Jump to content

andypandy

Medlemmer
  • Content Count

    1015
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

167 :)

1 Follower

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

11833 profile views
  1. Personlig synes jeg designet er et skikkelig friskt pust! Endelig tenker de litt utenfor boksen, og lager noe annet enn de typiske nitriste gråsvarte AV greiene man har fra før.
  2. Bare husk på at dersom det er flere andre som spiller på PS4 fra før, og de er vandt til å snakke med hverandre på gruppechat via PlayStation, vil ikke sønnen din kunne delta i denne chatten. De kan derimot velge å snakke sammen inne i spillet, utenfor denne gruppechatten, men det er ofte dårligere lyd, kutt i lyd når matchene laster inn osv. De fleste løser denne chatproblematikken ved at alle bruker for eksempel Discord eller annet eksternt chatte program, men da må man enten ha et headset som støtter to lydkilder eller ha ørepropper med Discord og et headset utenpå der igjen.
  3. Streamen viste i løpet av de siste minuttene konsollen liggende også
  4. Tror forhåpentligvis ikke vi trenger å være bekymret for et nytt jetfly, iallfall ikke med denne påstanden: Om det kun gjelder overoppheting eller ikke, vil jo tiden vise, men vil nok tro at de vil unngå nye jetfly tilstander. Kilde: https://www.eurogamer.net/articles/2020-02-14-sony-struggling-to-lower-usd450-playstation-5-price-report-claims
  5. Syntes det var ganske spennende, men jeg er vel kanskje en nerd å regne. Mark Cerny er kanskje ikke den beste til å presentere tall og teori, men likevel synes jeg det var et spennende innblikk i hvordan de har tenkt. Jeg forventet iallfall ikke at den kom til å ha en høyere TFLOP count enn Xbox Series x, spesielt ikke når Microsoft gikk ut med tallene sine først. Så vi får se da, om den ekstra TFLOP’en til MS er «The flop that flops» eller ikke. Blir uansett veldig spennende å se hvordan dette blir fremover!
  6. Noen her som har kjøpt seg Two Point Hospital og eventuelt kunne fortalt litt om ytelsen? Har googlet litt men finner veldig lite annet enn en YouTube video som nevner at spillet ligger på rundt 20fps. Hvor merkbart er det, og hvordan er lesbarheten håndholdt?
  7. Kult at du tok deg tid til en follow up! Jeg kjøpte meg en Switch Lite selv og Botw, og etter 20 dager så innså jeg at for min egen del ble skjermen for liten. Det funket bra til Botw til å begynne med, men etter 15 timer ble det «slitsomt» da jeg følte at jeg ikke så godt nok i kamper og slikt. Så da byttet jeg til en vanlig Switch, den er jeg svært fornøyd med og har omtrent spilt hele Botw håndholdt. Så for egen del så hadde den lille økningen i skjerm størrelse alt å si. Jeg savner at bildet ikke er like skarpt, for Botw så helt nydelig ut på Lite’n. Det som er spennende er at du også spiller Civ, jeg kjøpte det på salg i forrige uke og har blitt helt hektet, har vel allerede 30-40 timer. Jeg bare lurer på hvordan det er på Lite? Jeg synes allerede mye av teksten er for liten.
  8. Å jobbe som DJ i Norge fordrer at du åpner deg opp for flere musikk sjangre, samtidig er det viktig at du profilerer deg selv, enten på facebook (At du kan stille til arrangementer som bryllup, bursdager, firmafester eller liknende) eller ved å fysisk gå innom alle tenkelige utesteder som har DJ-booths eller som kunne tenke seg å hyre en DJ for en kveld. En god del utesteder har gjerne en fast DJ og det kan være vel verdt det å gi han/hun en minnepenn eller link til for eksempel Soundcloud hvor du kan vise til et set med låter du har mixet selv. I Norge er det svært vanskelig å være "kresen" på hva du skal spille, da mister du veldig fort mange jobber. Du må akseptere liste-pop og denslags. Ditt største fokus må være crowden, rytmen og å holde folk på dansegulvet. Hør gjerne på de forskjellige stedene hva slags folk som frekventerer stedet, og hva slags musikk som er populært på det aktuelle stedet osv. og la deg inspirere av det. Noen steder forutsetter at du har eget utstyr, eller at du kan benytte deg av det allerede installerte utstyret. Ett tips her er Pioneer. Om du får deg et navn eller blir booket spesifikt, så står du mye friere til å krydre spillelistene og spille låter du selv liker best. Å spille "Tech House" eksklusivt kan bli vanskelig, da det er svært få utesteder som spiller slikt. Dersom du snakker om å være musikk produsent, så er det aller viktigste å dele musikken, få den ut og ta imot kritikk. For å kunne jobbe som produsent å i det hele tatt tjene noen kroner, må folk høre på musikken din / vite hvem du er. Slår ikke musikken du produserer an med det første, må du være tilbøyelig til å inspirere deg av tilbakemeldingene du får. Dette er ikke ment som et slag i magen, men noe sier meg at du fortsatt har en lang vei å gå!
  9. Har vurdert siden lanseringen av Switch Lite å kjøpe en, men da jeg skulle «slå til» var det en del ting som florerte på nettet, at stikkene driftet og at Nintendo trolig hadde startet med å produsere en modell med en fix på fremtidige enheter. Noen updates på dette området?
