Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vidor skrev (15 minutter siden):

Dette er den med kjøleribbbe;

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/harddisk/ssd-m2-pcie/kingston-fury-renegade-m-2-nvme-2tb-gen-4-heatsink/1028522.11116/?showSubscriptionModal=false&pTab=standard

Litt dyrere, men fraktfritt levert. 

Disse er så raske at de trenger ribbe.

Edit: Ribber selges løst også, men lite å spare på å bygge selv;

https://www.digitalimpuls.no/ekwb/141699/ek-m2-nvme-heatsink-black-m2-ngff-pcie-ssd-cooling-heatsink

Tror jeg går for den med Heatsink i stedet🙌 Må ha mer plass med PSVR2 spill i tillegg til de andre spilla..😅

Lenke til kommentar
7 hours ago, Mala said:

Du må legge de nye månedlige spillene til i biblioteket ditt selv, men man trenger ikkje å laste disse ned. Du kan også gjøre dette via PlayStation appen på mobil.

Spillene for juni måtte legges tid. De fra mai hadde sikkert blitt lagt inn på ett eller annet vis da uten at jeg var klar over det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hva heter den siste oppdateringen av PS5 for tiden? 
Og hva skal jeg se etter av merking på boksen for å vite at jeg får siste versjon og ikke en eldre en? 
OG er den siste versjonen den beste? Er den siste versjonen den som kom i september '22? 

Endret av Presley
Lenke til kommentar

Hvis du har tid å vente litt så kan du sannsynligvis få den første Slim-modellen. Det ryktes at denne ikke er så alt for langt unna. Med tanke på hvor hard skviset hardware er i PS5 så er nok dette er smart trekk. Maskinen måtte jo bruke liquid metal i kjøleløsningen for å få kontroll på temperaturene, så maskinen er jo "entusiasttrimmet" fra fabrikk.

Er vel 1200-modellen som er det nyeste som er sluppet, og det sammenfaller vel med Sep. 2022.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Presley said:

Ja, du tror vel jeg klarer å sitte på pengene til en slim versjon kommer ut.. :D
Tror du slim kommer med disk også? Antar vel at den kommer i begge variantene den også.. 

Det vil jeg tro, all den tid denne modellen har størst salg i dag. Digital only er vel det de helst ønsker å selge for best langsiktig fortjeneste og kontroll på pris, men marketsmessig tjener kundene mest på å kjøpe disc-basert.

Har ikke hørt noe om hva som kommer av Slim-opsjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
omp9 skrev (2 minutter siden):

Hei, jeg er ikke så godt kjent med PS5, men er det mulig å kjøpe gavekort som kan brukes på PS5 til å kjøpe spill og tilgang til EA Play? Jeg har prøvd å finne noe på nett, men finner bare eldre kort det står PS4 på

PS4 PSN kort fungerer på PS5 også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
MistaPi skrev (26 minutter siden):

9e18e3f81a4c510fa657bf2b2659252dd52aa5c8.thumb.jpg.72de61af8d8b4b0c462848941c6e44c6.jpg

Ser ekte nok ut, men hvem vet.

Edit: Var litt seint ute, så en artikkel om den på forsiden nå.

Litt spent på ps5 slim. rykter på nett skal ha det til at det er en 5nm chip, 4nm hadde vær mye pedre på alle områder. AMD har god tilgang til 4nm. 

Ser man på GPU, AMD vs Nvidia så ser man at 4nm er ganske mye mere energi effektiv enn 5nm. 

Ryktes også at slim er såpass kjørlig at man klarer seg med termisk pasta.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...