Gå til innhold

Dødsstraff VS eliminering av individ


Anbefalte innlegg

Dødsstraff er jo en ganske gammeldags, uetisk greie. Å dømmes til døden, vente på døden er ganske groteskt.

 

Jeg tenker det er bedre med en svær laser som bare evaporerer et menneske tvert, altså alle atomene bare "swosh".

Det vil ikke være dødsstraff, men "verden anerkjenner ikke at du er et menneske og vi må evaporere deg"

 

Den ideen er jo god, spesielt mot IS-soldater, diktatorer og alle mulige slags psycho folk. Burde vel være mulig å fjerne noen mennesker fra jorda uten å "drepe"? Bare late som de aldri eksisterte, det er jo det beste for kloden

Endret av Edgelord
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det farligste med den ideen er at du skapar ein illusjon om at ondskap ikkje finst, som gjer at folk vil bli meire utsatt for det.

 

Det er det samme som dei folka som seier at midt-østen og islamske land er kjempe hyggelige, så reiser jenter ned dit på ferie og blir halshogd.

 

Nok ein god grunn til å ha meir kristendom inn i skulen, veldig godt læringsverktøy. "Sjå her er Jesus, gjorde aldri noke gale, se kor grei han er. Og sjå ka dei gjer med han, dei drep han på den treige måten." Veldig god wake-up call på kvifor onde ting skjer med gode mennesker, det kunne skjedd den beste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dødsstraff er jo en ganske gammeldags, uetisk greie. Å dømmes til døden, vente på døden er ganske groteskt.

 

Jeg tenker det er bedre med en svær laser som bare evaporerer et menneske tvert, altså alle atomene bare "swosh".

Det vil ikke være dødsstraff, men "verden anerkjenner ikke at du er et menneske og vi må evaporere deg"

 

Den ideen er jo god, spesielt mot IS-soldater, diktatorer og alle mulige slags psycho folk. Burde vel være mulig å fjerne noen mennesker fra jorda uten å "drepe"? Bare late som de aldri eksisterte, det er jo det beste for kloden

 

Så folk ska bli drept av satelitt i bane, uten varsel, hemmelig rett?

 

Tror du dette hadde gjort at folk ble mer redd i samfunnet, eller? Hva hvis det var en hemmelig sak om deg?

 

Hvis det ikke er hemmelig rett, så vil alle skjønne at nå blir de dømt til døden og vil være redd.

Lenke til kommentar

Dødsstraff er jo en ganske gammeldags, uetisk greie. Å dømmes til døden, vente på døden er ganske groteskt.

 

Jeg tenker det er bedre med en svær laser som bare evaporerer et menneske tvert, altså alle atomene bare "swosh".

Det vil ikke være dødsstraff, men "verden anerkjenner ikke at du er et menneske og vi må evaporere deg"

 

Den ideen er jo god, spesielt mot IS-soldater, diktatorer og alle mulige slags psycho folk. Burde vel være mulig å fjerne noen mennesker fra jorda uten å "drepe"? Bare late som de aldri eksisterte, det er jo det beste for kloden

Bare å overlate den laseren til Kim Jong-Un for å forstå hvor god denne ideen er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dødsstraff er jo en ganske gammeldags, uetisk greie.

Jeg tenker det er bedre med en svær laser som bare evaporerer et menneske tvert, altså alle atomene bare "swosh".

 

 

Den ideen er jo god, spesielt mot IS-soldater, diktatorer og alle mulige slags psycho folk.

 

*Swosh*

 

Hmm.. lenge siden TS har svart nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den praktiske forskjellen er jo berre at det er meir "reinsleg" å drepe individet og fjerne liket i samme operasjon. Det er fortsatt dødsstraff.

Sjølv om vi ikkje har laserteknologien, så kan vi gjere det samme i dag langt enklare. Dersom vi fester lodd på den dødsdømte og kastar han i sjøen slik at liket ikkje flyter opp etterpå så kan vi også late som at vedkommande aldri har eksister.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dødsstraff er jo en ganske gammeldags, uetisk greie. Å dømmes til døden, vente på døden er ganske groteskt.

 

Jeg tenker det er bedre med en svær laser som bare evaporerer et menneske tvert, altså alle atomene bare "swosh".

Det vil ikke være dødsstraff, men "verden anerkjenner ikke at du er et menneske og vi må evaporere deg"

 

Den ideen er jo god, spesielt mot IS-soldater, diktatorer og alle mulige slags psycho folk. Burde vel være mulig å fjerne noen mennesker fra jorda uten å "drepe"? Bare late som de aldri eksisterte, det er jo det beste for kloden

Du tror vel ikke de fleste IS soldater er bare sauer slik som de fleste tyskere var sauer under andreverdenskrig? 

 

Eller hadde det vært rettferdig og bare tatt alle tyske soldater med den lasern din etter krigen var over? 

 

Man kan bli manipulert og hjernevasket til det meste. Betyr ikke at du fortjener og dø fordi.

 

De som driver med hjernevaskinga... Det er en annen sak.

 

Dødsstraff er for enkelt uansett. Mye bedre og låse dem inne. Er mye mer straff det enn og bare forsvinne. Det og forsvinne er jo ingen straff, eneste straffen med det er tiden før du skal dø. Når du venter på det.

