Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony gjorde jo et stort nummer av å erte MS når de ville innføre DRM på konsollspillene på Xbox One, så nå må de "lure" det inn bakveien og la folk fritt få velge det selv. Det er nok både i Sony sin interesse og utgiverne sin interesse at folk shopper mer digitalt. Mye bedre betalt for lavere innsatsfaktor. En kan også lettere styre supply and demand. Sony hadde nok i stor grad foretrukket å bare kutte ut fysiske butikk-kopier av spill om de hadde muligheten. Samme med MS.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (17 timer siden):

Tror faktisk jeg dropper digital edition og kanskje kjøper en disk-versjon i stedet. Jeg foretrekker å slippe å styre med plater, men når jeg ser de sinnsyke prisene så er det billigere å kjøpe spill på disk av en eller annen grunn. Og så kan man jo selge de videre i ettertid. Koster av og til opp til 200 mer for digital versjon. Helt sykt.

Da kan jeg tipse deg om at det er godt salg på PS5 spill akkurat nå, nesten halv pris på bl.a. GT7 som du nevnte over fra Netonnet.
Ref. prisguide på PS5.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ztaeyn skrev (5 timer siden):

Da kan jeg tipse deg om at det er godt salg på PS5 spill akkurat nå, nesten halv pris på bl.a. GT7 som du nevnte over fra Netonnet.
Ref. prisguide på PS5.

Takk for tipset! Kjøpte disc bundle med god of war, og nå med rabattert pris på gt7 så er det absolutt verdt det med disc versjonen. Tok med the last of us part 1 også, ikke spilt det enda. Og så kan jeg selge det videre når jeg er klar.

En ting jeg merker jeg liker med ps5 er den "start activity" greia. Kan kjappere hoppe rett inn i ønsket del av spillet 

Lenke til kommentar
23 hours ago, vidor said:

Sony gjorde jo et stort nummer av å erte MS når de ville innføre DRM på konsollspillene på Xbox One, så nå må de "lure" det inn bakveien og la folk fritt få velge det selv. Det er nok både i Sony sin interesse og utgiverne sin interesse at folk shopper mer digitalt. Mye bedre betalt for lavere innsatsfaktor. En kan også lettere styre supply and demand. Sony hadde nok i stor grad foretrukket å bare kutte ut fysiske butikk-kopier av spill om de hadde muligheten. Samme med MS.

å nå må de "lure" det inn bakveien og la folk fritt få velge det selv... ja med digitale spill priser på 200kr mer enn spill på disc, snakk om luringer, LOL!

Lenke til kommentar

Spørsmål om ssd til ps5. 

Har diskversjonen, og ønsker å legge inn en ssd. Det som er vanskelig for meg er å finne ut hvilken, og om de trenger en ekstra heatsink ellernoe montert. 

 

Vurderer denne, ser flere har anmeldt den med at den funker i ps5

 

https://www.komplett.no/product/1201391/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-m2/kingston-fury-renegade-pcie-m2-nvme-ssd-2tb

 

Spørsmålet blir, funker den som den er i ps5, eller må jeg kjøpe mer? Om folk vet om billigere 2tb nvme ssd som funker til ps5 enn 2 tusen tar jeg og hjertelig imot tips. Takk. 

Lenke til kommentar
Crayling skrev (1 time siden):

Det som er vanskelig for meg er å finne ut hvilken, og om de trenger en ekstra heatsink ellernoe montert. 

Heatsink er litt vanskelig å svare ut med 2 streker under svaret. Det virker ikke å ha noen effekt på noen spill per i dag i ganske omfattende tester, men mulig det kommer spill som kjører lagringen fremover og man da vil kunne merke noe. Sony selv sier man "må" ha heatsink. Den du linker til får du med heatsink for under hundrelappen ekstra: https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/harddisk/ssd-m2-pcie/kingston-fury-renegade-m-2-nvme-2tb-gen-4-heatsink/1028522.11116

Ville gått for den hadde det vært meg. Hvis du vil prøve uten heatsink så ser denne ut til å være innenfor spec til noen hundrelapper mindre: https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/harddisk/ssd-m2-pcie/kingston-kc3000-m-2-nvme-ssd-gen4-2048gb/1022192.11116

Kravene finner du her:image.thumb.png.a367eaee285f72439cea7ea1e8737a3f.png

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Kingston Fury er god knall etter hva folk rapporterer. Vurderte den selv, men da hadde jeg allerede kjøpt WD som Mark Cerny (arkitekten av PS4/PS5) hadde selv, så regnet med jeg ikke kunne ta så veldig feil der. Fury kom noe etter det på markedet.

Edit: WD_BLACK SN850 med integrert kjøleribbe 1TB

Endret av vidor
Lenke til kommentar
On 4/4/2023 at 1:46 AM, vidor said:

NetOnNet kjører noen bra tilbud. De har bl.a. God of War til 49 kr og Horizon-serien billig (69 og 99 kr) om du mangler noen klassikere.

Spider-man Miles Morales (PS5) selges til 99 kr.

Alt kan sendes fraktfritt.

Det er fysiske dritter. Kostnaden blir stor over årene. Ofte 200 kr per måned for hver kvadratmeter med dritt man kjøper og samler på.

Problemet med å kjøpe ei plate er at den koster 2 kr hver måned å oppbevare. 

Digital er et bedre kjøp.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (44 minutter siden):

Kostnaden blir stor over årene. Ofte 200 kr per måned for hver kvadratmeter med dritt man kjøper og samler på.

Problemet med å kjøpe ei plate er at den koster 2 kr hver måned å oppbevare. 

Klarer ikke helt forstå om du er ironisk eller ikke. Hva snakker du om? 2 kr hver måned på å oppbevare?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...