Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

718 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      96
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Simen1 skrev (Akkurat nå):

Javisst. Hvis ryktet stemmer og gjelder hele november, så får Norge totalt kanskje 5-7000 totalt. Gang med tre måneder (november-desember-januar) så får får vi kanskje bare 15-20 000 totalt før jul. Det er kanskje sammenlignbart med salget av PS4 i 2013? 

Vet ikke med PS4, annet enn at de har sagt at på totalen vil PS5 ha bedre tilgjengelighet. Om det kommer 20k er det vel kanskje ikke så langt unna en fornuftig fordeling basert på 4,5mill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes å huske at Norden fikk 1000 PS4 på deling ved lanseringen av den konsollen. Den var nesten umulig å oppdrive for alle andre enn de som forhåndsbestilte før sommeren det året. Game i Nordre Gate i Trondheim, hvor jeg kjøpte min, påsto at de hadde fått inn mest av alle butikker i Norge (dette er basert på hukommelsen min fra 7 år tilbake, for ordens skyld), og de fikk knappe 30 PS4. Jeg mener de fleste butikker hadde 3-4 stykk å tilby.

Ting er mye bedre denne gangen, uten at det egentlig sier så mye.

Endret av TiLT42
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
TiLT42 skrev (3 minutter siden):

Jeg synes å huske at Norden fikk 1000 PS4 på deling ved lanseringen av den konsollen. Den var nesten umulig å oppdrive for alle andre enn de som forhåndsbestilte før sommeren det året. Game i Nordre Gate i Trondheim, hvor jeg kjøpte min, påsto at de hadde fått inn mest av alle butikker i Norge (dette er basert på hukommelsen min fra 7 år tilbake, for ordens skyld), og de fikk knappe 30 PS4. Jeg mener de fleste butikker hadde 3-4 stykk å tilby.

Ting er mye bedre denne gangen, uten at det egentlig sier så mye.

Denne tråden har jo litt morsom historikk:

Nevnes blant annet at Elkjøp hadde fått inn 900 konsoller til lansering, så da var det ikke akkurat så mye bedre den gang.

Lenke til kommentar

Nei, men jeg skulle jo stille meg i kø på/før release for å sikre meg en konsoll. Nå går jo ikke det heller. Og det er Komplett sin skyld, som har lurt meg sånn at jeg ikke bestilte i september hos Elkjøp, Power osv da jeg faktisk hadde fått en konsoll, kontra å bestille i august hvor jeg ligger an til å få en konsoll et halvt år etter release!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå kunne du plassert deg i kø hos Komplett i april, mai, juni. juli, august og september. Hos Elkjøp kunne du bestilt i september. Du kunne plassert deg i kø på CDON, Dustin, Power. Men når Komplett etter massiv kritikk (spesielt fra deg) nå fjerner muligheten siden det er ukjent leveringstidspunkt, ER DET OGSÅ GALT? 

Du er jammen meg en type. Og beklageligvis har vi en global pandemi som pågår akkurat nå, som antagelig er mer bekymringsverdig enn at du får deg en konsoll på lanseringstidspunktet...

Hva gjorde du i perioden mellom april og september da? 

Endret av newman221
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Pepperspraylaugh said:

Er enda håp for dere som måtte heller satse på fysisk handel.

Forhandlerne som hadde planer om å selge fysisk på lanseringsdatoen må jo nå selge de på nett, så hold deg oppdatert så er det en mulig å få en i år

Store spørsmålet er om det blir annonsert i forkant eller bare lagt ut for salg.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Pepperspraylaugh said:

Er enda håp for dere som måtte heller satse på fysisk handel.

Forhandlerne som hadde planer om å selge fysisk på lanseringsdatoen må jo nå selge de på nett, så hold deg oppdatert så er det en mulig å få en i år

Med det store antallet forhåndsbestillinger så er jo de allerede solgt. Tviler på at forhandlere legger ut ett eget salg for de konsollene de sitter inne med fysisk, det ville jo heller ikke vært fair overfor de som allerede står i forhåndsbestillingskøen.
Tro nok toget er gått for PS5 i år. Jeg får 2 stk. Xbox Series X, så får håpe noen vil bytte en Xbox Series X+ett bra mellomlegg mot en PS5 🙂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MacBain skrev (1 minutt siden):

Med det store antallet forhåndsbestillinger så er jo de allerede solgt. Tviler på at forhandlere legger ut ett eget salg for de konsollene de sitter inne med fysisk, det ville jo heller ikke vært fair overfor de som allerede står i forhåndsbestillingskøen.
Tro nok toget er gått for PS5 i år. Jeg får 2 stk. Xbox Series X, så får håpe noen vil bytte en Xbox Series X+ett bra mellomlegg mot en PS5 🙂

 

Ahh bra poeng, men var det ikke utvalgte forhandlere som ikke la ut for forhåndsbestilling på nett?

Hva med Coop Obs? Hadde de forhåndsbestilling over nett? Leste en artikkel om at de skulle få inn konsoller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Hørte noen rykter om at Europris fikk inn noen.

Får sjekke den i nabolaget før jeg stikker på jobb på slipp dag, ganske obskurt at de skulle fått inn, så vil tro det er større muligheter der enn alle andre plasser.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, IT-Henrik said:

Får sjekke den i nabolaget før jeg stikker på jobb på slipp dag, ganske obskurt at de skulle fått inn, så vil tro det er større muligheter der enn alle andre plasser.

Ja, men får disse lov til å selge fysisk i butikk?, dette begynner nesten å bli tragikomisk 😄

Endret av MacBain
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
MacBain skrev (2 minutter siden):

Ja, men får disse lov til å selge fysisk i butikk, dette begynner nesten å bli komisk 😄

Stemmer.

Europris har jo visstnok nettbutikk, så er jo en mulighet at det kun havner der.

Lenke til kommentar
HDTV skrev (På 25.10.2020 den 16.12):

HDR på filmer og spill er digg men for å være ærlig så ser jeg lite forskjell om jeg ser en Dolby Vision tittel eller en av de andre standardene.Så for meg så gjør det ikke så mye at Dolby Vision ikke støttes av PS5.
 

Dolby vision vs hdr r merkbar tv om du har medium-premium tv, mye mer levende farger detaljer som popper for et behageligere bilde vs hdr. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...