 

Tenk og moro Breivik har det nå, har så vidt ingen frihet. Så si det eneste han bestemmer er når han skal gå på dass. Ellers er alt kontrollert. Kan ikke være mye moro. Og tenk at han skal tilbringe 45-50 år til slik. Hahaha, unner han vært sekund i den cella.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dødsstraff er jo en ganske gammeldags, uetisk greie. Å dømmes til døden, vente på døden er ganske groteskt.

 

Jeg tenker det er bedre med en svær laser som bare evaporerer et menneske tvert, altså alle atomene bare "swosh".

Det vil ikke være dødsstraff, men "verden anerkjenner ikke at du er et menneske og vi må evaporere deg"

 

Den ideen er jo god, spesielt mot IS-soldater, diktatorer og alle mulige slags psycho folk. Burde vel være mulig å fjerne noen mennesker fra jorda uten å "drepe"? Bare late som de aldri eksisterte, det er jo det beste for kloden

 

Ingenting uetisk med å fjerne farlige individer som ved drap har bevist at de er farlige. Straffen bør passe til den kriminelle handlingen. Er det snakk om IS-soldater så har de drevet med tortur, voldtekt og massedrap. Disse bør lide, ikke bare bli evaporert.

Lenke til kommentar

Ingenting uetisk med å fjerne farlige individer som ved drap har bevist at de er farlige. Straffen bør passe til den kriminelle handlingen. Er det snakk om IS-soldater så har de drevet med tortur, voldtekt og massedrap. Disse bør lide, ikke bare bli evaporert.

 

Ingen lider i norske fengsler (les: all inclusive hoteller med lønn for å bo der).

 

Hadde vi hatt en norsk versjon av gitmo, så hadde vi snakket. Alle fanatikere/kriminelle av alle slag, rett inn der, for å hogge pukk med slegge resten av livet. Kanskje folk hadde tenkt seg om før de bedriver alvorlig kriminalitet da.

 

Norske kosefengsler er greit for folk som ikke har drevet med alvorlig kriminalitet, som skattesvindel o.l. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vi hatt en norsk versjon av gitmo, så hadde vi snakket. Alle fanatikere/kriminelle av alle slag, rett inn der, for å hogge pukk med slegge resten av livet. Kanskje folk hadde tenkt seg om før de bedriver alvorlig kriminalitet da.

 

Norske kosefengsler er greit for folk som ikke har drevet med alvorlig kriminalitet, som skattesvindel o.l. 

 

Hogge pukk med slegge? Tror du det er dèt fangene på Guantanamo synes er kjipt???

 

Folk som svindler på skatten stjeler penger av meg, så for min del kan de få vel så streng straff som de som har banka en drittsekk på byen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hogge pukk med slegge? Tror du det er dèt fangene på Guantanamo synes er kjipt???

 

Nei, men vi kunne hatt en mildere versjon av gitmo. "En norsk versjon". Med primært mål å redusere alvorlig kriminalitet ved å fremme frykt for straff. Dialog-politiet og justisen i Norge, gjør ikke akkurat mye for å fjerne incentivet til kriminalitet. 

 

Folk som svindler på skatten stjeler penger av meg, så for min del kan de få vel så streng straff som de som har banka en drittsekk på byen.

 

Folk som svindler på skatten ønsker å beholde verdien av arbeidet sitt selv. Den eneste tyven, er staten. Ikke bare stjeler de penger, men de utøver vold mot individer som motsetter seg utpressing i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hogge pukk med slegge? Tror du det er dèt fangene på Guantanamo synes er kjipt???

 

Folk som svindler på skatten stjeler penger av meg, så for min del kan de få vel så streng straff som de som har banka en drittsekk på byen.

 

Så du mener alle voldsofre er "drittsekker" fordi de ble utsatt for blind vold av en gjeng med kriminelle avskum? "Kosefengsel" burde definitivt forbeholdes skattesvindlere og andre hvitsnippforbrytere. Den verste sorten er voldsforbrytere, de behøver ikke fengsel, de bør lide og gjøres ut av stand til å gjenta forbrytelsen. Drapsmenn med langvarig tortur til døden, voldtektsmenn med fysisk kastrering, grov vold med avkapping av hender. Dette ville sørget for et tryggere samfunn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dødsstraff er jo en ganske gammeldags, uetisk greie. Å dømmes til døden, vente på døden er ganske groteskt.

 

Jeg tenker det er bedre med en svær laser som bare evaporerer et menneske tvert, altså alle atomene bare "swosh".

Det vil ikke være dødsstraff, men "verden anerkjenner ikke at du er et menneske og vi må evaporere deg"

 

Den ideen er jo god, spesielt mot IS-soldater, diktatorer og alle mulige slags psycho folk. Burde vel være mulig å fjerne noen mennesker fra jorda uten å "drepe"? Bare late som de aldri eksisterte, det er jo det beste for kloden

 

Jeg mener dødsstraff for overlagt drap og muligens for forsøk på overlagt drap er 100% riktig!!! Dog er det feil hvis giftsprøyte gir så mye smerte som noen i USA hevder. Dersom smertelindringen ikke virker bør de heller legges i narkose før den dødelige giften blir sprøytet inn.

 

For øvrig vil det være dødsstraff også om man bruker en laser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...