Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Hvorfor i svarte helvete skal folk nekte meg å dra på hytta langt ute i skogen helt for seg selv?


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Fleskefjeset said:

Ja, det er jo det jeg sier. Til tross for store inngrep fra myndighetene som skaper enorme ringvirkninger så vet du bedre enn dem. Fordi det er jo ingenting som tyder på at disse grepene er nødvendige, mener du. Det synes jeg er ganske oppsiktsvekkende. 

Du må gjerne skylde på jantelov og misunnelse, men det gjør ikke påstanden din noe mindre vaklende.

At kommunen og legene velger å føre en streng linje, betyr ikke at ikke også de ser at det antagelig er unødvendig.

De vil bare gardere seg og være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BMW 5-serie 535D skrev (44 minutter siden):

Sitter på hytta og storkoser meg helt lovlig ?

Jeg vedder at du er kriminell hytteboer til Fredag, jeg spååår at de setter igang et strengt påbud innen helgen for å forhindre nye hytteturer.

Boten bør være saftig og krydret med helg på militær kakebu med vann og tørt brød...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

100% trolling. Det er greit tydelig med en fyr som har avatar med "ekte mannfolk skyter ulv", samt bruker BMW 5-serie 535D som nick og samtidig prater tøys her inne. Enda godt det, for viruset er ikke særlig skummelt med smarte folk i landet. Det blir dog betydelig mer skummelt med idioter i landet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (14 minutter siden):

100% trolling. Det er greit tydelig med en fyr som har avatar med "ekte mannfolk skyter ulv", samt bruker BMW 5-serie 535D som nick og samtidig prater tøys her inne. Enda godt det, for viruset er ikke særlig skummelt med smarte folk i landet. Det blir dog betydelig mer skummelt med idioter i landet. 

LOL, nå blir jeg beskyldt for trolling og, hehe ? jeg er en jeger, bor i finnskogen og kjenner mange bønder i dette område som må legge ned pga den jævla ulven. Jeg er en ulvehater som ofte ser ulv uten at jeg kan gjøre noe med det, hver eneste ulv skulle vært skutt! 

Bruker BMW 5-serie 535D pga jeg har bilen og er fornøyd. Har også en Toyota hilux som blir brukt på skogsbilveier og i skogen, men elsker fart så bmwen er tøffest, med den drar jeg fra politiet ? 

Lenke til kommentar

I en såpass spesiell situasjon som vi har nå, så synes jeg folk må finne seg i å følge anmodningene vi får fra myndighetene. Ellers er jo denne saken en påminnelse om at hyttekommuner kanskje kan bruke litt mer av de enorme pengesummene de tjener på hyttefolket på beredskap.

Akkurat denne situasjonen kunne vi jo ikke vært forberedt på uansett, men det kan oppstå andre kriser som krever innsats fra kommunen, i en periode av året der antallet folk i kommunen er mangedoblet pga. hyttefolk og andre turister.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er typisk Norge. Først gjør man absolutt ingenting for å hindre smitte og forteller folk at det er ingenting å beskymre seg over.

Så får man panikk og gjennomfører tiltak som potensielt er kontraproduktivt og glemmer bort store smittekilder som kjøpesentere og alle møtene de har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå blir det forbudt.  

 

Så nå får du sitte hjemme med hobbyene dine istedet, som jeg antar er å klikke på kona fordi hun fikk en sms fra en annen mann, plukke rullingsrester fra sofasprekken og kose deg med luksusmiddag a la løvbiff, pommes og posesaus. 

 

?

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vi ser her er svakheten til liberale demokratier i motsetning til mer autoritære stater som i mye større grad kan kontrollere og overvåke befolkningen. Akkurat ved situasjoner som dette er det en fordel. Det hadde selvfølgelig vært fint om vi alle hadde vært oppegående nok til å regulere oss selv, men det ser vi gang på gang at er naivt å forvente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Spartapus skrev (14 minutter siden):

Det vi ser her er svakheten til liberale demokratier i motsetning til mer autoritære stater som i mye større grad kan kontrollere og overvåke befolkningen. Akkurat ved situasjoner som dette er det en fordel. Det hadde selvfølgelig vært fint om vi alle hadde vært oppegående nok til å regulere oss selv, men det ser vi gang på gang at er naivt å forvente.

Dette er jo bare piss. For det første så startet Kina med å late som om ingenting var galt. For det andre har du aldri noen garanti for at en autoritær stat gjør de rette tiltakene. 

Lenke til kommentar
failern skrev (13 minutter siden):

Dette er jo bare piss. For det første så startet Kina med å late som om ingenting var galt. For det andre har du aldri noen garanti for at en autoritær stat gjør de rette tiltakene. 

Det har du ingen garanti for i et liberalt demokrati heller. De rette tiltakene er ikke nødvendigvis de som gir deg velgere.

Men ja, en autoritær stat kunne valgt en hvilket som helst strategi, men den har alle verktøyene den trenger for å kunne forhindre smittespredning så effektivt som overhodet mulig. I så fall hadde det ikke nyttet å være stabeisen som skal kjøre sitt eget løp.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...