Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Hvorfor i svarte helvete skal folk nekte meg å dra på hytta langt ute i skogen helt for seg selv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom en begynner å kjenne antydninger til sykdoms-symptomer er det jo bare å reise hjem fra hytten? 

Jeg forstår ikke helt hvorfor det skulle være noe problem? De som har blitt smittet av corona-viruset blir jo ikke helt plutselig akutt syk? Så vidt jeg har forstått er det ikke en gang snakk om timer, men flere dager før symptomene begynner å bli ille. Om en ikke på den tiden har klart å komme seg hjem får en klare seg selv...

Endret av John-B
  • Liker 3
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (3 minutter siden):

Du mener dette ligger høyere i prioritet enn alt det andre de gjør nå om dagene? Det å sørge for at du kan kose deg på hytta er viktigere? 

Om du gir så faen i risiko, så kan du vell dra på hytta? Det koster deg bare 20,000 kr om du blir tatt. 

De 20k hadde aldri blitt betalt, det er et ran! 

Lenke til kommentar
John-B skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår ikke helt hvorfor noen skulle ha behov for akutt hjelp på hytten - dersom en blir syk av corona-viruset blir en jo ikke helt plutselig akutt syk? Dersom en begynner å kjenne antydninger til sykdoms-symptomer er det jo bare å reise hjem?

Det er folk som blir akutt syke selv etter å ha hatt små symptomer i en tid, eller ingen i det hele tatt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
John-B skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke helt hvorfor noen skulle ha behov for akutt hjelp på hytten - dersom en blir syk av corona-viruset blir en jo ikke helt plutselig akutt syk? Dersom en begynner å kjenne antydninger til sykdoms-symptomer er det jo bare å reise hjem?

Det er det tydeligvis veldig få som forstår her inne ?

Lenke til kommentar
BMW 5-serie 535D skrev (Akkurat nå):

De 20k hadde aldri blitt betalt, det er et ran! 

Det burde vært 200,000 kr. Det at folk i det hele tatt klarer å være så egoistiske i en tid som dette viser at faren ikke ligger i selve viruset, for det kan man få kontroll på hvis folk hørte etter og leste seg opp i hvorfor det er krise. Du har jo tydeligvis levd under en stein som ikke forstår alvoret, så les deg opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, oophus3do said:

Det er folk som blir akutt syke selv etter å ha hatt små symptomer i en tid, eller ingen i det hele tatt. 

I løpet av 5 timer går de fra "nesten helt frisk" til så akutt syk at det ikke klarer å kjøre bil?

De som har små symptomer på noen som helst sykdom burde jo ikke være på hytten. Jeg snakker om at personer som er helt friske, og ikke i risikosonen, burde kunne være på hytten.

Endret av John-B
  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (Akkurat nå):

Det burde vært 200,000 kr. Det at folk i det hele tatt klarer å være så egoistiske i en tid som dette viser at faren ikke ligger i selve viruset, for det kan man få kontroll på hvis folk hørte etter og leste seg opp i hvorfor det er krise. Du har jo tydeligvis levd under en stein som ikke forstår alvoret, så les deg opp. 

200k, det synes jeg var altfor mildt, burde heller vert 2 mill 

Lenke til kommentar
John-B skrev (1 minutt siden):

I løpet av 5 timer går de fra "nesten helt frisk" til så akutt syk at det ikke klarer å kjøre bil?
Om en har noen som helst små symptomer så skjønner en jo at det kanskje ikke er lurt å forbli på hytten...

Iløpet av noen minutter så kan du besvime. Da er det dårlig timing å være bak rattet i en bil. 

Som sagt er dette et virus menneskeheten aldri har vært utsatt for tidligere. Som med spanskesyken, så er det helt individuelt hvordan kroppen til individene reagerer. Noen reagerer mye kjappere enn andre. Mens andre har ikke symptomer i det hele tatt mens hjernehinnebetennelsen eskalerer. Heldigvis gjelder dette skjeldenhetene til, men det er ingen garanti for hvem eller hvor dette forekommer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (3 minutter siden):

Det er folk som blir akutt syke selv etter å ha hatt små symptomer i en tid, eller ingen i det hele tatt. 

den må du dra lenger ut på landet med :grin2:

nei, viruset er en trinnvis utvikling med ulike stadier. Man går ikke fra helt frisk til lungesammenbrudd/respirator på et øyeblikk.

