Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

De gjør det samme ved store collectors edition til spill også. Mange som bare får esken med en lapp på og har endt opp med ødelagt innhold eller ganske herpet eske. Håpløs praksis hos Komplett og også derfor jeg styrer unna dem når det kommer til spillkonsoller og collectors editions (ikke at jeg lenger kjøper sistnevnte).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du bestiller sammen med noe annet så sender de i alle fall alt samlet i en pappeske, og Switchen min som jeg bestilte med 2 spill kom trygt frem. Fikk derimot en støvsuger fra komplett for 3 uker siden som hadde sendingslappen direkte på esken, så de har definitivt ikke sluttet med dette. Støvsugeresken skulle i søpla uansett, så det var null stress, men ikke faen at jeg bestiller konsoll eller noe med samleverdi fra komplett uten å kjøpe noe ekstra ved siden av.

Lenke til kommentar

Tror nok det som slippes blir ganske dyrt, så om en klarer å kjøre ut to SKU på release vil det nok være smart for markedssituasjonen, selv om jeg har litt tvil om den praktiske gjennomførbarheten av noe slikt så tidlig i sykelen, men aldri si aldri. Sony trengte den PS5 UE5 boosten for å øke hypen litt å få bekymringene om varmeproblemet i maskinen satt litt ut av fokus.

Har litt mer troen på PS5 nå i forhold til XsX.  Realiteten vil vise om XsX er litt mer overhypet enn PS5, men det vil jo avsløre seg etterhvert.

Generelt har jeg litt troen på de kommende konsollene, men PC kommer nok til å bli en sterk konkurrent.

Lenke til kommentar

Sånn jeg vurderer det så langt basert på hva som er kommet fram til nå, som selvfølgelig er neppe er final ...

XsX vant hype-prisen noe ufortjent vil jeg si, men PS5 kommer i et bedre lys når en graver litt i detaljene. XsX virker som en solid maskin med god kjøling og overspecca strømforsyning for å holde max ytelse over tid. Sony har et litt mer økonomisk design med ytelsesbrems om maskinen bruker strøm på grensen til max i tillegg til ryktene om mindre effektiv kjøling og overopphetingsproblemer. Designet virker bedre enn MS sitt med bl.a. bedre avlastning av CPU-kjerner, god og kjapp SSD og ytelse på RAM. MS har issues RAM-hastighet når mye minne er i bruk, tregere SSD og sannsynligvis økt HW-kostnad som de kan velge å subsidiere.

Selv om XsX skulle være noe bedre på hardware sammenlagt holder jeg fremdeles en knapp på PS5 p.g.a helheten med fordelene en har med den om det fortsetter i sporet til PS4.

Lenke til kommentar
Sitat

Slik jeg har forstått via rykter vil neste Xbox være en del kraftigere en ps5?

I rene tall ja. men det faktum at Sony går for en såpass heftig ssd tror jeg kan gi favør Sony. Tanken bak dette er at gpu trenger å jobbe med mindre av gangen, altså kun det som er i "synsfelt" da allt er tilgjengelig via ssd. Tror Sony har tenkt nøye igjenom akkurat dette, og en såpass dyr komponent er ikke der uten grunn. 

 

Men er spent på design, ps4 er alt for kompleks. og se på nye Xbox, ikke akkurat fin. men enkelt design med gigantisk vifte, lett å veldlikeholde. blir sikkert også lett å modde, sette inn god noctuavifte, AIO vannkjøling? legge på skikkelig pasta.

Lenke til kommentar

Formen på PS5 kontrolleren ser helt nydelig ut, men det forferdelige svarte og hvite mixdesignet på kontrolleren lover ikke bra for fargene på selve konsollen :p

Nye Xboxen heter forøvrig kun 'Xbox' og modellnavnet er 'Series X'. MS har fucka totalt opp navngivingen før i tiden men nå får de det sånn ca på rett kjør igjen.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...