Jump to content

andypandy

Medlemmer
  • Content Count

    1035
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

176 :)

1 Follower

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

12451 profile views
  1. Jeg vil anta at kostprisen på spillene er dyrere enn før. Ser man på Prisjakt, med spillene Ratchet & Clank, Demon Souls og GodFall er det kun Ratchet & Clank som har noe i nærheten av «normal» utsalgspris, og det er fra kjeder som konkurrerer på pris. Ser man på steder som ikke konkurrerer på pris er prisen gjerne 800-849, omtrent som i PS Store, noe som tyder på at kostprisen kan ha økt. Enig i at fysiske disker burde vært dyrere enn digitale, men igjen, det er jo på mange måter bedriftene som bedriver priskrig som setter prisen lavere på fysiske spill. ikke Sony? Skjønner fortsatt ikke dette med arroganse.
  2. Synes ikke noe om den voldsomme prisøkningen selv, men på et eller annet tidspunkt var det vel noen som mente at prisen på spill ikke har stått i stil med utviklingskostnaden, og prisen, typ 499-599 har jo ligget likt siden iallfall midten/slutten av 90-tallet til nå hvor spill gjerne har tidoblet utviklingskostnadene. Det jeg ikke skjønner er derimot bruken av ordet arroganse her? Microsoft har vel ikke tuklet med prisingen kun av PR-årsaker. Det firmaet har jo vært svært uheldig med PR de siste 7-8 åra, så de har vel latt være, samtidig som de har Gamepass løsningen sin, slik at de kommer ut som «Goodguy MS». Bra for dem! Ps: Dette er ikke et forsøk på forsvar for prisjustering, mer et spørsmål i forhold til arroganse.
  3. Selv har jeg fulgt med serien siden PS2-dagene, og synes den alltid har levert både på underholdning spillmessig og humor. Humoren ble kanskje litt «plattere» med tiden, men selv med det så har det vært langt ifra kjedelig. Gleder meg veldig til fredag, da det etter Digital Foundry sin analyse å dømme, så ser det grafisk ut som en real showcase! Spill må liksom ikke ha blodig alvor eller voksen tematikk for å være interessante, men det kan jo hende en spiller som meg som har passert 30 er unntaket som mener det! 😅
  4. Du har antakelig testet dette, men jeg har hatt samme problem med et HyperX headset. Koble mikrofonen fra headsettet, og sett den inn igjen, men pass på at den er presset langt nok inn. Det var nemlig her problemet mitt lå, at det ser ut som om mikrofonen er koblet til riktig, selvom den ikke var koblet skikkelig til.
  5. Ebay selger fjærer til under 20 kr. Dersom det er trekant og sirkel som ikke virker, kan det tyde på at puten under knappene som berører kretskortet, enten ligger feil eller er "slitt ut".
  6. Bra anmeldelse. Selv har jeg ikke et VR headset for PC, men har fulgt smått med på MOH, da jeg liker WW2 setting, og spilte MOH Allied Assault antakelig opp mot 5-600 timer i sin tid, og har vært veldig på gjerdet for en grom PC med et greit VR headset, det eneste som har hindret meg er spillene, det er så få spill med høye budsjetter at det meste føles ut som tech demoer, dersom grafikken skal være noe å skryte av. Siste jeg så fra dette VR spillet var vel en eller annen reviewer som fikk prøve noe early access greier på en skytebane. Så måtte jeg sjekke opp dette da Første YT videoen av spillet viser meg Ollie. Herregud, cartoony er vel bare forordet. Det ser jo ærlig talt ut som en karakter fra spillet "Gjett Hvem?" for barn. Utrolig med så detaljerte tankser og fly, og så merkelige figurer, eller iallfall Ollie. Slikt tar meg helt ut av VR opplevelsen dessverre.
  7. Støttes! DualSense er rett og slett fantastisk.
  8. Jeg har det, og er sånn helt passe fornøyd. Føler lyden mangler litt fylde og at mellomtonene drukner litt i et litt «trangt» lydbilde. Kjøpte det primært på grunn av at det er trådløst jeg også, da det jeg har fra før er kablet. Komfortmessig og lydmessig så hadde jeg kanskje håpet på litt mer. Batteritiden er heller ikke noe å skryte av, men 3D lyd i enkelte spill er riktignok veldig kult!
  9. Skjønner, jeg har ikke testet det mot PC selv enda, for å se om de samme problemene oppstår der. Antok at det var et kompatibilitetsproblem mot PS4, for lyden jeg får trådløst via headsettet er i min bok lyd jeg kunne forventet på et headsett i prisklassen 2-300kr på Biltema, plugger jeg det i med jack kabelen i DS4, er det lyd jeg kan forvente fra 1200kr. Får teste på PC og se om det samme skjer der.
  10. Noen her som har Sony Pulse3D headsettet, og bruker det med sin PS5? Jeg har bare testet det på PS4, og lyden føles hul, spinkel, akkurat som lydbildet er meget begrenset. Når jeg plugger headsettet i DS4 via den medfølgende jack kabelen, så er det plutselig veldig mye bedre lyd, den spinkle følelsen forsvinner og bassen har plutselig mer trøkk. Hvordan er dette på PS5? Er jo ganske waste å kjøpe et trådløst headset man bare får god lyd av ved å kable det Vurderer å kjøpe meg et annet, nå som det er Black week, men er det noen som har testet det trådløst mot PS5 og ikke opplever lyden som hul og spinkel uten bass?
  11. Det er greit nok, og derfor skrev jeg også at det eventuelt kunne opprettes en tråd om dette. De siste dagene har denne tråden sett ut som et kommentarfelt på It-Avisen, og det er synd. Jeg er veldig spent på hvordan dette blir! Men ut ifra den russiske leaken (Angivelig bilde av Storage Capacity) så er det kanskje i samme «ballpark» som før? Håper iallfall responsivitet er et viktig fokus.
×
×
  • Create New...