Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

 

vidor skrev (1 time siden):

For min del synes jeg faktisk 4k-støtten i PS4 Pro fungerer bedre enn den i Xbox One X, til tross for at sistnevnte er vesentlig kjappere.

Spiller ikke så veldig mye, og har enda backlog liggende som TLoU2, Watchdogs: Legion, Spiderman, Bloodborne, Uncharted: Legacy som er verdt å spille ferdig. PS5 haster sånn sett ikke. I tillegg er det en haug med ting på PC og en del på XOX.

Horizon II er vel det eneste som frister litt for min del nå på PS5, men det kommer jo på PS4 også, noe som sier litt om prioriteringene til Sony.

Ja er det som gjør att mange fortsatt kan holde seg på PS4 plattform når di slipper til begge

Endret av Paccoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
23 hours ago, Abiden said:

Monitoren skalerer ned 4K signalet fra PS5 ned til 1440p. PS5 støtter ikke 1440p native oppløsning som kjent, mulig det kan forandre seg ved fremtidig firmware update. 

Sony har valgt å støtte TV-oppløsninger, noe som forenkler jobben for utviklere ved å redusere antall HUD-opsjoner til færre oppløsninger.

Du får defor 4K HUD (heads-up display) nedskalert ti 1440p om monitoren får inn 4K og viser det på panelet.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Abiden skrev (17 timer siden):

Monitoren skalerer ned 4K signalet fra PS5 ned til 1440p. PS5 støtter ikke 1440p native oppløsning som kjent, mulig det kan forandre seg ved fremtidig firmware update. 

Dette gjelder vel bare om monitoren faktisk støtter å ta imot et 4K signal? Er det monitorer som gjør det? (mulig jeg har gått glipp av noe her).

Lenke til kommentar
Mala skrev (17 minutter siden):

Series X/S gjør vel det ?

De fungerer bedre enn PS5, men om en konsoll skulle hatt ordentlig støtte for monitorer i dag burde de hatt displayport-utgang. Monitorer henger bak på HDMI-standardene og får derfor ikke VRR eller høy nok hz veldig ofte, selv om Xbox har 1440p-støtte. Det er vel bare 1440p-støtten som er bedre på Xbox?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (4 timer siden):

De fungerer bedre enn PS5, men om en konsoll skulle hatt ordentlig støtte for monitorer i dag burde de hatt displayport-utgang. Monitorer henger bak på HDMI-standardene og får derfor ikke VRR eller høy nok hz veldig ofte, selv om Xbox har 1440p-støtte. Det er vel bare 1440p-støtten som er bedre på Xbox?

Xbox har jo støtte for VRR og Freesync og for de med monitorer som støtter dette må det jo være gode greier. PS5 har jo ikke dette overhodet.  Nativ oppløsning og VRR er da en god start. Hvilke monitorer som støtter hva og og tralala er jeg ikke oppdatert på. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Mala skrev (6 minutter siden):

Xbox har jo støtte for VRR og Freesync og for de med monitorer som støtter dette må det jo være gode greier. PS5 har jo ikke dette overhodet.  Nativ oppløsning og VRR er da en god start. Hvilke monitorer som støtter hva og og tralala er jeg ikke oppdatert på. 

Jeg kan ikke si jeg er helt up-to-date på alt jeg heller, men VRR er jo en HDMI 2.1-funksjon og jeg vet at monitorer ligger langt bak TV-er på HDMI-støtten siden de ofte har displayportinnganger som takler alt fra PC.

 

Christoffero89 skrev (3 timer siden):

Jeg har ekstern vanlig harddisk.   Vil overføring av spill mellom diskene gå raskere med SSD? 

Ja, det vil det.  USB-portene vil PS5 støtter opp til 10 gigabit (ikke gigabyte - husk å skille mellom bit og byte), så alt over det vil ikke være vits. Men en HDD klarer vel knapt 1 gigabit.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (19 minutter siden):

Jeg kan ikke si jeg er helt up-to-date på alt jeg heller, men VRR er jo en HDMI 2.1-funksjon og jeg vet at monitorer ligger langt bak TV-er på HDMI-støtten siden de ofte har displayportinnganger som takler alt fra PC.

 

Ja du har helt rett i at man får en begrensning med eldre monitorer :) 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...