Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Hvorfor i svarte helvete skal folk nekte meg å dra på hytta langt ute i skogen helt for seg selv?


Anbefalte innlegg

Gjest Sletttet+98134
Trontron skrev (2 minutter siden):

Hahaha, det ble visst for sterkt for noen.
Å isolere seg på en hytte på et fjell vil vel trolig vil gi mindre smitte? Helt til de idiotene som "skal bare a noe på butikken" hver dag ødelegger for alle så klart

For sterkt? Neida, bare pinlig å se hvordan folk oppfører seg i krisetid. Ser du også er en av de som ikke forstår hvorfor forbudet har kommet. Les deg opp.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, Gouldfan said:

vgnett ja, er det noen som kan lese overskrift eller en sak? 

Hvordan kan vurderer gradvis åpning bety NÅ???

Det betyr for oss som kan tenke litt politikk, enda langsommere åpning.

Sett iforhold at man åpner alt på en gang....

Jeg sa ikke at trådstarter hadde rett i sin konklusjon. Jeg forklarte kun hvordan du måtte ha IQ under romtemperatur dersom du ikke klarte å legge to og to sammen.

Lenke til kommentar
4 hours ago, BMW 5-serie 535D said:

Leste en nyhet og det er at skoler skal starte opp igjen..

Nei, du har IKKE lest en slik nyhet. Det er rett og slett løgn.

Du har lest en OVERSKRIFT og gjort en antagelse. Det er IKKE å lese en nyhet.. . Det er ingenting som tilsier at skoler skal starte opp normal drift, om du er uenig i det så kom gjerne med link til artikkelen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Fleskefjeset said:

Om det du skriver hadde vært riktig så skulle man jo tro at kommunene som mister enorme inntekter pga. dette forbudet sto i bresjen for å få det opphevet. Tvert om er det disse kommunene som har varslet om katastrofe og stått i front for å få dette forbudet på plass.

Det jeg skriver er riktig.

Det er ingenting som tyder på at hyttefolket vil oppsøke det lokale helsevesenet i noen særlig grad.

Hva gjelder tap av angivelige «enorme inntekter», så må du nesten klargjøre. Hvilke inntekter?

Lenke til kommentar

verdt å legge merke til at Bent Høie ikke vurderer gradvis åpning av skoler basert på medisinske grunner, men av rent "verdslige" årsaker, at elever skal få avlagt eksamen.

men hvis noen andre hadde forslått å sende elever tilbake til skolen (fordi de mener skoleforbud er bortkastet) ville blitt stemplet som hasardiøse og uansvarlige.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
fivebigcities skrev (8 minutter siden):

Det jeg skriver er riktig.

Det er ingenting som tyder på at hyttefolket vil oppsøke det lokale helsevesenet i noen særlig grad.

Hva gjelder tap av angivelige «enorme inntekter», så må du nesten klargjøre. Hvilke inntekter?

Du har ingen kilder da, siden du mener dette er riktig? regelrett imponerende at en forumbruker sitter på annen informasjon enn myndighetene, at denne er korrekt og at myndighetenes informasjonsgrunnlag er feil.

Kommuner taper en del inntekter når selskaper går konkurs, er du enig? Sånn skatt og sånn vet du.

 

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (18 minutter siden):

og de selvsamme ordførerne kommer til å trygle & be om at hytteforbudet ikke gjelder i påsken, hvis regjeringen finner på det. "tenk på nærbutikken som går konk, og arbeidsplasser" etc.

Ja, nå får de se baksiden av medaljen ved alle inntektene de får fra hytteturismen. Her er en kronikk fra tidligere i dag. Beklager om den er posta før. https://www.nrk.no/ytring/i-gode-og-onde-dager-1.14946751

Lenke til kommentar
Trontron skrev (22 minutter siden):

Jeg sa ikke at trådstarter hadde rett i sin konklusjon. Jeg forklarte kun hvordan du måtte ha IQ under romtemperatur dersom du ikke klarte å legge to og to sammen.

Det var det trådstarter som ikke gjorde...

Om skolene her og der åpnes,da bør hyttene tas i bruk???

Svar: Hytte tas i bruk når staten finner det trygt.

Hytta står sikkert der neste år også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kha skrev (22 minutter siden):

Nei, du har IKKE lest en slik nyhet. Det er rett og slett løgn.

Du har lest en OVERSKRIFT og gjort en antagelse. Det er IKKE å lese en nyhet.. . Det er ingenting som tilsier at skoler skal starte opp normal drift, om du er uenig i det så kom gjerne med link til artikkelen.

Om folk leser nyheter sånn, og er så bak mål på jordet,så forstår jeg at det er folk på hytta....

Det synker liksom ikke inn... Vet ikke om jeg synes synd på de eller gråter av at det går an å være så dum....

