Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MacBain skrev (22 timer siden):

Hvordan rettferdiggjør Sony denne differansen ?, skulle det ikke være enklere å utvikle for PS5 enn Xbox Series X?, hvorfor er ikke da spill prisen lik eller lavere ?

I dette tilfellet er det vel tredjepartsutviklerne som har satt prisen høyere, ikke Sony, så da får man spørre dem hvordan de rettferdiggjør dette.

 

Sony selv rettferdiggjør sine egne spillpriser med en billigere konsoll, bedre spill, osv.

Lenke til kommentar
Mojo Wangen skrev (1 time siden):

Da er spørsmålet; Er Samsung 950TS da "overkill" og unødvendig, så man heller burde gå for LG CX? 🤪

Jeg hadde ikke kjøpt den eller et 8K TV ihvertfall. LG CX er uten tvil det beste TV når det kommer til spill men om TV står i et rom med mye vinduer og du bruker det mye på dag tid uten mulighet eller ønske om å dekke for så kanskje et QLED ifra Samsung er verdt å vurdere.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
56 minutes ago, LarZen said:

Jeg hadde ikke kjøpt den eller et 8K TV ihvertfall. LG CX er uten tvil det beste TV når det kommer til spill men om TV står i et rom med mye vinduer og du bruker det mye på dag tid uten mulighet eller ønske om å dekke for så kanskje et QLED ifra Samsung er verdt å vurdere.

Skal stå i kjelleren, hvor det kun er ett vindu, men som regel dekket med rullgardin og mørkt hele tiden så da er nok LG CX beste alternativet. 

Satser på ett bra tilbud på BF i år :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mojo Wangen skrev (12 minutter siden):

Skal stå i kjelleren, hvor det kun er ett vindu, men som regel dekket med rullgardin og mørkt hele tiden så da er nok LG CX beste alternativet. 

Satser på ett bra tilbud på BF i år :)

Ja da er det null problem med et OLED vettu. Burde være mulighet for tilbud under BF 👌

Lenke til kommentar
3 hours ago, Mojo Wangen said:

Da er spørsmålet; Er Samsung 950TS da "overkill" og unødvendig, så man heller burde gå for LG CX? 🤪

Til rom hvor du kan kontrollere lyset slik du sier trenger du egentlig ikke så mye annet en god kontrast. Har du det relativt mørkt i rommet får du ikke potensielle reflekser heller. De dyre TV-apparatene takler at du sitter i et opplyst rom med f.eks sollys og lys innredning.

Hadde ikke lagt mer i dette enn nødvendig og tror nok 950TS (QLED) er helt grei.

Lenke til kommentar
LarZen skrev (1 time siden):

LG OLED inkludert 8,9 og 10 serien er elendig med refleksjoner og kontrast styrke i lyse rom. Ikke ideelt overhode. Derfor jeg nevnte QLED da dem har lysstyrken og bra antireflex.  

Tullete å si at de er elendige, for de er helt på topp. Q90T scoret 0,1 poeng høyere enn CX på refleksjoner på rtings og kontrasten er evig på en OLED, så den knuser alt uansett. Lysstyrken er der forskjellen ligger. Der scorer LED merkbart høyere og kan være en fordel i veldig lyse rom.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
LarZen skrev (5 timer siden):

Ja da er det null problem med et OLED vettu. Burde være mulighet for tilbud under BF 👌

Kjøpte LG B9 i oktober 2019 og har ikke angret....skulle jeg gjort kjøp om igjen så ville jeg valgt C9 da men.Var skeptisk til OLED pga lys stue og innbrenning risk men til nå ingen problemer.Og for nye tv kjøpere så ville jeg definitivt kjøpt CX på BF :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (20 timer siden):

Det er et generelt råd på nye ting ift. next-gen konsoller som ikke er godt implementert på AVR eller TVer ennå. Man regner med at de fleste "babysykdommer" er borte på 2022 modeller.

Kjøpt alle xbox og playstation konsoller så langt på release day og aldri vært noe problem med bugs osv.....ja ting har blitt bedre med oppdateringer i ettertid men ingen irriterende bugs som jeg kan huske.Var ROD på 360 men det fikk jeg på konsoll nr 2 som jeg kjøpte flere år etter lansering,der tok MS ansvar og fiksa problemet mitt fort så no problemo.

