Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

vidor skrev (På 11.8.2023 den 22.36):

@Man-at-Arms Med tanke på hvor varm PS5 blir så må man påregne at kjøleviften vil lage noe støy. Hvis dette plager deg mye så kan du selge maskinen og heller kjøpe deg en Xbox. Disse er ikke tynet like hardt som PS5 og er derfor mer stille.

Jeg bruker vanligvis Xbox One X, fra generasjonen før og den hører du knapt.

Vanlig viftestøy tåler jeg, har tross alt blitt vant til dette etter mange år med PS4. Men det er en "klirrelyd" som er veldig plagsom som irriterer meg, hører den selv med headsettet på.

Søkte litt rundt i går og fant ut at Foxconn-vifter har en tendens til å "klirre" konstant - lavt i menyen - høyere under spilling, i motsetning til et par av de andre viftene som er brukt i andre PS5 - modeller, så jeg må event. gå til innkjøp av en annen vifte. Utfordringen er at det ikke er mulig å kjøpe dette via Sony - som jeg vet om, men må skaffes via Amazon eller ebay.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, leifeinar said:

2-3 meter tenkte jeg.  et virvar av produkter, produsenter og ikke minst priser :)

Denne får du i HDMI 2.1 og 3 meter.

https://www.aliexpress.com/item/1005001779710139.html

Handler du innen den 20. får du den til €13.76 (rundt 160 kr)

Handler normalt sett Shuliancable som jeg er superfornøyd med, men dette er en offisiell leverandør sin direktesalg-butikk, så jeg mener du er 100% safe. Det er en del random selgere (Shop 1468724763764) som selger ting jeg ikke ville tatt i med ildtang engang. F.eks en 2TB USB-drive til €0,89.

Endret av vidor
La til link :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 8/14/2023 at 10:07 AM, Man-at-Arms said:

Søkte litt rundt i går og fant ut at Foxconn-vifter har en tendens til å "klirre" konstant - lavt i menyen - høyere under spilling, i motsetning til et par av de andre viftene som er brukt i andre PS5 - modeller, så jeg må event.

Skjønner. Det er som du er inne på ingen annen utvei en å få byttet viften.

Hvilken du får i konsollen originalt fra Sony er litt random.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
On 8/14/2023 at 10:27 AM, leifeinar said:

Noen som har funnet den ultimate HDMI 2.1 kabelen?

Deltaco Ultra High Speed HDMI-kabel 2.1 - Hvit - 3m - MaxGaming.no

Billig, god, og faktisk med en unik QR-kode som kan scannes og linker deg til hjemmesiden for "garanti" for at den er laget i tråd med HDMI2.1-spesifikasjonene. Jeg byttet alt av HDMI-kabler i huset til slike da jeg opplevde "hikke" i CEC-kommunikasjonen mellom lydplanke og TV når 4K med HDR var aktivert. Nå fungerer alt knirkefritt, og til en lav pris

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Dette viser jo at HDMI-kabler generelt er veldig overpriset. I tillegg har jo LTT vist at mange HDMI-kabler heller ikke holder spesifikasjonene på koblingsmåte og dataintegritet.

Husker når jeg jobbet i en detaljist-butikk for multimedia så ble det solgt printerkabler med en sinnsyk høy avanse. Tydelig at dette spirituelt lever videre selv den dag i dag.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
On 8/19/2023 at 5:15 PM, vidor said:

Dette viser jo at HDMI-kabler generelt er veldig overpriset. I tillegg har jo LTT vist at mange HDMI-kabler heller ikke holder spesifikasjonene på koblingsmåte og dataintegritet.

Husker når jeg jobbet i en detaljist-butikk for multimedia så ble det solgt printerkabler med en sinnsyk høy avanse. Tydelig at dette spirituelt lever videre selv den dag i dag.

For ikke å snakke om audiofile bredbåndskabler... 47'000 kroner for en meter av noe som antagelig ligner på en cat6a.

