Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE konservative/høyreekstreme ting i Europa og vestlige samfunn


Anbefalte innlegg

Den dagen USA blir en autoritær stat så har de allerede avvæpnet befolkningen for mange år siden. De vil ikke engang ha pistol til å forsvare seg selv.

 

Ikke enig.

 

Selv om opphavet til "Second Amendment" er å beskytte mot en autoritær stat, så er ikke det så relevant idag.

 

Det er ekstremt relevant. Bare se på hva som skjer i Europa.

 

Amerikanerene vil aldri klare å bekjempe det amerikanske militæret, og de aller fleste vil gi fra seg sine våpen frivilig om det blir bestemt.

 

Hvis USA (regjeringen) hadde snudd på femøringen i dag, så hadde tilsvarende NULL militært personell agert mot folket. Jeg tror ikke de aller fleste ville gitt fra seg våpen frivillig. Noen få kan jeg være enig om.

 

Idag handler "Second Amendment" om å kunne forsvare seg selv, og da holder det å med en pistol.

 

I dag handler 2nd ammendment om akkurat det samme som når den ble skrevet.

 

Å tillate semi-automatiske rifler gjør det ikke mye lettere å forsvare seg selv, men gjør det mye lettere å ta livet av mange mennesker på engang.

 

Du kan få en glock 17 (effektiv rekkevidde 50m)

 

Jeg kan få en m24, alternativt m40 (effektiv rekkevidde 800m)

 

Klarer du å forsvare deg mot meg, hvis jeg ville ha angrepet deg? Nei.

 

Ja, det er lettere å ta livet av mennesker med semi automatiske rifler. Løsningen på problemet er dog ikke å forby våpen. Løsningen er å fjerne grunnen til at folk vil drepe hverandre.

 

Tok toget her om dagen, det var en jeger ombord. Han hadde noe jeg antar var en halvautomatisk rifle. Ingen på toget ble skutt denne dagen. Merkelig det der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal innføre sammfunsstraff for ekteskapsbrudd må du jo også innføre samfunssgoder som veier opp for det for å inngå og bli i ekteskap. Ellers vil jo konsekvensen bli at folk ikke gifter seg i det hele tatt, og bare blir samboere og får barn allikevel. Med mindre du da også vil innføre straff for barn utenom ekteskap, kicking it old school.

 

For meg høres det ganske dødfødt ut uansett. Jeg anser ekteskap som en sosial kontrakt mellom to mennesker som anerkjennes av staten de bor i. Vil man innføre tilsvarende straff om man vil si opp mobilabonnementet sitt og gå til et annet? Nå sier jeg ikke at det på noen måte er sammenlignbart, det er det åpenbart ikke, men i hvilken grad kan vi effektivt detaljstyre privatlivet til folk? Det prøves jo stadig, men folk gjør som de vil uansett.

 

Det finnes vel allerede mange fordeler ved å gifte seg? Jeg synes ikke det er galt om det er enda flere fordeler av å være gift og få flere barn. Et familievennlig samfunn er fornuftig.

 

Ekteskap og mobilabonnement er ikke det samme. Jada, jeg vet du ikke mente bokstavelig. Men å begå ekteskapsbrudd har faktisk offer. Både den andre parten i avtalen og ofte også barna. Jeg mener ikke at de skal behandles som forbrytere for å bryte ekteskapet, men for gjentatte brudd på ekteskapet bør kanskje kort fengselsstraff vært aktuelt.

 

Men tvungen terapi for parten som begår bruddet er jo en god plass å starte og bøter (ved skilsmisse) for gjengangere.

 

Det er selvsagt en svært vanskelig balansegang mellom autokrati og total frihet. Det er få områder hvor samfunnet har total frihet, hvorfor skal ekteskapet være en av de og ekteskap være totalt verdiløst? En kontrakt uten noen faktiske forpliktelser og/eller konsekvenser?

 

Et familevennlig samfunn med flest og best mulig idealfamilier bør jo være et mål for et fornuftig samfunn. Det skal selvsagt ikke være overbærende eller altfor hardt, men det er fullt mulig å gjøre ekteskapsløftet og kontrakten seriøs uten å ta bort for mange friheter. Straffene trenger ikke å være strenge, men betydelige, med formål å redde familier og ekteskap med problemer og straffe parten som eventuelt begår brudd på ekteskapskontrakten og setter familien i fare.