 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Spill&Dill said:

Kjøpt alle xbox og playstation konsoller så langt på release day og aldri vært noe problem med bugs osv.....ja ting har blitt bedre med oppdateringer i ettertid men ingen irriterende bugs som jeg kan huske.Var ROD på 360 men det fikk jeg på konsoll nr 2 som jeg kjøpte flere år etter lansering,der tok MS ansvar og fiksa problemet mitt fort så no problemo.

 

Det er ikke ofte vi har så mange nye greier på en gang det er derfor flere kyndige tar opp dette nå. Eks. VRR, HDR, 120H osv. Personlig har jeg hatt de fleste konsoller siden Phillips G7000 (Magnavox Odyssey 2) var ny men ser at ting er litt annerledes denne gangen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (3 timer siden):

Tullete å si at de er elendige, for de er helt på topp. Q90T scoret 0,1 poeng høyere enn CX på refleksjoner på rtings og kontrasten er evig på en OLED, så den knuser alt uansett. Lysstyrken er der forskjellen ligger. Der scorer LED merkbart høyere og kan være en fordel i veldig lyse rom.

Både Q9 og C9/CX scorer bra på refleksjoner men min mening er at refleksjonen er verre på OLED og kontrasten i lyst rom for svak til å gi et bra bilde. I dagslys/moderat lys i rommet og med refleksjoner så gir et QLED TV vesentlig bedre punsh i bilde og mindre refleksjoner. 

Mer kontroll på refleksjoner og lys forhold så kommer OLED sine styrker frem og leverer et mye bedre bilde og ikke minst i denne sammenheng bedre spill ytelse.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Undified skrev (3 minutter siden):

Har noen bekreftelse på at butikker vil ha konsoller til oss som vil stå i kø til release?

Etter hva jeg har forstått så er det kun 1 Elkjøp butikk som vil ha det? Og det er i korona hovedstaden. Hvilke butikk og om det stemmer vet kanskje noen andre?

Lenke til kommentar

Watch Dogs: Legion

Ray tracing on PlayStation 5 will immerse players in a city full of digital screens, holograms, and neon lights, while players can also take advantage of the Tempest 3D Audio engine to bring London to life by hearing every passing car, talking pedestrian, or drone flying overhead. Thanks to the ultra-high speed SSD, loading times will be dramatically reduced, allowing for even quicker fast-travel and seamless high-speed drives across London. Adaptive triggers enable players to enjoy hand-tuned responses, elevating the visceral feeling of high-tension moments.

 

Assassin’s Creed Valhalla

PS5 players can immerse themselves in the stunning open world with the power of the Tempest 3D Audio Engine to hear the environment around them, along with detailed 4K and 60 frames per second visuals, and faster loading speeds due to the additional power of the console’s ultra-high speed SSD. 

 

Immortals Fenyx Rising

Immerse yourself in a beautiful open world and feel the environment like never-before thanks to the Tempest 3D Audio engine and PS5 DualSense haptic feedback. Experience incredibly fast load times thanks to the power of the PS5 console’s ultra-high speed SSD, stunning 4K graphics and smooth action-packed 60 frame per second gameplay. Experience it all in vivid color with High Dynamic Range technology on compatible screens.

 

Far Cry 6

Far Cry has never looked so stunning, with luscious tropical vistas rendered at 60 frames per second and 4K resolutions on PlayStation 5.

 

Riders Republic

Race and ride through the National Parks of the United States in 4K and 60 frames per second. HDR compatible screens offer a wider range of colors and crisper visuals so you can experience every moment as if you were there, and faster loading times make sure you spend more time boarding, skiing and flying. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
LarZen skrev (16 minutter siden):

Etter hva jeg har forstått så er det kun 1 Elkjøp butikk som vil ha det? Og det er i korona hovedstaden. Hvilke butikk og om det stemmer vet kanskje noen andre?

Ikke sett noen uttalelse vedrørende ps5 enda, men så de uttalte seg om xbox tidligere denne uken. De sa da at det ville komme noen enheter på Elkjøp glasmagasinet. Kun der, resten solgt på forhåndssalg grunnet covid. (Kilde Elkjøp gaming på instagram).Tipper de hadde satt alt på forhåndssalg om det ikke var for reklameeffekten ved å selge på launch ifht medier o.l. kommer helt sikkert info på samme kanal når det nærmer seg mer ps5 launch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...