NORDOST VALHALLA2 ETHERNET - Oslo Hifi Center

Lenke til kommentar

Billige kabler ser billige ut, alså stygge. Det er ikke alle som kun kjøper for funksjon. Så trenger ikke en kabel å koste 160k, men noen hundrelapper er innenfor. Kanskje noen tusenlapper også alt etter som. Så stygg som PS5 er i utførelsen er pene kabler neppe på ønskelista til de som har det i hus. Ikke at jeg er noe fan av designet til skorsteinen XBox vs varmeovnen PS5. Det er vanskelig å velge mellom pest og kolera.

Chassiet til PS5 er fryktelig stygt. Jeg tror at det er noe av det styggeste jeg har hatt i hus etter at 90-tallets AOpen-chassi.
Sony måtte gjerne ha fått laget en utgave i vanlig Hi-Fi størrelse og front i børstet alumiinium om de så skulle hatt 15k for elnendigheta. Slik den er nå er det bare fryktelig stygt og de skal visst videreføre designet på slim-utgaven. Nei, fyttikatta.



image.png.0774ab573502108a727ba5e9ed569650.pngimage.png.82d4047fa192985e1eb881ccca2f2e6d.png

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (5 timer siden):

Billige kabler ser billige ut, alså stygge. Det er ikke alle som kun kjøper for funksjon. Så trenger ikke en kabel å koste 160k, men noen hundrelapper er innenfor. Kanskje noen tusenlapper også alt etter som. Så stygg som PS5 er i utførelsen er pene kabler neppe på ønskelista til de som har det i hus. Ikke at jeg er noe fan av designet til skorsteinen XBox vs varmeovnen PS5. Det er vanskelig å velge mellom pest og kolera.

Chassiet til PS5 er fryktelig stygt. Jeg tror at det er noe av det styggeste jeg har hatt i hus etter at 90-tallets AOpen-chassi.
Sony måtte gjerne ha fått laget en utgave i vanlig Hi-Fi størrelse og front i børstet alumiinium om de så skulle hatt 15k for elnendigheta. Slik den er nå er det bare fryktelig stygt og de skal visst videreføre designet på slim-utgaven. Nei, fyttikatta.



 

Syns den ser grei ut jeg. Spesilelt med darkplates fra dbrand. 😊

 

image.jpeg.5dd9ad73ce936f90f8803773e7e912a0.jpeg

Lenke til kommentar

Game-streaming har nok en framtid, men personlig så synes jeg enda det for tidlig å måke det du til mainstream. Google har i stor grad vært bortskjemt ang båndbredde med lav latency til at de har vært litt i en boble, noe som nok kan være med å forklare den motbøren dem har blitt møtt fra med realistisk orienterte bransjefolk som må forholde seg til kompetitiv business.

Problemet med å lansere slikt for tidlig er at en bygger opp negativitet rundt konseptet fordi folk blir skuffet når de prøver det i praksis.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (2 timer siden):

Har brukt remote play på PS4 før. Det var litt meh. Alle disse game-streaming tjenestene sliter med latency. Stadia var kanskje den beste ut av de, men de slet med spill-utvalg og pris.

Med mindre du skal bruke PS Portal på toalettet hjemme eller noe, da er nok latency go dnok, men det er en del penger for et nisje bruksområde.

Remote funker dårlig synes jeg. Litt mye lagg og disconnects..
Men selv om jeg kan game på hjemmekinoen i kjelleren, PC-skjermen på kontoret eller TV-en i stua så vil jeg gjerne sitte i sofaen og game ps5 ved siden av dama når hun ser på en serie. Eller vise versa. Med Ps Portal kan jeg jo det, til en antatt ok pris. Og jeg elsker dingser.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (3 minutter siden):

Nei? Eller har IGN misforstått? For de sier at du kan spille fra hvor som helst.

Edit: gamer.no bekrefter det samme. Kan spille fra hvor som helst 

Jøss. Det endrer jo alt. Hvorfor skrev ikke Sony noe om det i bloggen? De skrev jo spesifikt at det passer fint for de som vil spille fra et annet rom i huset og at den ikke støttet cloud streaming, men da støtter den altså streaming over internett fra PS5?

2500-3000 kroner blir i drøyeste laget for min del da. Steam Deck kostet meg 4500 til sammenligning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...