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Fleskefjeset said:

Du har ingen kilder da, siden du mener dette er riktig?

Kommuner taper en del inntekter når selskaper går konkurs, er du enig?

Hvilke kilder skulle det være? Det er svært få nyheter om det som ikke har hendt der ute.

Og hvordan fører det at folk drar på hytta til at selskaper i hyttekommunene går konkurs, egentlig?

Beslutningen om å innføre et forbud mot å oppholde seg på hytta, synes jeg er svak og dårlig begrunnet.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
fivebigcities skrev (3 minutter siden):

Hvilke kilder skulle det være? Det er svært få nyheter om det som ikke har hendt der ute.

Og hvordan fører det at folk drar på hytta til at selskaper i hyttekommunene går konkurs, egentlig?

Beslutningen om å innføre et forbud mot å oppholde seg på hytta, synes jeg er svak og dårlig begrunnet.

OK, så ingen kilder altså. Overraskende. Jeg har aldri skrevet at det at noen drar på hytta fører til konkurser. Jeg skrev at det du påstår strider med det som faktisk skjer rundt oss. Les på nytt og prøv igjen!

Lenke til kommentar
36 minutes ago, Fleskefjeset said:

OK, så ingen kilder altså. Overraskende. Jeg har aldri skrevet at det at noen drar på hytta fører til konkurser. Jeg skrev at det du påstår strider med det som faktisk skjer rundt oss. Les på nytt og prøv igjen!

Ja, det var det en feil. "Hvordan fører det at folk unnlater å dra på hytta til at selskaper i hyttekommunene går konkurs, egentlig?", skulle det selvsagt være. Det er begrenset hvor stor innvirkning hyttefolket egentlig har på det lokale næringslivet. Og noe være eller ikke være, er det i hvert fall ikke.

Hva gjelder kilder, så har jeg ingen kilder på at jeg ikke var ute og fløy småfly i går kveld heller.

Det betyr ikke at det likevel skjedde.

Lenke til kommentar
1 hour ago, BMW 5-serie 535D said:

Nå er visst ikke smittefaren så viktig allikevel. De skal faen få lov å gjøre alt mens vanlige folk ikke får lov til en drit.

https://www.tv2.no/nyheter/11305218/

Dette handler kun om å få raskere saksbehandling. Regjeringen skal slippe å spørre Stortinget om lov før de kan sette i gang tiltak. Det at det holder med kun 1/3 av stortinget for å stanse regjeringen betyr i praksis at regjeringen ikke får ett fnugg mer makt av dette.

Les sakene før du fyrer deg opp. Dette er en helt uproblematisk endring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hytteforbudet er ikke formelt innført. de bløffet og vedtok bare en lov (som ikke er iverksatt) Men Bent Høie truer med å vise baller å gjøre det hvis folk ikke lystrer

https://www.nrk.no/norge/hoie-vil-innfore-hytteforbudet-nar-som-helst_-ber-folk-slutte-a-ringe-for-a-be-om-dispensasjon-1.14947954

"Forskriften trer i kraft straks, med unntak av § 5 som trer i kraft når departementet bestemmer."
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2020-03-15-294

hva er greia med at de holdt igjen det?

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
fivebigcities skrev (9 minutter siden):

Ja, det var det en feil. "Hvordan fører det at folk unnlater å dra på hytta til at selskaper i hyttekommunene går konkurs, egentlig?", skulle det selvsagt være. Det er begrenset hvor stor innvirkning hyttefolket egentlig har på det lokale næringslivet. Og noe være eller ikke være, er det i hvert fall ikke.

Hva gjelder kilder, så har jeg ingen kilder på at jeg ikke var ute og fløy småfly i går kveld heller.

Det betyr ikke at det likevel skjedde.

Når lista du legger deg på er at dokumentasjon på påstander som er helt motstridende mot alt hva sunn fornuft og eksperter tilsier ikke er vesentlig samt ikke ser at hyttekommuner taper store penger på at folk ikke bruker fritidshyttene sine, så tror jeg vi runder av der. 

Lenke til kommentar
55 minutes ago, Fleskefjeset said:

Når lista du legger deg på er at dokumentasjon på påstander som er helt motstridende mot alt hva sunn fornuft og eksperter tilsier ikke er vesentlig samt ikke ser at hyttekommuner taper store penger på at folk ikke bruker fritidshyttene sine, så tror jeg vi runder av der. 

Jeg har ikke sagt at dokumentasjon for påstander man kommer med ikke er vesentlig.

Jeg har bare sagt at det ikke er vanlig at folk går rundt og har dokumentasjon på ting som ikke har skjedd.

Hyttekommunene vil klare seg helt fint uten hyttefolket i noen uker.