 

Det er ingen som tvinger folk til å gifte seg, men så useriøs og ubetydelig som ekteskapskontrakten er idag, så er ekteskap nærmest kun en symbolsk handling uten forpliktelser.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Du perverserer forøvrig uttrykket "ideal". Ja, det er nok mye som tyder på det at barn vokser opp best med begge foreldre tilstede, og på bakgrunn av dette så er det ideelt på generell basis. Men det er ikke alle situasjoner der dette er ideelt (f.eks. hvis far er voldelig, eller mor er rusmisbruker). Du vil ikke ha idealfamilier, du vil definere en familie som et statisk krav, og straffe avvik fra standarden du setter.

 

Her snakker du om unntak, ikke normalen. Alle uheldige familiesituasjoner og kriminalitet bør forøvrig behandles og minimeres så mye som mulig i samfunnet. Vold (også i familien) er en kriminell handling, og er straffbar uavhengig av ekteskap eller ikke.

 

Jeg vil ikke HA noe, jeg synes et fornuftig samfunn bør definere idealfamilien som mann + kone (gift) med 2 eller flere barn og at samfunnet bør jobbe for å maksimere antall borgere som lever i idealfamilien. Jeg har da vel aldri sagt avvik skal straffes?

 

Jeg har sagt ekteskapet bør bli en seriøs kontrakt igjen, en forpliktelse og en betydningsfull institusjon. Det kan man vel ikke ha uten konsekvenser for å bryte ekteskapsløftene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åja, ser det nå. Nytter å lese før man svarer.

 

Endrer forsåvidt ikke på at statistikk er som regel uærlig fremstilt.

Det er jeg helt enig i. Men humoren her var altså at dette var statistikk de selv hadde cherrypicked, men totalt misforstått. (Og atpåtil prøvd seg på et frekt stikk med "De som følger med, vet..."). :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Moderatormelding

 

Flyttet diskusjonen om abort til denne tråden: Er abort galt?

 

Forsett diskusjonen der takk. 

 

Tilbakemelding tas på PM eller i tilbakemeldingsforumet. 

 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vet ikke hva som er verst av høyreekstreme eller de på andre siden som vil innføre hungersnød-politkk overalt hvor de ferdes

Hmm..

 

Tror ikke det er intensjonen til noen jeg da.

Lenke til kommentar

"Nyhetsavisen Ja til bilen i Oslo"-Jarle Aabø og den tilhørende fanskaren overgår seg selv gang på gang:

Mange de som er klin gærne!

 

Husker jeg ble kastet ut av gruppen for 1,5 årsiden eller noe sånt.

Noen hadde postet bildet av plassen bak rådhuset, Fridtjof Nansens plass, da det var satt opp bord der.

OP klagde over at det var fjernet p-plasser/biler der.

Så svarte jeg bare at det var hyggelig å se at folk koste seg i byen, fordi det satt en gjeng på møbelementet, der var nok til å bli kastet ut, men å komme med sjikane og trusler, det er greit...

 

Edit: Jeg var strengt tatt bare med i gruppen for å trolle litt, men trodde jeg skulle få lov å ha litt mer moro enn som så. Deler ikke synspunktet til Aabø eller majoriteten av den gruppen.

Endret av PatSharpX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/MRm0dB/bilde-vekker-reaksjoner-politiet-ber-om-unnskyldning?utm_source=vgfront&utm_content=row-3

 

Legger ut denne her for å se hvordan konservative forsvarer dette. Kommentarfeltet skuffer i hvertfall ikke.

Ekstremt dårlig vurdering av politiet. Tilsynelatende også ganske hysteriske reaksjoner, gitt at mange konkluderer med rasisme uten at det er sikkert at dette ligger til grunn. I følge politiet selv er visst dette en teknikk de trener på, og som selvfølgelig ikke er forbeholdt noen etnisiteter. Men med tanke på reaksjonene de burde forstått ville komme burde de selvfølgelig heller ventet til en bil var ledig, selv om jeg skjønner at en der og da kan ha andre prioriteringer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...