Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes det var ganske spennende, men jeg er vel kanskje en nerd å regne. Mark Cerny er kanskje ikke den beste til å presentere tall og teori, men likevel synes jeg det var et spennende innblikk i hvordan de har tenkt.

Jeg forventet iallfall ikke at den kom til å ha en høyere TFLOP count enn Xbox Series x, spesielt ikke når Microsoft gikk ut med tallene sine først. Så vi får se da, om den ekstra TFLOP’en til MS er «The flop that flops» eller ikke.

Blir uansett veldig spennende å se hvordan dette blir fremover!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Variabel hastighet på GPU-delen og på CPU-delen... Vil ikke det si at ettersom utviklerne lærer seg å utnytte kraften fullt ut vil den konsollen høres ut som et jetfly, akkurat som de tidligere konsollene? 

Kanskje suksessen med PS4 har gjort Sony late og selvsikre? 

Ellers hadde det vært fint å få et bilde av den konsollen. Liker designet på XboxSX.

Lenke til kommentar
newman221 skrev (1 time siden):

Variabel hastighet på GPU-delen og på CPU-delen... Vil ikke det si at ettersom utviklerne lærer seg å utnytte kraften fullt ut vil den konsollen høres ut som et jetfly, akkurat som de tidligere konsollene? 

Kanskje suksessen med PS4 har gjort Sony late og selvsikre? 

Ellers hadde det vært fint å få et bilde av den konsollen. Liker designet på XboxSX.

De snakket om at PS5 skulle gjøre det bedre enn PS4/Pro. Men det var veldig vagt. Virker som de har lagt inn en powerlimit og at det er den som styrer clocks. Så vanskelig å si.

Lenke til kommentar
newman221 skrev (7 timer siden):

Variabel hastighet på GPU-delen og på CPU-delen... Vil ikke det si at ettersom utviklerne lærer seg å utnytte kraften fullt ut vil den konsollen høres ut som et jetfly, akkurat som de tidligere konsollene? 

Kanskje suksessen med PS4 har gjort Sony late og selvsikre? 

Ellers hadde det vært fint å få et bilde av den konsollen. Liker designet på XboxSX.

Tror forhåpentligvis ikke vi trenger å være bekymret for et nytt jetfly, iallfall ikke med denne påstanden:

Sitat

 Sony is also paying an "unusually expensive" amount per unit for the PS5's cooling system to ensure machines do not suffer from overheating.

Om det kun gjelder overoppheting eller ikke, vil jo tiden vise, men vil nok tro at de vil unngå nye jetfly tilstander.

 

Kilde:

https://www.eurogamer.net/articles/2020-02-14-sony-struggling-to-lower-usd450-playstation-5-price-report-claims

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mala skrev (12 timer siden):

Tenker vi om dette da?

 

 

Litt urovekkende. Håper ikke det blir gjort mange "quick-fixes" slik at konsollen blir helt grøt. Nå blir den sikkert utsatt uansett pga korona, men jeg klarer fint å vente en stund lenger for at de skal få lagd en konsoll komplett og perfekt fra starten av :)

Lenke til kommentar
aomt skrev (44 minutter siden):

Eg lurer på om det er bedre å vente på PS5v2, altså den oppgraderte med alle bugs som blir fiksa. Trur dere det vil ta veldig lang tid før den kjem? 1-1.5 år etter PS5? Lenger?

Garantert lenger. Jeg vil tippe ca 3 år slik som det var med PS3 og PS4, muligens enda lenger denne gangen.

Lenke til kommentar
18 hours ago, aomt said:

Eg lurer på om det er bedre å vente på PS5v2, altså den oppgraderte med alle bugs som blir fiksa. Trur dere det vil ta veldig lang tid før den kjem? 1-1.5 år etter PS5? Lenger?

du må nok smøre deg med tålmodighet, det tar nok 3 år før ps5pro kommer. men i mellomtiden så kommer det jo nye revisjoner med små fiks. da kan du jo google produkt nummeret som står på esken. så finner du info om hva som er gjort. deretter kan du ta en vurdering om du synest det er ok å gå til innkjøp. 

jeg har bestemt meg får å vente til ps5pro kommer, ps4'en har sjukt med bra spill å pløye gjennom, og så har mann jo en resterende backlog på ps3 og psvita også. men hvis det kommer et ps5 spill med en jævla bra must have collector edition, så kjøper jeg den, å hvier den på ps5 backloggen. da har jeg noen ps5 spill å starte med når den tid kommer.

Lenke til kommentar
dølledøck skrev (5 timer siden):

du må nok smøre deg med tålmodighet, det tar nok 3 år før ps5pro kommer. men i mellomtiden så kommer det jo nye revisjoner med små fiks. da kan du jo google produkt nummeret som står på esken. så finner du info om hva som er gjort. deretter kan du ta en vurdering om du synest det er ok å gå til innkjøp. 

jeg har bestemt meg får å vente til ps5pro kommer, ps4'en har sjukt med bra spill å pløye gjennom, og så har mann jo en resterende backlog på ps3 og psvita også. men hvis det kommer et ps5 spill med en jævla bra must have collector edition, så kjøper jeg den, å hvier den på ps5 backloggen. da har jeg noen ps5 spill å starte med når den tid kommer.

Har PS3 som eg spiller meget lite. Vurderer å kjøpe PS5 når den kommer, men det er ikkje noe "must have" for meg sånt sett. Får se kas anmeldelser den får, så vurderer eg då om eg skal vente på PS5pro eller kjøpe PS5.

