Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE konservative/høyreekstreme ting i Europa og vestlige samfunn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å kunne gifte seg eller få barn er ingen menneskerettighet.

 

Å gifte seg bør være en menneskerettighet så lenge staten har fordelen og rettigheter for de som er gifte i forhold til kun å være samboere. (Rettigheter ved partners død osv. i forhold til øvrig familie, f.eks.).

 

At noen homofile ønsker seg barn er jo bare positivt. Da er det noen som faktisk ønsker seg barn, i forhold til alle de som er uheldig å får unger som aldri burte hatt det. Da er det jo positivt at det er noen som kan adoptere disse, og gi dem ett godt liv,  fremfor å bli kastet fra fosterfamilie til forsterfamile, eller bli på barnehjem, og stå på bar bakke den dagen de er 18.

Lenke til kommentar

 

 

At noen homofile ønsker seg barn er jo bare positivt. Da er det noen som faktisk ønsker seg barn, i forhold til alle de som er uheldig å får unger som aldri burte hatt det. 

Ja, så lenge de er egnet til å være foreldre. 

 

Gud vet det er mange både heterofile og homofile par som ikke burde ha ansvaret for unger. 

Endret av debattklovn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Er vel Paris sitt kommunevåpen vi kan skimte bak foten til den ene hesten der, så hvis jeg skal gjette er det fra Paris. Sammenhengen vet jeg ikke, en demonstrasjon kanskje.

OK, når du bruker slike bilder bør du vite hva det stammer fra og i hvilken setting de er tatt. Sånn til neste gang.

 

Franske politifolk og gendarmerie er ikke viden kjent for å behandle demonstranter/vanlige folk spesielt bra.

 

https://www.lemonde.fr/planete/article/2019/06/29/des-militants-pour-le-climat-evacues-violemment-par-les-crs-lors-d-un-rassemblement-a-paris_5483227_3244.html

Lenke til kommentar

Franske politifolk og gendarmerie er ikke viden kjent for å behandle demonstranter/vanlige folk spesielt bra.

 

https://www.lemonde.fr/planete/article/2019/06/29/des-militants-pour-le-climat-evacues-violemment-par-les-crs-lors-d-un-rassemblement-a-paris_5483227_3244.html

Oi, de bruker tåregass mot demonstrantene, fysj. 

Jeg synes de burde la gassen bli liggende igjen på politistasjonen og heller kile demonstrantene til de ga opp.

 

Eventuelt klemme dem til de ble så glad i hverandre at de gikk derfra frivillig mens de holder hender. 

Lenke til kommentar

OK, når du bruker slike bilder bør du vite hva det stammer fra og i hvilken setting de er tatt. Sånn til neste gang.

 

Franske politifolk og gendarmerie er ikke viden kjent for å behandle demonstranter/vanlige folk spesielt bra.

 

https://www.lemonde.fr/planete/article/2019/06/29/des-militants-pour-le-climat-evacues-violemment-par-les-crs-lors-d-un-rassemblement-a-paris_5483227_3244.html

Jeg regnet med at de fleste greide å se at bildet er fra Frankrike, det er da ikke min oppgave å drive allmennopplysning. Vil man diskutere ridende politi så forutsettes jo et minimum av kunnskap, ellers må man rett og slett lese seg opp først. Tror du demonstranter i Norge blir behandlet noe bedre? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Oi, de bruker tåregass mot demonstrantene, fysj.

Jeg synes de burde la gassen bli liggende igjen på politistasjonen og heller kile demonstrantene til de ga opp.

 

Eventuelt klemme dem til de ble så glad i hverandre at de gikk derfra frivillig mens de holder hender.

I Norge har iallefall politiet et prinsipp om proporsjonalitet. Jeg håper de har det i Frankrike også.

 

"Politiet skal ikke ta i bruk noe sterkere middel før mildere midler har vært forgjeves forsøkt, eller situasjonen tilsier at slike må antas utilstrekkelige eller uhensiktsmessige. Når forholdene tillater det skal målet derfor i første omgang søkes nådd gjennom råd, opplysning og tilrettevisning."

 

https://lovdata.no/dokument/INS/forskrift/1990-06-22-3963

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Jeg regnet med at de fleste greide å se at bildet er fra Frankrike, det er da ikke min oppgave å drive allmennopplysning. Vil man diskutere ridende politi så forutsettes jo et minimum av kunnskap, ellers må man rett og slett lese seg opp først. Tror du demonstranter i Norge blir behandlet noe bedre?