  10. Veldig synd, multiplayeren i TLOU var helt fantastisk! Det skilte seg virkelig ut fra mengden. Det var slow paced og mye taktikk. Klokket vel inn litt over 100 timer totalt.
  11. Jeg har spilt NMS men med PSVR siden ca kl 22:00, tok av headsettet for 5 minutter siden og fikk litt sjokk over at klokken var kvart på 3(Tiden gikk tydligvis veldig fort). Vurderte å fortsette der jeg slapp for noen år siden, men tenkte det var best å starte en ny save for tutorialens del og eventuelle bugs som kunne oppstå med den gamle saven min. Ikke møtt på noen problemer bortsett fra at jeg ble glitchet ut på andre siden av fjellet, gjennom en hule jeg laget. Grafikken var ikke noe høydare, spesielt ikke når jeg de siste dagene har spilt igjennom Blood & Truth som var utrolig gjennomført, men jeg lar det gå med tanke på all friheten man får servert her. Det var rett og slett helt utrolig å sette seg i romskipet, dra i gass spaken og forlate den første planeten jeg startet på for så å suse gjennom verdensrommet til en annen planet som sendte meg et mystisk signal. Det å snu seg i cockpiten og se den første planeten forsvinne bak deg, sammen med det fantastiske soundtracket var en helt rå opplevelse, selvom jeg har opplevd dette før i og med at jeg har spilt det før, men VR gjorde noe magisk med det. Og ikke minst det å måtte løfte opp frontruten på romskipet for å komme ut! Menysystemet, et system man bruker veldig mye tid i, kunne til fordel vært utført på en enda bedre måte. Er ikke helt sikker på hvordan, men synes det er litt "slitsomt" å være avhengig av det i VR. Etter de 2-3 første "questene" kom det meste seg når det gjaldt kontrolleren, men menyen virker så lite intuitiv. I open world spill som dette, så merker jeg fort hvor mye det irriterer meg at Sony ikke laget noen nye Move kontrollere med joystick. Det fungerer helt greit, og jeg byttet ganske raskt fra teleport-walking til å holde inne en knapp som gjorde at jeg beveget meg fremover istedet Har ikke helt sansen for å teleportere meg rundt i VR, jeg blir liksom dratt helt ut av det. Samtidig kunne det vært greit å ha en joystick når man flyr, det føles litt rart å styre stikka i romskipet med høyre hånd. Jeg fikk heller ikke noe motion sickness når jeg spilte det. Føles litt som Skyrim VR som jeg kunne spille i rimelig lange økter. Men det er merkbart hvor enormt mye de har gjort siden launch, for det virker veldig mye mer gjennomført. Vurderer faktisk å kaste meg inn igjen nå, men da blir vel klokken plutselig 06, så er nok best at jeg lar det ligge til i morgen. Jeg har også lest om en del folk som har problemer, så det dukker nok opp noen overraskelser hos meg også, får bare passe på å save ofte.
  12. Kunne godt tenkt meg et NFS i god gammel Underground ånd, men dette sitatet oser: Season pass i ren Fortnite stil, games as a service, micro transactions... "Activity log: Drive through 1975 illegal alleys to recieve the Blue Pearl Paint, or spend 200 HeatBucks"...
  13. Å si at noen er trangsynt, kan da vel ikke være skammelig? Du senker diskusjonen på et betraktelig lavere nivå, med den siste kommentaren din. Når man henger på et spill forum daglig og sier man ikke finner spill å spille annet enn som du kalte det, remakes og Drake sequels, så må det jo være lov å lure? Jeg ønsker ikke å gå til angrep på noen her. Samtidig, så drar du jo bare diskusjonen et annet sted, fra «Drake-sequels» til å gjelde absolutt alle sequels. Greit nok, men mitt hovedpunkt står fortsatt. Istedet velger du å skrive en lang post med dine subjektive meninger om spill. Det fjerner jo ikke faktumet mitt? Jeg svarte opprinnelig på en annen kommentar, og jeg nevnte aldri noe om Gabri3ls meninger om spillene? Sony har flere eksklusive IP’er og derav større mangfold. Om de er bra, eller dårlig får være opp til hver enkelt, og jo, jeg fikk absolutt med meg ditt ståsted på eksklusivitet, min argumentasjon rettet seg mer mot det du sa om at du bare fant «remakes» og «Drake-sequels». Bare så det er helt klart, så spiller det ingen rolle for meg hva slags konsoll folk spiller på, så lenge man får spilt og kost seg. Jeg kan bare ikke forstå påstanden din, men det er vel bare meg. Edit: La oss heller være enige om å være uenige.
  14. Noen eksempler jeg kommer på i farta: Bloodborne, Driveclub, Street Fighter V, Detroit Become Human, Horizon Zero Dawn, The Order 1886, Until Dawn, Knack, Tearaway Unfolded, Tetris Effect, The Last Guardian, Persona 5, Spiderman. Ingen av disse er remakes eller kvernede Drake sequels. Dette vet du godt selv også, så at du har «slitt» nekter jeg å tro. At du er trangsynt, ja det kan jeg tro! Akkurat denne diskusjonen er som å sparke en allerede død hest. Om spillene ikke er i din gate, betyr ikke at PlayStation ikke har noen eksklusiver.
  15. Det er heldigvis her PlayStation favner så bredt. Xbox har jo omtrent bare kvernet ut versjoner av Halo, Forza og Gears of War som sine eksklusiver.
×
×
  • Create New...