Gå til innhold

terror-angrep mot moské i Bærum, copycat?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Henger man i samme miljøet, gruppene på Facebook og nettsider, da er det jo ikke uvanlig at tankegodset har visse likhetstrekk.

Det skremmende er alle som heier på gjerningsmannen samt forbildene, det er vel bare et tidsspørsmål før neste gjøk prøver seg på noe tilsvarende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kanskje ikke - men hvor mange av den norske befolkning tror du sympatiserer med denne personen og hans handlinger?

 

Jeg tror nok det er en del som sympatiserer, og har slike holdninger. Jeg har familiemedlemmer som har slike holdninger så det overrasker ikke akkurat at folk da gratulerer forsøk på dag av muslimer. 

 

Jeg sier overhode ikke at nordmenn generelt har det, men det finnes dessverre veldig mange dårlige holdninger der ute. Jeg hører på det stadig med folk jeg gamer med og du trenger ikke gå lengre enn til et kommentarfelt på VG eller lignende nettsider før det fosser fram av slike holdninger. 

 

Come on. Det er alltid mange tullinger som kommenterer på Resett. 

 

Bladde raskt i andre aviser nå og ser ytterst få kommentarer man bør gremmes over. Og blant de få uspiselige kommentarene jeg ser, så er det ti andre etnisk norske nordmenn som snakker vedkommende i mot.

 

Nå var det en politiker i Norge som ble hetset ut av politikken og som oppdaget kulehull i et vindu. Synes du fremdeles vi skal ta det rolig å ikke være bekymret på hvordan samfunnet beveger seg? 

 

Demokratiet er i fare når slike mennesker gjør slike forferdelige ting. Og jeg er forøvrig enig i at vold og terror ikke har hudfarge, religion o.l. Det er bare motbydelige mennesker som bør sitte bak lås og slå

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Basert på det han har skrevet på nett så virker det som om han ble radikalisert og nærmest hjernevasket via 8chan (og antageligvis andre lignende forum/nettsider). Det er vanskelig å tro at han har hatt såpass negative erfaringer med muslimer selv i det virkelige liv at han ble så hatefull. Det er så sykt mye falsk og selektiv informasjon og ideologi på sånne typer sider, rent propaganda nærmest. Alt du leser om "motparten" er de veldig få negative hendelsene og individer, aldri det gode. Og disse tingene leser de hver eneste dag, og så ender det opp med at de får et helt falsk perspektiv på verden. 

 

Jeg er mest nysgjerrig på hvorfor han valgte dette tidspunktet å gjøre det på. Er veldig takknemlig for at han ikke gjorde det altså, men hvorfor angripe når det er så lite folk der, og en dag før feiringen i dag hvor det ville vært mange flere? Virker som en spontan handling basert på hvor lite planlegging det lå bak. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det, og også personer som har sin første motrespons ved å angripe "norske hvite menn" som gruppe, slik som deg, som er ingenting annet enn ufyselig og bensin på bålet for de som lar seg radikalisere.

Minner litt om dem som angriper islam og muslimer, ved muslimske terrorangrep, egentlig.

 

Sånn bortsett fra at ingen faktisk fordømmer alle hvite menn, eller alle kristne hvite menn, eller alle hvite menn på den politiske høyresiden.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes du fremdeles vi skal ta det rolig å ikke være bekymret på hvordan samfunnet beveger seg? 

 

Høyreekstreme i Norge er en svært marginal bevegelse. Jeg har andre bekymringer i samfunnsutviklingen enn dette.

 

Uansett, jeg ser at to av mine innlegg i går kveld har blitt fjernet av moderatorer, så det blir bortkastet tid og uinteressant å delta i en debatt hvor innleggene man skriver blir fjernet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Flere ledene politikere frir direkte til høyreekstreme, så det er ikke en liten gruppe.

 

Jeg regner med at alle som er kommemtert positivt eller på en eller måte prøver forsvare denne terroristen på div nettfora og Facebook er nå under streng overvåking av PST, på samme måte som de islamistene som henger med han fjompenissen jeg ikke husker nevnet på sikkert er.

Endret av Gunfreak
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det, og også personer som har sin første motrespons ved å angripe "norske hvite menn" som gruppe, slik som deg, som er ingenting annet enn ufyselig og bensin på bålet for de som lar seg radikalisere.

Er du ordblind? Jeg skrev om de konkret jeg har hatt problemer med.

 

Rart det er krig i verden når folk føler seg støtt av ingenting.

Lenke til kommentar

 

Bladde raskt i andre aviser nå og ser ytterst få kommentarer man bør gremmes over. Og blant de få uspiselige kommentarene jeg ser, så er det ti andre etnisk norske nordmenn som snakker vedkommende i mot.

 

 

Det er fordi de uspiselige kommentarene du bør gremmes over blir slettet i andre aviser. De som kommer med dem blir bannet før de med jevne mellomrom kommer med en ny bruker og hyler om ytringsfrihet. 

 

Det er ikke spesielt vanskelig å finne de som har den typen holdninger, og vi har politikere i landet som ønsker å utnytte den velgergruppen.

Lenke til kommentar

Det er fordi de uspiselige kommentarene du bør gremmes over blir slettet i andre aviser. De som kommer med dem blir bannet før de med jevne mellomrom kommer med en ny bruker og hyler om ytringsfrihet. 

 

Det er ikke spesielt vanskelig å finne de som har den typen holdninger, og vi har politikere i landet som ønsker å utnytte den velgergruppen.

 

Og det er disse som gang på gang driver med slik dritt verden over, begynner å bli en ukentlig greie det her nå. Håper de starter å bure de inne snart. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Politiet med uttalelser på pressekonferanse nå:

 

«- Vi står overfor et forsøk på en terrorhandling»

 

«- Kartleggingen har vist at gjerningspersonen har høyreekstreme holdninger. Har uttrykt holdninger til støtte for Quisling, og har innvandringskritiske holdninger»

 

«- Vi vil gjøre et nytt forsøk på avhøre siktede senere i dag. Han vil mest sannsynlig bli fremstilt for varetektsfengsling i Oslo tingrett klokken 13 i morgen»

Lenke til kommentar

Ekstremt idiotisk handling. En ting er tragedien med menneskeliv som går tapt, men det "komiske" er at hvis gjerningsmannen er motstander av islam - oppnår han med denne handlingen eksakt det motsatte av det han ønsker. 

 

Alt man oppnår er bare flere støttemarkeringer for muslimer, og større press for at Norge må akseptere islam. 

Muslimer er ikke lenger et problem, men muslim hat er problemet:
Islamsk Råd Norge mener skyteepisoden i moskeen i Bærum lørdag er et resultat av muslimhat og mener myndighetene ikke tar utviklingen på alvor. https://www.nettavisen.no/nyheter/islamsk-rad-norge-skylder-pa-norske-myndigheter/3423826931.html

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...