Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner det er litt for mange tråder/poster å holde styr på ang. status og kjøp av PS5. Kunne noen gitt meg en TLDR på hvor man burde følge med for å skaffe seg en i nærmeste fremtid, og eventuelt når man kan forvente at butikker fyller opp lagrene igjen? Har forstått det slik at flere butikker solgte forrige fredag, fikk selvfølelig ikke med meg det i tide...

Lenke til kommentar
FendrlightBud skrev (3 minutter siden):

Kjenner det er litt for mange tråder/poster å holde styr på ang. status og kjøp av PS5. Kunne noen gitt meg en TLDR på hvor man burde følge med for å skaffe seg en i nærmeste fremtid, og eventuelt når man kan forvente at butikker fyller opp lagrene igjen? Har forstått det slik at flere butikker solgte forrige fredag, fikk selvfølelig ikke med meg det i tide...

ryktes vel en leveranse til før jul, men trur fleste butikker alt har solgt ut disse. 

Mange av komplet.no sine kunder har vel blitt flyttet til mars neste år trur jeg, men kan jo godt være at Sony klarer levere fin flyt før det. 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Rider of Reason said:

Blu-Ray platen brukes som verifikasjon på at du eier spillet, så du må nok ha den i hver gang du skal spille spillet ja.

Ok, takker. Da står jeg heller over. Ser at man kan spare noen kroner på å handle fysisk versjon i stede for, men jeg føler ikke det er verdt det om man blir låst til å bruke skiven hver eneste gang.

Lenke til kommentar
MacBain skrev (På 20.11.2020 den 21.39):

Plutselig frøys Miles Morales og konsollen skrudde seg av, gikk kaldt nedover ryggen da 🥶, måtte kjøre sjekk av filsystemet og virket raskt etterpå. Får håpe dette ikke er ett dårlig tegn.

Samme skjedde meg i går. Har lest andre steder at det har vært noen bugs, så selv om det var kjipt, var det ikke helt uventet.

Det som var kjipere, var at når jeg kom inn igjen i spillet, så la jeg merke til at det blinket et "rutenett" over bildet - spesielt når man snudde kameraet mot steder hvor det var stort sett samme farge (f.eks. himmelen), og det var mer synlig jo lysere det var. Lurte først på om det var problemer med bilde-output fra PS5-en, men fikk ikke dette problemet når jeg. f.eks, byttet til Astro's Playroom. Tok for sikkerhets skyld en reinstall av spillet, men samme problem fortsatt. Så begynte jeg å skru på de grafiske innstillingene, og når jeg dro ned "film grain"-slideren, så forsvant problemet. Grunnen til at jeg ikke hadde sett det før, er nok fordi den første delen av spillet foregår på nattestid og det snør mye. Når jeg la merke til feilen var det dagtid ikke snøvær.

Så det er åpenbart noe som ikke stemmer med "film grain". Tenkte først det kunne være en konflikt med en eller annen støy-reduksjonsfunksjon på TV-en, men har skrudd av alle disse på spillmodusen på Samsung'en min, så det må være noe i spillet. Ser også at andre har lagt merke til det samme:

 

Endret av Nissenakke
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (9 minutter siden):

Er det noen som faktisk syns spill er/ser bedre ut med filmgrain? Har aldri forstått hele greiene med at så mange spill setter det som defult av alt :p 

Jeg synes faktisk det er fint med litt film grain på noen spill - det hjelper på å skjule den "glatte data-look'en" som en del spill har på tross av at grafikken er veldig detaljert. Hvis man ser bort fra bug-en jeg nevnte, synes jeg f.eks. Miles Morales ser bedre ut med film grain satt til 2 eller 3, men ikke 10 som de har som default. For mye film grain var også en av de ytterst få tingene jeg hadde å utsette på grafikken i The Last of Us 2, men der hadde man dessverre ikke noen mulighet for å justere dette (eller slå av).

Lenke til kommentar

Motion blur er litt både og. I spill som TLOU2 syns jeg det er godt implementert, men også fleksibelt for tweaking. Syns ikke det var behagelig å spillet med mb slått helt av i det spillet.


Det er veldig opp til hvert enkelt spill etter min mening. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (26 minutter siden):

Det er vel mye smak å behag som ved alt annet, jeg hater alt som har med film grain, chromatic aberration og motion blur å gjøre i spill, og kan bli ganske furten om det ikke er mulig å skru av :p  

Ja, jeg er helt enig i at man bør ha muligheten til å skru av alt. Og av de tre, så misliker jeg definitivt chromatic abberation mest - det er noe som egentlig bare skjærer i øyene på meg som jobber en del med foto. 😣

Endret av Nissenakke
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (12 timer siden):

Tipper vi ser at panikken tiltar igjen når julekvelden nærmer seg.

Jeg var sikker på at vi skulle ha nådd 10 k eller under som en std. pris på finn nå - men ser ut som vi fortsatt er på minimum 12 og over da ingen legges ut for mindre og de med fastpris rundt 13/14 forsvinner temmelig kjapt.

Shit - overrasket 😷

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MacBain skrev (På 21.11.2020 den 16.57):

Takker, det var slik jeg følte det også. Kommer nok sideplater i forskjellige farger/designer i salg ganske snart. 
De sideplatene er helt geniale enkle å få av. Ikke som faceplatene til 360'en som man måtte røske av 😀.


funker denne tror du? Keen på å mekke i helgen og har en butikk i nærheten

https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/vedlikeholdsprodukter/gummilakk-2000033341

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...