respawner dyr og fiender som de andre?

Endret av samco
Lenke til kommentar

Sitter her med series x og elite 2 controller. Har satt kontroller på max tightness. Det er altså en totalt annen opplevelse å spille med elite 2. Vanlig kontroller føles som plastisk leketøy nå.

Koser med glugg i hjæl med å teste en haug med forskjellige spill på gamepass ultimate. «Netflix for spill» er bare genialt!

Lenke til kommentar

Av alle ting så spilte jeg «Black» i kveld i nesten 1 time i natt på gamepass.  Har ikke spilt det spillet på mange, mange år.Det var jævelig bra når det kom. Var kun utgitt på originale Xbox rundt 2006. Er det noen achivements på originale xbox spill nå? Husker det kom litt etter at xbox 360 kom ut. Har en del spill jeg spilte før det kom der jeg ikke har unlocket noe da 360 kom og jeg begynnte å spille der.
 

Har ikke spilt xbox siden 2008 så detta var gøy! Har kun vært på playstation og Pc siden den gang.

Lenke til kommentar
samco skrev (4 timer siden):

Har ikke kjøpt det enda samme basis som de forrige creed? Opgradering Resorces hvordan er det i valhslla?

Respawner dyr og fiender som de andre?

Er litt usikker på hva du spør om. For å oppgradere våpen og diverse må man innhente og bruke resources ja, og å finne "skatter". 

 

Fiender respawner ikke, tror jeg. Ikke i Norge i hvert fall. Jeg kunne i hvert fall dra fredelig rundt for det meste, til steder jeg tidligere hadde tatt. I hvert fall på sånne større strategiske plasser. Jeg vet at de respawnet ett sted, inne i byen Stavanger, men når jeg bruker min spillogikk, kan jeg rollespille at det er nokså naturlig at de prøver å sette inn nye folk dit.. Kan jo hende at de respawner etter lang nok tid, så kan egentlig ikke garantere noe. Men følte i hvert fall at kartet var litt "trygt" etter jeg hadde vært igjennom alt. 

Lenke til kommentar
Mazeking skrev (3 timer siden):

Sitter her med series x og elite 2 controller. Har satt kontroller på max tightness. Det er altså en totalt annen opplevelse å spille med elite 2. Vanlig kontroller føles som plastisk leketøy nå.

Koser med glugg i hjæl med å teste en haug med forskjellige spill på gamepass ultimate. «Netflix for spill» er bare genialt!

Skulle vel bare mangle med en kontroller til nesten 2k 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bone skrev (6 timer siden):

Da avslutter jeg endelig en økt med Assassin's Creed Valhalla. Rett under 14 timer, og jeg var ferdig med Norge og klar for England :) Power level 29, før jeg dro og alle aktiviteter gjennomført. Spiller på Drengr-vanskelighetsgrad. Litt småbuggete av og til, men elsker egen kampene. Føler det er litt mer taktikk, men det er kanskje bare meg. :)

 

 

Jeg har en Elite-kontroller. Men, ser at det har kommet en Series 2!? Er den ment for Series X? Det er i hvert fall viktig at Sreenshot-knappen fungerer. 

Har selv vanlig elite con, ikke vits å oppgradere, liten forskjell. Men håper series 3 får mic og mer haptic feedback 🙂

Lenke til kommentar
It's always sunny in Philadelphia skrev (9 minutter siden):

Jeg bruker Elite 1 og den kostet ca 1000 kr. MYE BEDRE ENN xbox series x kontrollen, som koster 300 kr mindre

Og nå hører jeg at Series X kontroller føles enda mer billig ut. Høres ikke ut som om MS prioriterer rett vei.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Mazeking skrev (3 timer siden):

Av alle ting så spilte jeg «Black» i kveld i nesten 1 time i natt på gamepass.  Har ikke spilt det spillet på mange, mange år.Det var jævelig bra når det kom. Var kun utgitt på originale Xbox rundt 2006. Er det noen achivements på originale xbox spill nå? Husker det kom litt etter at xbox 360 kom ut. Har en del spill jeg spilte før det kom der jeg ikke har unlocket noe da 360 kom og jeg begynnte å spille der.
 

Har ikke spilt xbox siden 2008 så detta var gøy! Har kun vært på playstation og Pc siden den gang.

Black var faktisk helt rått når det kom. Husker jeg ikke hadde hørt om det en gang. Taklet ikke fps på konsoll, men det var så kult at jeg spilte gjennom hele 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (10 minutter siden):

Og nå hører jeg at Series X kontroller føles enda mer billig ut. Høres ikke ut som om MS prioriterer rett vei.

Skuffende med kontrollerne. Spesielt når de har vært så gode tidligere, kanskje man blir nødt å investere i elite, men den er så idiotisk dyr. 

Jeg har jo forsåvidt sikker 6-7 xbox one kontrollere jeg kan "bruke opp" først 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
barezell skrev (Akkurat nå):

Skuffende med kontrollerne. Spesielt når de har vært så gode tidligere, kanskje man blir nødt å investere i elite, men den er så idiotisk dyr. 

Jeg har jo forsåvidt sikker 6-7 xbox one kontrollere jeg kan "bruke opp" først 😂

DNB rabatt hos power gir deg i det minste 20% av op kontrollen 😛

Lenke til kommentar
Mala skrev (Akkurat nå):

DNB rabatt hos power gir deg i det minste 20% av op kontrollen 😛

True that, men de har de skjeldent på lager, men får vurdere på neste 😊 

Siste 1-2 årene har jeg brukt kontroller mer en tastatur/mus på pc. Og jeg har vel lagt sumen av et par elite kontrollere i det. Så er jo på en måte forsvarlig 😂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...