Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

718 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      96
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Ok flott! Da kan jeg trygt spille lokal co-op hvis jeg ikke har ps pluss :)

Det var forresten noe som var uventet for meg som PC bruker at man må betale for internett multiplayer på konsoll. Tror faktisk ikke jeg hadde kjøpt konsoll om jeg hadde vist dette på forhånd.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enceladus skrev (3 timer siden):

Det var forresten noe som var uventet for meg som PC bruker at man må betale for internett multiplayer på konsoll. Tror faktisk ikke jeg hadde kjøpt konsoll om jeg hadde vist dette på forhånd.

Ja, den er kjip hvis du er vant til PC. Heldigvis får du vel mer enn bare onlinespilling. Jeg spiller aldri på nettet selv uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle konsoller har visst et "betale for å spille online" opplegg. Var det Xbox som begynte med det først, med Xbox live? Tilogmed Switch har en online-greie man betaler for. Men der kommer masse med, f.eks. NES/SNES/N64-spill.

Syns det er et merkelig opplegg, alle har jo kobla boksen sin til internett uansett, så hvorfor skal man betale ekstra for å få bruke internett på konsollen?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Bytex skrev (4 minutter siden):

Var det Xbox som begynte med det først, med Xbox live?

Ja, Xbox 360 med online kostet penger. Men da hadde knapt PS3 online-støtte.

Bytex skrev (7 minutter siden):

Syns det er et merkelig opplegg, alle har jo kobla boksen sin til internett uansett, så hvorfor skal man betale ekstra for å få bruke internett på konsollen?

Mange som ikke spiller multiplayer på nettet og derfor ikke betaler fast. Grunnen er jo enkel, de vil tjene penger. Det er litt annerledes med konsoll. Produsentene taper penger på hardware, i sterk motsetning til PC-produsenter(hei Nvidia med 60% margin). Derfor er spill og online noe dyrere på konsoll.

Lenke til kommentar

Jo mer lukket og proprietært et system er jo større er sjansen for at det koster noe fordi det blir driftet og satt opp av profesjonelle.

Med Watchdogs hadde en online-elementer i spillet uten at det kostet noe, men dette ble levert av Ubisoft-servere, ikke PSN-løsninger.

Generelt har løsningene på PC vært at produsenten lager online-servere som folk kan laste ned og kjøre privat som f.eks med Counter Strike.

Andre løsninger som f.eks Word of Warcraft har i likhet med PSN vært en betaltjeneste for å få online tilgang.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Den første Xboxen hadde betalt online spilling først. Fra spillene jeg har spilt, så er det fordeler og ulemper med betalt. 

Spilte mye NHL online i 360/PS3 generasjonen, og mens det var mye dritt og juks med PS3, så hadde ikke 360 et like stort problem fordi det var ikke like enkelt å lage nye kontoer. 

Lenke til kommentar
On 5/29/2023 at 1:58 PM, Bytex said:

Alle konsoller har visst et "betale for å spille online" opplegg. Var det Xbox som begynte med det først, med Xbox live? Tilogmed Switch har en online-greie man betaler for. Men der kommer masse med, f.eks. NES/SNES/N64-spill.

Syns det er et merkelig opplegg, alle har jo kobla boksen sin til internett uansett, så hvorfor skal man betale ekstra for å få bruke internett på konsollen?

vi har online spilling bak betalings muren i dag på konsoll. på grunn av alle idiotene som betalte for dette på xbox helt tilbake til år 2000. hadde ikke folk betalt for online spilling på konsoll når microsoft kom med betaling muren sin, så har vi ikke hatt dette i dag.

Lenke til kommentar

Dette er den med kjøleribbbe;

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/harddisk/ssd-m2-pcie/kingston-fury-renegade-m-2-nvme-2tb-gen-4-heatsink/1028522.11116/?showSubscriptionModal=false&pTab=standard

Litt dyrere, men fraktfritt levert. 

Disse er så raske at de trenger ribbe.

Edit: Ribber selges løst også, men lite å spare på å bygge selv;

https://www.digitalimpuls.no/ekwb/141699/ek-m2-nvme-heatsink-black-m2-ngff-pcie-ssd-cooling-heatsink

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...