Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

En ting som er viktig å vite ift optisk og hdmi splitter er at splitteren fra Astro (og generelt?) ikke klarer mer enn 4k 60hz. Du vil ikke få 120fps signal gjennom splitteren.

Ellers er det som andre skriver her konsollen selv som ordner 3d audio så dette får du med på kjøpet. Noen opplever krøll når headsetet kjører sine egne codecs i tillegg, så dette må skrus av.

De headsettene som jeg har lest mest om er
Steelseries 7p (eller 9 hvis du vil ha dual wireless som er kjekt hvis du skal chatte via discord). 7p skal være tilpasset ps5 og er solgt ut mange steder
turtle beach 700 gen 2 (også dual wifi) og visstnok litt mer trøkk i bassen,
Sonys eget ps5 headset (men der er ikke alltid miccen helt god)

Jeg har fått prøve turtle beach sitt og det var absolutt godkjent, men jeg er mer keen på Steelseries 9 da jeg generelt sett har mer tro på de (og at headsettet er dyrere så noe må vel være bedre der). Håper på et salg snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Blu-Boss said:

100% enig her.
Har selv LG B9 og  30fps spill er en lidelse og jeg har ingen tro på at det kommer noe oppdateringer til feks LG tver
som retter dette.Eneste håp er at det kommer en 60fps oppdatering til feks TLOU2 for PS5 for da skal jeg spille dette spillet en gang til.
Men jeg sjekker fps info nå før jeg kjøper nye spill.Akkurat nå spiller jeg Resident Evil3 på PS5 og den flyter veldig bra.

Vil ikke komme noen oppdateringer til OLED tv'er siden det er slik disse tv'en skal virke. At 30fps ser bedre ut på LCD er bare fordi de ikke oppdaterer pixelene like rask, dermed får du en bildeoppdatering som ikke er så merkbar og derfor mindre hakkete.

Så 60fps er must til OLED. 

Lenke til kommentar
vidor skrev (22 minutter siden):

Det er m.a.o integrert motion-blur på alt av LCD som en ikke får på OLED ?

Liquid Chrystal Display - det tar i størrelseorden millisekunder å rotere de flytende krystallene. Det gir naturlig "motion blur". OLED har ikke noe slikt lag av innebygget endrings-treghet.

Edit: Motion blur / bevegelses-uskarphet er etter min mening en svakhet og ikke en positiv egenskap. Men det er vel en smakssak. Noen foretrekker jo å tilsløre hakkete 24 fps med uskarphet på filmer for eksempel.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Så mye rot rundt den jævla TVen. Tipper Sony fikk litt panikk av tanken på potensielle class action lawsuits at de ombestemte seg. 4k@120hz har fortsatt problemer på den TVen samt noen andre modeller selv om Sony mener det er fikset, så da blir det sikkert aldri faktisk fikset 100% og er fortsatt ett dårlig kjøp.

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (4 timer siden):

Opplever dere noen ganger inverterte farger på bildet når dere starter opp PS5, slik at dere må restarte? Har skjedd meg et par ganger + at jeg får dobbelt bilde (horisontalt) med investerte farger.

Ikke denne varianten nei. Men har opplevd at bildet blir helt utvasket og HDR forsvinner. Usikker på om det er TV eller PS5 som var issue, men en restart hjalp (kun skjedd en gang foreløpig). Mulig noe handshake greier som går i vasken. Samsung Q95T TV. 

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (3 timer siden):

Mye mulig det bare er hvordan TVn leser signalene altså.

Har dog hatt denne greia der PS5 ikke reagerer når den har stått i hvilemodus, bare slår seg på, men kontroller ikke fungerer. Så bruke ikke hvilemodus foreløpig.

Den har jeg også hatt 2 ganger. Googlet litt og fikk nullstilt og koblet til kontroller igjen. Men litt irriterende. Bruker for det meste hvilemodus, mest fordi den er øverst på listen... Skal bytte til «skikkelig avslåing» om jeg skulle få problemet igjen. 
 

Ellers ingen problemer med omtrent 70-80 timer på telleren. Akkurat gjort meg ferdig med Fenyx Immortal Rising nå. _Litt_ generisk tittel der, men likte det spillet veldig godt. Om man likte Zelda BotW, så er dette en åpen verden sterkt inspirert av den. På ingen måte negativt, helst omvendt. Ikke det verste spillet å hente inspirasjon fra. Litt irriterende voice acting i starten, men irritasjonen lettet utover spillet. Story - så som så, men gameplay veldig bra. Anbefales. 
 

Nå blir det Miles Morales eller Demon’s Souls. Eller Ori på Switchen 🤔🤔

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...