Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE konservative/høyreekstreme ting i Europa og vestlige samfunn


Anbefalte innlegg

Du er ikke særlig fan av ytringsfrihet?

Har ikke noe med ytringsfriheten å oppfordre til vold eller støtte terrorisme.

 

Som er det det mange gjør.

Hadde en hvilken som helst muslim gjort det høyreekstreme gjør i dag på forumer ville de hvert i søkelyset med en gang. Jeg ber om likhet i loven.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en hvilken som helst muslim gjort det høyreekstreme gjør i dag på forumer ville de hvert i søkelyset med en gang. Jeg ber om likhet i loven.

 

Noen sier ting på internett, andre sier ting i moskeer.

 

Noen sier ting åpenlyst foran alle, andre gjemmer seg i skyggene.

 

Det er lettere å ha kontroll på det du kan observere. Jeg tror ikke politiet i Norge har lov til å vilkårlig avlytte bygninger.

 

Jeg er ganske sikker på at å oppfordre til vold er ulovlig i Norge. Så jeg tror vi er like ovenfor loven.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor det, 100% av terroristaksjoner i norge de siste ørten årene er gjort av høyreekstreme.

Og de alle liker å henge på nettet å snakke om sin ideologi.

Så alle på forumer, Facebook og kommentarfelt på nettaviser som forsvarer, bortforklarer eller på andre måter støtter denne terroristen, bør undersøkes av PST.

 

 

Ellers en god artikkel om høyreekstremisme.

 

https://amp.theguardian.com/us-news/2019/aug/11/el-paso-shooting-white-supremacy-8chan-voter-suppression

Jeg både håper og trur dem tar det ytterst seriøst. Det finnes ingen større umiddelbar trussel mot vår fred og frihet.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor det, 100% av terroristaksjoner i norge de siste ørten årene er gjort av høyreekstreme.

Og de alle liker å henge på nettet å snakke om sin ideologi.

Så alle på forumer, Facebook og kommentarfelt på nettaviser som forsvarer, bortforklarer eller på andre måter støtter denne terroristen, bør undersøkes av PST.

 

 

Ellers en god artikkel om høyreekstremisme.

 

https://amp.theguardian.com/us-news/2019/aug/11/el-paso-shooting-white-supremacy-8chan-voter-suppression

 

Siden du linker en artikkel om white supremacy og whatnot (har ikke lest den) i sammenheng med innlegget så vil jeg bare påpeke til andre brukere her inne at du mener islamister er høyreekstreme, sant? Så utsagnet ditt om 100% høyreekstreme som står for terror i Norge, basert på din tolkning av ordet høyreekstrem, er forsåvidt korrekt (så langt jeg vet).

 

Men for å oppklare så er det ikke veldig lenge siden islam traff Norge.

https://www.dt.no/nyheter/terror/politi/kvinne-25-fra-lier-hardt-skadet-etter-knivstikking/s/5-57-1072684

 

Jeg legger bare det til fordi jeg synes å bruke ordet høyreekstreme hvor man da inkluderer islam blir misvisende, siden jeg ikke gjør det, og mange jeg vet om gjør det heller ikke. Da med tanke på den første påstanden i innlegget ditt over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så alle på forumer, Facebook og kommentarfelt på nettaviser som forsvarer, bortforklarer eller på andre måter støtter denne terroristen, bør undersøkes av PST.

 

God dag, mann! Økseskaft!

 

Hva i huleste har dette med ytingsfrihet å gjøre?

 

(Og selvsagt følger PST med på alle åpne fora.)

 

Jeg mener at hvis staten undersøker sine borgere basert på politisk tilhørighet så er det ikke heldig for ytringsfriheten. Det sagt bør jo åpenbart oppfordringer til vold undersøkes.

 

Jeg synes det er viktig å kunne ha aksept for tanker og meninger. Hvis man blir redd for å bli etterforsket av staten på grunn av meningene sine, vil jo en konsekvens være at man kanskje tier. 

 

Jeg synes det var relevant for ytringsfrihet. Hvis du ikke er enig så er det jo sånn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men for å oppklare så er det ikke veldig lenge siden islam traff Norge.

https://www.dt.no/nyheter/terror/politi/kvinne-25-fra-lier-hardt-skadet-etter-knivstikking/s/5-57-1072684

 

Jeg legger bare det til fordi jeg synes å bruke ordet høyreekstreme hvor man da inkluderer islam blir misvisende, siden jeg ikke gjør det, og mange jeg vet om gjør det heller ikke. Da med tanke på den første påstanden i innlegget ditt over.

 

Det er samme kilde til begge deler:

Man anser seg som medlem av en moralsk overlegen gruppe som har ansvar for å forandre samfunnet tilbake mot et samfunn med strenge regler, fascisme, og få bukt med det moralske forfallet og avvikerene.

Det er fundert på og spres gjennom frykt og paranoia, har religiøse overtoner, viser motstand mot medier og vitenskap fordi de er uenige, mens de selv ser til sterke ledere -- som er sterke fordi de ikke bryr seg om hva folk flest mener og er radikale, og ikke fordi de har rett.

De ønsker klasseskiller, hvor deres rase/religion er på toppen, de radikale og de som er villige til å ofre -- altså, villige til å skade andre -- er toppen av næringskjeden, mens de som er annerledes havner nedover; de med annen etnisitet, hudfarge og religion, kvinner, og så, på bunnen, homofile og transseksuelle.

 

Jeg forstår ikke hvorfor det er så grusomt vanskelig å se at islamister og nynazister er totalt like i form og utførelse, bortsett fra at de har forskjellige utgangspunkter for hatet sitt.

 

Men for ordens skyld, fordi de ønsker totalt forskjellige samfunn;

Muslimsk kalifat versus et kristent diktatur, så er det praktisk å adskille dem, selv om begge deler er høyreekstremisme.

 

Så, jeg ville aldri kalt noe høyreekstremisme uten å påpeke hvilket mål de har -- og høyreekstremisme peker i utgangspunktet alltid på vestlig.

 

Islamisme peker på islamsk.

Det er bare viktig å vite at det er fundert på de samme irrasjonelle instinktene:

Høyreekstreme i vesten ville vært muslimske ekstremister om de vokste opp med lignende frykt og avsky i midtøsten.

På samme måte som kristne ville vært muslimer om de hadde muslimske foreldre, og muslimer ville vært kristne om de vokste opp med kristne foreldre.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...