Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Hvorfor i svarte helvete skal folk nekte meg å dra på hytta langt ute i skogen helt for seg selv?


Anbefalte innlegg

20 minutes ago, Mr.M said:

det er ikke så innviklet. følg vanlig sunn fornuft.

Hadde man fulgt vanlig sunn fornuft så hadde hytteforbudet aldri eksistert. 

Norge er et land som følger byråkratiet utenom når det er populært å forandre det. Når alle dro til hytta så gråt ordførerene i media og da var det populært å hate de egoistiske hyttefolkene. 

Men sender de militæret til hyttene midt på natten, bryter opp dører og skremmer folk som faktisk har lov til å være på hytta, så kommer folk til å føle at Norge har blitt en totalitær stat og de vil miste all støtte.

Kanskje et par stykker får en bot, men de aller fleste vil nok oppleve ingen konsekvenser.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, Gouldfan said:

Tror dere virkelig at myndighetene lager en sånn lov om den ikke er nødvendig?

Det er samme myndigheter som for noen uker siden ikke ville putte folk i karantene om de kom fra høyrisikosoner, fordi de vil unngå at folk blir redde.

Så ja, jeg tror absolutt de lager lover som ikke er nødvendig fordi de er inkompetente.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
34 minutes ago, Gouldfan said:

At, det er lovlig å være så dum! Fortjener ikke å ha noen hytte..

Tror dere virkelig at myndighetene lager en sånn lov om den ikke er nødvendig

Jeg tror «myndighetene» gjør alt de kan for å beholde makt og kontroll. Og Erna trenger ikke ett «ordføreropprør» og spydige spørsmål fra SP-Vedum i spørretime akkurat nå. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
M98kF1 skrev (24 minutter siden):

Jeg tror «myndighetene» gjør alt de kan for å beholde makt og kontroll. Og Erna trenger ikke ett «ordføreropprør» og spydige spørsmål fra SP-Vedum i spørretime akkurat nå. 

Jeg tror Erna og co skulle ønske noen andre satt i regjering nå. Maken til utakknemlig jobb...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Spartapus skrev (4 minutter siden):

Hva om vi bare sier at det er fritt frem å dra på hytta, men at de fastboende i kommunen har førstepri på medisinsk behandling? 

Ja hurra for ungdommen ikke sant. Også serriøst forslaget ditt er vel å avlive hytteboerne istedenfor? praktisk av kidsa.

Sorry det var et barnslig forslag, altså av deg. Sikkert gjennomførbart i Kina eller Nord Korea tho...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Ja hurra for ungdommen ikke sant. Også serriøst forslaget ditt er vel å avlive hytteboerne istedenfor? praktisk av kidsa.

Sorry det var et barnslig forslag, altså av deg. Sikkert gjennomførbart i Kina eller Nord Korea tho...

Nå er det jo hyttefolket som av en eller annen grunn er helt besatt av tanken på å dra til hytta. Jeg har ment helt siden begynnelsen at de burde bli hjemme, men dette ser ut til å falle mange overraskende tungt for brystet og i stedet for å bruke store ressurser på å forhindre folk fra å dra på hytta kunne man latt de reise på eget ansvar.

Lenke til kommentar
BMW 5-serie 535D skrev (På 17.3.2020 den 13.30):

Sånn sett så leser jeg myye, kan jo ikke være på en eneste nettside uten at det er tusenvis av ting om det jævla viruset, men trykker aldri på det for å lese, det sluttet jeg med etter et par dager. 

De vil da legge ned Elverum sykehus, vet ikke om det er vedtatt enda, men Elverum sykehus er jævla viktig, at de vil legge ned det er sinnssykt. 

At SP har lagt ned noen sykehus tidligere har ikke noe med dagens politikk å gjøre, trenger ikke like mange sykehus nå som i gamle dager. Men tror aldri SP noen gang har vurdert å legge ned et så viktig sykehus som Elverum... 

Nå var vel påstanden at regjeringen HAR lagt ned sykehus, ikke at helseregionene vurderer.

Lenke til kommentar
BMW 5-serie 535D skrev (44 minutter siden):

Tror de har gått i streik jeg ?

Strenge regler för desertsjon. Kalles tjuvperm i fredstid.

Tror nok heller de har mye å gjøre.

Tror boten blir veldig stor om de får tak i deg, eventuelt 6måneder fengsel?

Meld deg da vel, tipper de har kontroll på vei hjem.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Gouldfan said:

Strenge regler för desertsjon. Kalles tjuvperm i fredstid.

Tror nok heller de har mye å gjøre.

Tror boten blir veldig stor om de får tak i deg, eventuelt 6måneder fengsel?

Meld deg da vel, tipper de har kontroll på vei hjem.

Boten er på 15000. Det er småpenger for de aller fleste nordmenn.

https://drm24.no/nyheter/politiet-her-er-botesatsene-for-karantenebrudd-og-hyttetur-2031750

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...