Om du tar noe ut fra kontekst for å spre din agenda bør det komme frem. Om ikke driver du en uærlig debatt.

 

Til det siste, ja. (men fortsatt ikke godt nok)

 

At du trodde det var innlysende at bildet var fra Frankrike er rimelig søkt. Og at du ikke vet noe som helst om kontekst gjør saken din rimelig tynn.

Lenke til kommentar

Å gifte seg bør være en menneskerettighet så lenge staten har fordelen og rettigheter for de som er gifte i forhold til kun å være samboere. (Rettigheter ved partners død osv. i forhold til øvrig familie, f.eks.).

 

Nei. Like rettigheter i loven ER en menneskrett, og det holder mer enn nok. Ved partnerskapsloven av 1991 fikk homofile samme rettigheter i loven som gifte ektepar.

 

Å gifte seg bør overhode ikke være en menneskrett.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Du skuffer som vanlig.

 

1. Det er ikke USA. Er du enig i at historisk kontekst betyr noe?

2. Det er ikke greit selv om det skjer med en hvit mann. Det er nedverdigende.

Jeg forstår at aktivister bruker slike ting som dette for alt det er verdt. På samme måte som Jussie Smollett-saken ble brukt for alt den var verdt, inntil man fant ut at det var en hoax. Det finnes en del som har sterk egeninteresse i å bruke slike saker til sin fordel, for på en uforholdsmessig måte å oppnå økonomiske eller innflytelsesmessige fordeler.

 

Dessuten, slaveriet i USA var da bare en liten brøkdel av det som foregikk i verden, noen få prosent av alle slavene fra Afrika gikk til USA. Vel, det er i Frankrike, som igjen er nært beslektet med Belgia, som hadde et slavetyranni i Kongo som tok livet av 20 ganger så mange mennesker som noen gang ble fraktet til USA

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår at aktivister bruker slike ting som dette for alt det er verdt. På samme måte som Jussie Smollett-saken ble brukt for alt den var verdt, inntil man fant ut at det var en hoax. Det finnes en del som har sterk egeninteresse i å bruke slike saker til sin fordel, for på en uforholdsmessig måte å oppnå økonomiske eller innflytelsesmessige fordeler.

 

Dessuten, slaveriet i USA var da bare en liten brøkdel av det som foregikk i verden, noen få prosent av alle slavene fra Afrika gikk til USA. Vel, det er i Frankrike, som igjen er nært beslektet med Belgia, som hadde et slavetyranni i Kongo som tok livet av 20 ganger så mange mennesker som noen gang ble fraktet til USA

Det er ikke i USA. Og det er heller ikke i Belgia. Men det er i Frankrike, som er «nært beslektet» med Belgia og det de gjorde i Kongo, så derfor er det det samme.

 

Den var tynn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke i USA. Og det er heller ikke i Belgia. Men det er i Frankrike, som er «nært beslektet» med Belgia og det de gjorde i Kongo, så derfor er det det samme.

 

Den var tynn.

Det bermerkelsesverdige er hvor opptatt dere hele tiden er av å gjøre forskjell på folk basert på rase, hudfarge, kultur etc. Hadde denne personen vært hvit hadde ingen, med rette, brydd seg. Det er således litt oppsiktsvekkende hvordan ulik hudfarge kan føre til at en ellers lik behandling reageres så forskjellig på. Jeg mener historisk kontekst ikke skal ha så mye å si for hvilken måte man skal behandle folk på i dag. Hadde det for eksempel vært galt å ansette en mørkhudet person som bomullsplukker, bare på grunn av historien? Jeg håper ikke det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det bermerkelsesverdige er hvor opptatt dere hele tiden er av å gjøre forskjell på folk basert på rase, hudfarge, kultur etc. Hadde denne personen vært hvit hadde ingen, med rette, brydd seg. Det er således litt oppsiktsvekkende hvordan ulik hudfarge kan føre til at en ellers lik behandling reageres så forskjellig på. Jeg mener historisk kontekst ikke skal ha så mye å si for hvilken måte man skal behandle folk på i dag. Hadde det for eksempel vært galt å ansette en mørkhudet person som bomullsplukker, bare på grunn av historien? Jeg håper ikke det.

Jeg kan motbevise den påstanden din med å si at jeg i forrige post sa det hadde vært nedlatende også dersom det var en hvit mann.

 

Historisk kontekst er noe annet fra rase. Det er annen historisk kontekst for hvite mennesker i USA og hvite mennesker i Norge. Det må du jo skjønne? Det har ikke noe med å skille på rase. Så den stråmannen kan du bare knekke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...