Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Voldsom prisøkning i Playstation store på spill, 859 for Demon's Souls, 769 for AC Valhalla (Koster 674 på Xbox Series X).

 

EDIT: De som har konsoll med disk kan spare mye på Elkjøp, Demon's Souls koster 799 samt at du får 10% rabatt på spill om du er medlem i kundeklubben.

EDIT2: De har økt prisen på PS4 spill også. Last of Us 2 koster nå 769, opp fra 649.

https://psprices.com/region-no/game/4056122/the-last-of-us-part-ii

https://psprices.com/region-no/game/4105519/ghost-of-tsushima

Endret av SIR WOLFIE 87
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 skrev (2 timer siden):

Voldsom prisøkning i Playstation store på spill, 859 for Demon's Souls, 769 for AC Valhalla (Koster 674 på Xbox Series X).

 

EDIT: De som har konsoll med disk kan spare mye på Elkjøp, Demon's Souls koster 799 samt at du får 10% rabatt på spill om du er medlem i kundeklubben.

EDIT2: De har økt prisen på PS4 spill også. Last of Us 2 koster nå 769, opp fra 649.

https://psprices.com/region-no/game/4056122/the-last-of-us-part-ii

https://psprices.com/region-no/game/4105519/ghost-of-tsushima

Er vel en strategi nå som de har en Digital Edition konsoll. Da er man låst til denne ene butikken. Så lenge det finnes fysiske spill på tilbud og med rabatter (får en del gavekort for spill gjennom spørreundersøkelser) så kommer jeg ikke til å gå for en "all-digital" konsoll. Gikk for PS5 med drev denne gangen også. De få sekundene man hører drevet spole opp for å verifisere spillet tåler jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL

Har fundert litt på om folk kommer til å prøve å selge brukte ps4 spill på finn for en litt høyere pris etterhvert...mange som dumper billige spill nå og disse vil jo kunne spilles oppgradert på PS5...

Lenke til kommentar

Sony gjør nok helt rett å være mindre brukervennlig denne generasjonen, ser nå ikke ut som en sjel bryr seg om spillene hadde kostet flere tusen :p JefJeg bryr meg ikke om de eksklusive spillene så da blir valget veldig enkelt hvilken konsoll jeg går for. Synes de prisene Sony operere med er helt hinsides, svært sjeldent jeg betaler 599 for et spill så da er iallefall tett opp mot 800 helt uaktuelt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 skrev (23 timer siden):

Voldsom prisøkning i Playstation store på spill, 859 for Demon's Souls, 769 for AC Valhalla (Koster 674 på Xbox Series X).

 

EDIT: De som har konsoll med disk kan spare mye på Elkjøp, Demon's Souls koster 799 samt at du får 10% rabatt på spill om du er medlem i kundeklubben.

EDIT2: De har økt prisen på PS4 spill også. Last of Us 2 koster nå 769, opp fra 649.

https://psprices.com/region-no/game/4056122/the-last-of-us-part-ii

https://psprices.com/region-no/game/4105519/ghost-of-tsushima

Prisdifferansen mellom PS5 med og uten diskdrev spises fort opp for og si det sånn.

Lenke til kommentar
hansen87 skrev (På 22.10.2020 den 15.34):

Hei. Flere enn meg som har fått scam epost fra "CDON" i dag angående release? 

Hei. Ka du tenker på? Eg har fått email av cdon i dag der dei spør om å få trekke meg på nytt eller så blir bestillingen avbrutt. Eg må svare inn den 2/11. Når eg bestilte så betalte 6000 kr. Men noen dager etter på så var dei komt tilbake på konto. Så visst det er en slik mail du har fått så er det nok ikke scam melding. Eg håper da virkelig ikke det. Mvh.

Lenke til kommentar
Knetten82x skrev (23 minutter siden):

Hei. Ka du tenker på? Eg har fått email av cdon i dag der dei spør om å få trekke meg på nytt eller så blir bestillingen avbrutt. Eg må svare inn den 2/11. Når eg bestilte så betalte 6000 kr. Men noen dager etter på så var dei komt tilbake på konto. Så visst det er en slik mail du har fått så er det nok ikke scam melding. Eg håper da virkelig ikke det. Mvh.

Har ikke fått denne mailen. Men nå har jeg valgt betaling med faktura og ikke kort pga. dato-problematikk med kort når man forhåndsbestiller lenge i forveien.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Sony har priset PS5 så gunstig at de er nødt til jekke opp prisene på andre steder. Spillutvikling blir også dyrere da et spill i dag kan ha et team på opptil 1000 personer i 5 år å utvikle. Klart de ønsker at flest mulig går for all-digital for å tjene mest mulig over tid på den lille rabatten på maskin uten drev ved innkjøp som fort spises opp som allerede nevnt. Blu-Ray plater kommer nok fremdeles å lønne seg prismessig over tid, selv om digital streaming burde ha det potensiale. Streaming er mer miljøvennlig er også.

Endret av vidor
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, vidor said:

Sony har priset PS5 så gunstig at de er nødt til jekke opp prisene på andre steder. Spillutvikling blir også dyrere da et spill i dag kan ha et team på opptil 1000 personer i 5 år å utvikle. Klart de ønsker at flest mulig går for all-digital for å tjene mest mulig over tid på den lille rabatten på maskin uten drev ved innkjøp som fort spises opp som allerede nevnt. Blu-Ray plater kommer nok fremdeles å lønne seg prismessig over tid, selv om digital streaming burde ha det potensiale. Streaming er mer miljøvennlig er også.

Føler Sony nesten tvinger meg til å gå tilbake til å kjøpe brukte plater 😄, mens Microsoft inkluderer alle sine titler i gamepass må jeg ut med 800,- for en Playstation eksklusiv. Hvis disse etter en liten stund havner på bruktmarkedet for ca. 300 stk. så blir det mye å spare i lengden. For håpe Sony ikke innfører ett "gebyr" for videresalg 😬

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, MacBain said:

Føler Sony nesten tvinger meg til å gå tilbake til å kjøpe brukte plater 😄, mens Microsoft inkluderer alle sine titler i gamepass må jeg ut med 800,- for en Playstation eksklusiv. Hvis disse etter en liten stund havner på bruktmarkedet for ca. 300 stk. så blir det mye å spare i lengden. For håpe Sony ikke innfører ett "gebyr" for videresalg 😬

Hvorfor skulle folk selge spill for 300kr brukt om de fortsatt har en markedspris på 800kr nytt? På Finn.no selger man det som er brukt med nypris eller verre.

Lenke til kommentar
Just now, Allostasis said:

Hvorfor skulle folk selge spill for 300kr brukt om de fortsatt har en markedspris på 800kr nytt? På Finn.no selger man det som er brukt med nypris eller verre.

Hvis de koster 800,- digitalt, vil vel kanskje cdon etc. kunne ha tilbud til en 600,- noen ganger, og etter en stund er det vel ikke utenkelig at bruktprisen på disse kan dale, mulig jeg tar feil. Har aldri opplevd at man har fått mer enn nypris for brukte spill på finn hittil.
Uansett så gjør dette disk utgaven til ett must.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...