Lenke til kommentar
On 4/4/2020 at 4:48 PM, aomt said:

Eg lurer på om det er bedre å vente på PS5v2, altså den oppgraderte med alle bugs som blir fiksa. Trur dere det vil ta veldig lang tid før den kjem? 1-1.5 år etter PS5? Lenger?

Når du sier PS5v2 så regner jeg med du mener en redesignet standard PS5 ala PS5Slim og ikke en PS5Pro? Som historien allerede har vist oss så er det absolutt smart å vente med kjøp til PS5v2 kommer ja, selv om du må vente en stund. PS1 og 2 sine lasere var jo søppelkvalitet og røyk rett som det var gjennom begges livsløp, PS3Fat hadde massive overhetingproblemer som førte til YLOD (brukte fungerende Fat-modeller er rimelig sjeldne i dag), Mange launch-modeller av PS4 hadde trøbbel med HDMI-porten (Sony stopped faktisk midlertidig produksjonen på ett punkt for å finne årsaken) samt kontrollerstikker som smuldret opp, og PS4Pro har overhetingsproblemer og høres ut som jetfly.

Det har også alltid tatt Sony 2-3 år etter launch før de har greid å slippe must-have exclusives til hver konsoll, så kan jo tenkes at det samme kan skje med PS5 også. I tillegg vil alle third-party spill bli bedre på Series X, så det er ingen grunn til å kjøpe disse på PS5 heller.

Jeg venter i alle fall til det er 100% avklart om det kommer en PS5Pro eller ikke. Da slipper jeg forhåpentligvis hardwareproblemene PS alltid har i starten, det har samlet seg opp eksklusives som er fristende å spille og de er mye billigere, og jeg slipper å bli brent slik jeg ble denne generasjonen hvor jeg angret bittert på PS4 kjøpet når PS4Pro ble annonsert.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (8 minutter siden):

Når du sier PS5v2 så regner jeg med du mener en redesignet standard PS5 ala PS5Slim og ikke en PS5Pro? Som historien allerede har vist oss så er det absolutt smart å vente med kjøp til PS5v2 kommer ja, selv om du må vente en stund. PS1 og 2 sine lasere var jo søppelkvalitet og røyk rett som det var gjennom begges livsløp, PS3Fat hadde massive overhetingproblemer som førte til YLOD (brukte fungerende Fat-modeller er rimelig sjeldne i dag), Mange launch-modeller av PS4 hadde trøbbel med HDMI-porten (Sony stopped faktisk midlertidig produksjonen på ett punkt for å finne årsaken) samt kontrollerstikker som smuldret opp, og PS4Pro har overhetingsproblemer og høres ut som jetfly.

Det har også alltid tatt Sony 2-3 år etter launch før de har greid å slippe must-have exclusives til hver konsoll, så kan jo tenkes at det samme kan skje med PS5 også. I tillegg vil alle third-party spill bli bedre på Series X, så det er ingen grunn til å kjøpe disse på PS5 heller.

Jeg venter i alle fall til det er 100% avklart om det kommer en PS5Pro eller ikke. Da slipper jeg forhåpentligvis hardwareproblemene PS alltid har i starten, det har samlet seg opp eksklusives som er fristende å spille og de er mye billigere, og jeg slipper å bli brent slik jeg ble denne generasjonen hvor jeg angret bittert på PS4 kjøpet når PS4Pro ble annonsert.

Har ein PS3Fat og den fungerer meget fint :)

Eg mente rett og slett ein slags oppfølger til PS5, som fikser alle barndomsproblemer. Virker som det kan lønne seg å vente i alle fall 6-12 månad og se korleis PS5 oppfører seg :)

Lenke til kommentar
aomt skrev (På 5.4.2020 den 20.40):

Har ein PS3Fat og den fungerer meget fint :)

Eg mente rett og slett ein slags oppfølger til PS5, som fikser alle barndomsproblemer. Virker som det kan lønne seg å vente i alle fall 6-12 månad og se korleis PS5 oppfører seg :)

Asså... “Lønne seg” er jo veldig relativt. 6-12mnd venting da får du samme konsoll som de som kjøper ved launch og til samme pris. Med andre ord har du ventet 6-12mnd uten å få noen glede av konsollen i mellomtiden. Eneste fordelen er at du kan unngå hvis det mot formodning skulle være et dårlig produkt ved start. Hovedsakelig kan det være f.eks. støy. Alt som eventuelt ville gjort den ubrukelig/ødelagt er jo reklamasjonssak og du får da ny. Vi har 5 års reklamasjonsrett på disse. Etter 2 år kan du fort få med deg en prisreduksjon. Husk at denne generasjonen kommer til å ligge en del høyere i pris enn forrige ved launch, da de i mye større grad satser på hardware enn de gjorde med PS4.

Det som lønner seg er jo å vente 5 år og kjøpe en billig PS5 Pro og masse utrolig billige, bra spill. «Vente litt» kan du gjøre i evigheter. Det handler egentlig bare om du egentlig ikke trenger noe mer å spille fra launch.

 

Lenke til kommentar

Minner faktisk litt om de trådløse Hori-kontrollerne til PS4 (bare med et hvitt skall rundt). Er dog skeptisk til kanten som stikker frem inn mot midten på hver av sidene. Denne bør ikke være mye skarp før den blir irriterende å hvile fingre og hånden på. Rart den ikke går hele veien rundt slik alle andre kontrollere gjør.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...