Og ingenting tyder på at de ville ha rent ned helsevesenet, om de hadde vært der.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
fivebigcities skrev (1 minutt siden):

Og ingenting tyder på at de ville ha rent ned helsevesenet, om de hadde vært der.

Som er påstanden jeg reagerer på, en påstand helt uten dokumentasjon. Kommuneoverlegene har tryglet hytteturistene om å reise hjem nettopp fordi helsetjenestene ikke er skalert til å takle dette i hyttekommunene. Det er gått så langt at det er vedtatt en lov om at vil få straff om de ikke reiser hjem. På tross av store tapte inntekter ønsker kommunene at folk skal reise hjem. Skisentere, serveringssteder osv. er stengt for å gjøre det så lite attraktivt som mulig at folk oppholder seg i hyttekommunene.

Men du "vet" at dette er feil. Du sitter på informasjon kommuneoverlegene og myndighetene ikke har, siden du vet dette. Som du selv skriver: "ingenting tyder på at de ville rent ned helsevesenet" Ingenting skulle tilsi at myndighetene hadde trengt å gjøre dette, fordi dette er det ingenting som tyder på at ville skjedd.

 Uten å kunne vise til et fnugg av dokumentasjon. 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
BMW 5-serie 535D skrev (2 timer siden):

Nå er visst ikke smittefaren så viktig allikevel. De skal faen få lov å gjøre alt mens vanlige folk ikke får lov til en drit.

https://www.tv2.no/nyheter/11305218/

På vegne av nordmenn må jeg rett og slett bare beklage at du blir behandlet på denne måten. Desverre har hysteria tatt fullstendig overhånd i Norge og derfor prøver vi å stoppe alle _andre_ sine bevegelser og ablegøyer. Folk blir rett og slett uvel av å se at DU gjør noe. Helst skal du sitte pal foran TVen og donere penger til røde kors, mens du hyller alle de flinke og morsomme tiltakene vanlige folk gjør for å beskytte seg mot denne pesten. Hysteria går normalt over etter en uke, max to. Tolmodighet er nøkkelen. 

 

Jeg foreslår at du tar turen til hytta, men ikke snakker så høyt om det. 

Lenke til kommentar
35 minutes ago, Fleskefjeset said:

Som er påstanden jeg reagerer på, en påstand helt uten dokumentasjon. Kommuneoverlegene har tryglet hytteturistene om å reise hjem nettopp fordi helsetjenestene ikke er skalert til å takle dette i hyttekommunene. Det er gått så langt at det er vedtatt en lov om at vil få straff om de ikke reiser hjem. På tross av store tapte inntekter ønsker kommunene at folk skal reise hjem. Skisentere, serveringssteder osv. er stengt for å gjøre det så lite attraktivt som mulig at folk oppholder seg i hyttekommunene.

Men du "vet" at dette er feil. Du sitter på informasjon kommuneoverlegene og myndighetene ikke har, siden du vet dette. Som du selv skriver: "ingenting tyder på at de ville rent ned helsevesenet" Ingenting skulle tilsi at myndighetene hadde trengt å gjøre dette, fordi dette er det ingenting som tyder på at ville skjedd.

 Uten å kunne vise til et fnugg av dokumentasjon. 

Snakkes.

Legene og kommunen ber folk om å reise hjem fordi de, helt riktig, ikke er skalert for å ta imot alle hvis de blir syke.

Og det kan en jo ha en viss forståelse for. Jeg sier bare at det ikke er noe som tyder på at det er tilfellet.  

Derfor er jeg blant dem som reagerer og som synes at det lukter av misunnelse og jantelov ute blant folk.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
fivebigcities skrev (10 minutter siden):

Legene og kommunen ber folk om å reise hjem fordi de, helt riktig, ikke er skalert for å ta imot alle hvis de blir syke.

Og det kan en jo ha en viss forståelse for. Jeg sier bare at det ikke er noe som tyder på at det er tilfellet.  

Derfor er jeg blant dem som reagerer og som synes at det lukter av misunnelse og jantelov ute blant folk.

Ja, det er jo det jeg sier. Til tross for store inngrep fra myndighetene som skaper enorme ringvirkninger så vet du bedre enn dem. Fordi det er jo ingenting som tyder på at disse grepene er nødvendige, mener du. Det synes jeg er ganske oppsiktsvekkende. 

Du må gjerne skylde på jantelov og misunnelse, men det gjør ikke påstanden din noe mindre vaklende.

Må forøvrig legge til at det er festlig at du har "en viss forståelse for" at helsetjenestene i hytteområdene ikke er dimensjonert for en pandemi. Ikke forståelse, ikke full forståelse, men "en viss forståelse". Det er en deilig holdning.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...