Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

2 hours ago, Mala said:

Vurderer ett Penrose selv. Har Mobius til PC bruk,kablet selvsagt for best lyd! Pokker ta meg det beste headsettet jeg har brukt i den sammenheng. Penrose settene er jo optimalisert for trådløst bruk, gi gjerne en tilbakemelding på disse når de har fått litt brukstid :)

Skal gjøre det. Får det på mandag om Corona situasjonen bedrer seg. Bruker Sony xm3 nå med kabel. Har astro A50 også, men ps5 har ingen optisk utgang så det utgår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må være digg med Penrose med hele 100mm elementer. Har fått gode tilbakemeldinger fra mange på dette, men til den prisen bør det være bra. Overgår ihvertfall det meste en lang gang. Til sommeren skal jeg ha dette senest.

Har ikke budsjett til dette nå, men siden jeg må ha dual wifi pga at jeg bruker Discord ble det enten Turtle beach 700p gen 2 eller Steel Series Arctis 9. Etter  litt om og men kjøpte jeg 700 og reklamerte på det samme dagen. Lyden i spill er bra, men føler diskant og bass er litt overdrevet slik at lydbildet mangler fylde. I tillegg er dette headsettet plaget med white noise/distortion i menyene og det er drit plagsomt. Høres ut som om elementene er utsatt for jordfeil og er delvis sprengt.

Bytter til Steel Series Arctis 9 i neste uke og håper på en bedre opplevelse. Det bygger på Arctis 7p som har fått svært gode tilbakemeldinger tross «bare» 40mm elementer, men det er visstnok tunet ganske bra. Det får duge inntil feriepengene kommer, så fortell gjerne om opplevelsen med Penrose.

Lenke til kommentar

Er endelig blitt eier av en PS5 takket være en utrolig hyggelig bruker her inne. Du vet hvem du er :) 

Noen spørsmål - fortsatt ikke mulig å skru av det høye pipet når man starter konsollen? Har Sony sagt noe om dette?

Konsollen er ikke direkte pen, ei heller liten. Jeg trenger en litt lengre HDMI for å få gjemt den litt unna. Er det ordinær HDMI 2.1 man går for her? Trenger en 2-3 meter, finnes det gode nok kabler til 2-400,-?

Veldig godt fornøyd så langt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har tv eller skjem som takler hva HDMI 2.1 kan gi deg, kan du fint bruke en vanlig HDMI 2.0a kabel som er langt billigere.
Altså, hvis du ikke har en tv som støtter 120Hz 4k, så er det ingen vits i å kjøpe dyr kabel.

 

Sitat

You should be able to get 4K/60, and a basic 8K/30, with current cables, but the rest will need an Ultra High Speed HDMI cable. 

On the color front, 2.1 supports BT.2020 and 16 bits per color. This is the same as HDMI 2.0a/b, and is what makes wide color gamut possible.

HDMI 2.1

Lenke til kommentar

Bare vits i å kjøpe dyre kabler hvis du
a) tar pluggene ofte ut og inn. Dyre kabler har ofte bedre kvalitet på pins/plugger
b) skal strekke dem langt. Jeg har 10-meters strekk og jeg fikk ikke signal på første forsøk med en sånn billig kabel. Erstatningen min garanterte 4k og det stemte. Kobla til PS5 og da fikk jeg ikke bilde. Måtte bytte til optisk hdmi.

edit: du kan i teorien få 4k 120 med 2.0, men det er under visse forutsetninger så jeg hadde ikke gambla på det. Det står hos playstation at du skal koble til en 2.1 port på tv’en. Det står også at Sony jobber med å løse utfordringer knyttet til 4k 120

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
samye83 skrev (På ‎29‎.‎01‎.‎2021 den 15.08):

Demon's Souls er et spill man bør kjøpe til ps5. Veldig artig og krevende spill. Jeg har aldri spilt noen av Soul's spillene, så læringskurven ble meget bratt for meg. Nesten spilt 80 timer, og det er ikke mange spill jeg gidder å bruke så lang tid på. 

Har platinum i 4/6 From software spill.

Demon Souls

DS 3

Bloodborn

Sekiro

Det er søren meg værdt det.

Lenke til kommentar

Sier meg mektig imponert over hodetelefonutgangen på Dual Sense  kontrolleren til PS5, er i en situasjon hvor mye spilling foregår mens naboer og slikt sover så blir brukt mye hodetelefoner. Tok dette bildet av mine Sony Z1R koblet til kontrolleren mest som en meme for å legge ut på reddit, men nå har det faktisk blitt min main setup da jack utgangen på dual sense kontrolleren driver klokkene helt fint med imponerende kraft og god lyd, virkelig år og dag bedre enn utgangen på DS4. 

b85Pnid.jpg

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tor Rasmussen skrev (17 timer siden):

Hvis du ikke har tv eller skjem som takler hva HDMI 2.1 kan gi deg, kan du fint bruke en vanlig HDMI 2.0a kabel som er langt billigere.
Altså, hvis du ikke har en tv som støtter 120Hz 4k, så er det ingen vits i å kjøpe dyr kabel.

HDMI 2.1

 

Retroman skrev (16 timer siden):

Bare vits i å kjøpe dyre kabler hvis du
a) tar pluggene ofte ut og inn. Dyre kabler har ofte bedre kvalitet på pins/plugger
b) skal strekke dem langt. Jeg har 10-meters strekk og jeg fikk ikke signal på første forsøk med en sånn billig kabel. Erstatningen min garanterte 4k og det stemte. Kobla til PS5 og da fikk jeg ikke bilde. Måtte bytte til optisk hdmi.

edit: du kan i teorien få 4k 120 med 2.0, men det er under visse forutsetninger så jeg hadde ikke gambla på det. Det står hos playstation at du skal koble til en 2.1 port på tv’en. Det står også at Sony jobber med å løse utfordringer knyttet til 4k 120

Takker!

Har en relativt ny 4K HDR-tv, men skal etterhvert ha ny og vil dermed være klar for 120hz. 

Lenke til kommentar

Har sjæl projektor som bare støtter 4k 60, men kan sette den i HD 240 om jeg vil. Vurderer å bytte til en stor tv dersom jeg føler at 60 blir for lite. Til mitt bruk funker 4k 60 fint - jeg er ofte høyt plassert i multiplayerspill som Cold War så generell oppdateringsfrekvens og input lag kan ikke være så ille..
(men det er jo klart at med monitor og mus/tastatur hadde jeg sikkert scora enda høyere🤣)

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
MiRaCL skrev (19 minutter siden):

Da har jeg fått testet Audeze Penrose litt her.

Vil anbefale disse til de som ha noe av det beste. Fine å ha på og veldig god lyd. Har pr nå ikke lekt meg med EQ enda, men det kommer.

Plug and play med ps5 og har ikke opplevd dropouts eller noen problemer så langt

 

Disse er rene stereo headset. Hvordan er det iforhold til surround headsetene? Atmos?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...