Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

2 hours ago, Mojo Wangen said:

Da tror jeg det bare er å glemme for folk å vente utenfor butikker for PS5 i år. Ryktene sier nå at pga. økt smittefare & nye tiltak, så har Sony gitt beskjed om at alle konsoller skal selges på nett og ikke fysisk i butikker for å unngå folkemengder og ukontrollerte grupper. 

 

https://www.gamer.no/artikler/ingen-far-selge-playstation-5-i-butikk-i-2020/501600

Er bekreftet, kanskje de som var planlagt til butikk kommer på nettet istedenfor men alle butikker har venteliste så de blir nok bare distrubert til de som er alt solgt.

Så de som får ps5 i høst kan trolig selge den på finn for en fin profitt, er sikkert noen desperate der ute som betaler gladelig 10 lapper

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, onkel_jon said:

https://www.gamer.no/artikler/ingen-far-selge-playstation-5-i-butikk-i-2020/501600

Er bekreftet, kanskje de som var planlagt til butikk kommer på nettet istedenfor men alle butikker har venteliste så de blir nok bare distrubert til de som er alt solgt.

Så de som får ps5 i høst kan trolig selge den på finn for en fin profitt, er sikkert noen desperate der ute som betaler gladelig 10 lapper

 Betaler 10-15 lapper så bare DM meg hvis noen vil bli kvitt en 😀

Fikk det fra en intern kilde selv, og det er ett krav og ikke en oppfordring. Selv om butikkene hadde en klar plan for å unngå køer og grupper, så var ikke det godt nok for Sony. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, newman221 said:

Hvorfor betale dobbel pris? Man får jo tak i den på nyåret... 

Elkjøp får inn 1500-2000 konsoller før jul (nyåret) 

De er største importøren, så de andre importørene vil få langt færre. 

Mtp. hvor mange som skal ha og som er forhåndssolgt, så tror jeg ikke nyåret er en realitet. Så da får man heller overbetale for å sikre seg en konsoll med engang dersom mulig. 

FOMO er stikkordet 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

1500-2000 er jo helt latterlige tall, utrolig at de nesten i hele tatt gidder å slippe den til markedet nå om det er alt de greier å levere til Norges største importør. 

På en mer positive note, UI'et ser ut til å være ørten ganger bedre enn PS sitt, nok en gang. 

Edit: feil tråd.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
23 hours ago, LarZen said:

Jeg hadde ikke kjøpt den eller et 8K TV ihvertfall. LG CX er uten tvil det beste TV når det kommer til spill men om TV står i et rom med mye vinduer og du bruker det mye på dag tid uten mulighet eller ønske om å dekke for så kanskje et QLED ifra Samsung er verdt å vurdere.

Er det glossiness dere prater om, eller lysintensitet? Og der kom vel svarene, hadde jeg bare lest litt videre før en kommenterte:

 

 

Endret av G
Lenke til kommentar
IT-Henrik skrev (39 minutter siden):

1500-2000 er jo helt latterlige tall, utrolig at de nesten i hele tatt gidder å slippe den til markedet nå om det er alt de greier å levere til Norges største importør.

Har vi noen sammenlignbare tall for salget av PS4 de første månedene i Norge?

Alt jeg finner er at de solgte 4,5 millioner PS4 på verdensbasis det første kvartalet den var i salg og 3,0 millioner kvartalet etter. Vil kjapt anslå at Norge utgjør kanskje 0,5-1% av verdensmarkedet, så da burde vi fått ca 45 000 stk de første tre månedene, fordelt på alle salgskjeder. Hvis vi antar at PS5 selger hverken mer eller mindre enn PS4 gjorde.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 minutt siden):

Har vi noen sammenlignbare tall for salget av PS4 de første månedene i Norge?

Alt jeg finner er at de solgte 4,5 millioner PS4 på verdensbasis det første kvartalet den var i salg og 3,0 millioner kvartalet etter. Vil kjapt anslå at Norge utgjør kanskje 0,5-1% av verdensmarkedet, så da burde vi fått ca 45 000 stk de første tre månedene, fordelt på alle salgskjeder. Hvis vi antar at PS5 selger hverken mer eller mindre enn PS4 gjorde.

Nå var vel 1500-2000 kun til en butikk (elkjøp)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Jakobk skrev (39 minutter siden):

Hva mener du? Riktig at UI=user interface? Hvilket UI ser ut til å være bedre enn PS sitt? Xbox?

Ah faen, trodde jeg var i Xbox Series X tråden, ikke meningen å spre kvalme her.

Foretrekker UI'et til Xbox ja, men det er jo en helt indivuell sak, så sånn sett hører ikke meningen om Xbox UI'et hjemme i den tråden.

Lenke til kommentar
49 minutes ago, IT-Henrik said:

1500-2000 er jo helt latterlige tall, utrolig at de nesten i hele tatt gidder å slippe den til markedet nå om det er alt de greier å levere til Norges største importør. 

På en mer positive note, UI'et ser ut til å være ørten ganger bedre enn PS sitt, nok en gang. 

Latterlig lite antall ja, hele Norden fikk 20k konsoller fordelt seg i mellom. 

Men kan være en strategi for hva vi vet, Sony vet at samtlige maskiner som sendes er er solgt før den når allerede hylla, og er det en ting som skaper overskrifter og salg så er det hype & demand. 

 

Kjedelig for oss som hadde planlagt minst en natt ute for å sikre seg en konsoll, og alternativene nå er enten en lang ventetid, flaks eller dyrt via videresalg. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (9 minutter siden):

Nå var vel 1500-2000 kun til en butikk (elkjøp)?

Javisst. Hvis ryktet stemmer og gjelder hele november, så får Norge totalt kanskje 5-7000 totalt. Gang med tre måneder (november-desember-januar) så får får vi kanskje bare 15-20 000 totalt før jul. Det er kanskje sammenlignbart med salget av PS4 i 2013? Skulle som sagt gjerne hatt noen tall på det om noen finner. Artig å sammenligne for å se om det er mer krise nå enn den gang, eller om vi faktisk får flere leveranser nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Mojo Wangen skrev (5 minutter siden):

Latterlig lite antall ja, hele Norden fikk 20k konsoller fordelt seg i mellom. 

Men kan være en strategi for hva vi vet, Sony vet at samtlige maskiner som sendes er er solgt før den når allerede hylla, og er det en ting som skaper overskrifter og salg så er det hype & demand. 

 

Kjedelig for oss som hadde planlagt minst en natt ute for å sikre seg en konsoll, og alternativene nå er enten en lang ventetid, flaks eller dyrt via videresalg. 

Tror ikke det er strategi, og heller kun leveranse problemer. Som jeg har forståelse for, mtp. året vi er inne i. Og for Sony sin del er det vel  like greit å selge ut de konsollene de greier å levere, kontra å holde igjen til de bedre greier å møte etterspørselen. 

Ville trodd det er nok "hype&demand" for at de kun solgt iallefall 10x mer i Norden før jul, om de bare hadde greid å levere dem.

Lenke til kommentar
26 minutes ago, IT-Henrik said:

Ah faen, trodde jeg var i Xbox Series X tråden, ikke meningen å spre kvalme her.

Foretrekker UI'et til Xbox ja, men det er jo en helt indivuell sak, så sånn sett hører ikke meningen om Xbox UI'et hjemme i den tråden.

Jeg skjønner ikke helt hvordan UI'et til Xbox One kan være særlig mye bedre. Mulig man blir vant med ting, men jeg synes at Xbox er bittelitt rotete, men det er man jo vant med i fra Microsoft Windows også. Xbox Series UI'et får vel lanseres først og det der..

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...