Lenke til kommentar
1 minute ago, oophus3do said:

Iløpet av noen minutter så kan du besvime. Da er det dårlig timing å være bak rattet i en bil. 

Har du noen kilder på at noen har blit helt plutselig akutt syke? Jeg utelukker det ikke, men jeg har bare lest om folk som gradvis blir syke, så om du har link til noe som skulle tilsi noe annet så skal jeg være den første til å trekke påstandene mine.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (Akkurat nå):

den må du dra lenger ut på landet med :grin2:

nei, viruset er en trinnvis utvikling med ulike stadier. Man går ikke fra helt frisk til lungesammenbrudd/respirator på et øyeblikk.

Forskjellen ligger i hvor "trinnvis" den er. For noen som sagt så reagerer ikke immunforsvaret omtrent i det hele tatt. Da er det kjipt å bli litt uggen og ha 2 timer hjem fra hytta i bil bak rattet om du faktisk har fått hjernehinnebetennelse, eller får problemer med leveren. 

For andre så for dem høy feber på kort tid, noe du helst også skal unngå bak rattet i en bil. Dog for majoriteten så ligner det omtrent som en vanlig influensa, heldigvis. Men problemet er jo at det er helt uvist hvordan du som individ reagerer på det. 

Lenke til kommentar
John-B skrev (Akkurat nå):

Har du noen kilder på at noen har blit helt plutselig akutt syke? Jeg utelukker det ikke, men jeg har bare lest om folk som gradvis blir syke, så om du har link til noe som skulle tilsi noe annet så skal jeg være den første til å trekke påstandene mine.

Gå inn på NRK og se dokumentaren angående sykdomsutviklingen i Wuhan. Om folk faller om og svimer av i gatene og slår hodet, så vil det for meg kunne betegnes som "akutt syk". 

Det finnes nok av klipp fra sykehusene i Kina og Italia til å tegne et bilde her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 minutt siden):

Om folk faller om og svimer av i gatene og slår hodet, så vil det for meg kunne betegnes som "akutt syk". 

har du hørt uttrykket "går til de stuper"

I kinesisk kultur er jeg ikke overrasket om noen smittede biter i seg mindre plagsomme symptomer og står på til beina knekker under dem og kroppen ikke greier mer. Men her i landet sier nok folk i fra lenge før det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 minutt siden):

har du hørt uttrykket "går til de stuper"

I kinesisk kultur er jeg ikke overrasket om noen smittede biter i seg mindre plagsomme symptomer og står på til beina knekker under dem og kroppen ikke greier mer. Men her i landet sier nok folk i fra lenge før det.

Kan så være, men har du lest nyhetsbildet i det siste? Folk som blir akutt syke skal ringe for å få seg testet. Har du en roligere vei inn i sykdommen, så er du en av de heldige som ikke reagerer akutt slik enkelte kan gjøre. 

Som sagt anbefaler jeg de fleste å se NRK dokumentaren. Det virker som om for mange tenker at dette er tøys og tull og ikke noe å bry seg om. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herregud, om du er så jævla tøff og forbannet og egenrådig så gjør du vel som du vil da?
Hvorfor skal en tøffing som deg i det hele tatt bry seg med detaljer som smittevern eller hensyn?

Skulle nesten tro du var en by-type, så redd du var for å trosse regjeringens såkalte 'regler'.

Du er lei av å pule, lei av å se tv, da drar du vel på den hytten din, ikke sitt her og vær grinete fordi du ikke tør trosse de nye forskriftene.
 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, oophus3do said:

Det er folk som blir akutt syke selv etter å ha hatt små symptomer i en tid, eller ingen i det hele tatt. 

Tviler veldig sterkt på at dette er argumentasjonen da disse kommunene nemlig er godt rustet til at alle hyttene er stappfulle ellers i året, og spesielt i feriene.
Dette er soleklart rettet mot boomerne som tror verden tilhører dem og som krever hjelp når de selv har satt seg i en vanskelig situasjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trontron skrev (2 minutter siden):

Tviler veldig sterkt på at dette er argumentasjonen da disse kommunene nemlig er godt rustet til at alle hyttene er stappfulle ellers i året, og spesielt i feriene.
Dette er soleklart rettet mot boomerne som tror verden tilhører dem og som krever hjelp når de selv har satt seg i en vanskelig situasjon

Ja, dette er et godt tidspunkt å fyre løs med konspirasjonsteorier og drite i hva regjeringen sier. /s

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...