Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Salvesen. said:

Jeg har bakruten sotet og hatt det siden den var ny. Ingen problemer med varmetrådene. Tror bare det er feilproduksjon som fører til brente tråder. Ikke sotingen.

Ja det er feilproduksjon, problemet er bare at Tesla slår seg vrang med garantien om det er solfilm på ruten og det skjer, mens det ikke er noe spørsmål om ikke.

Så venter en vinter til hvor trådene blir litt brukt så jeg er sikker på at mine ikke brenner av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (13 timer siden):

Høres jo ut som dere skulle hatt en liten henger. Bruttern har en genial liten aliminiumshenger som veier 120kg eller noe. Røyser den bare opp mot husveggen når den ikke brukes så tar den ikke plass heller. Den er fin til slike oppdrag.

Men dere har kansje ikke krok på deres Model 3 :p

Får ikke hengerfeste på full performance :p 

 

Samboeren sin hadde blitt 33k dyrere med hengerfeste pga feilprisingen, så da ble det uaktuelt å legge til.

Blir hf på y derimot :) 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, KriZZ said:

Får ikke hengerfeste på full performance :p 

 

Samboeren sin hadde blitt 33k dyrere med hengerfeste pga feilprisingen, så da ble det uaktuelt å legge til.

Blir hf på y derimot :) 

Hehe. Jeg lukta fælt på perfomance siden det bare var 50k mere når jeg skulle bestille..
Men det faktum at den var lavere (skraper nedi ofte nok med LR) og ikke hadde krok gjorde valget enklere..

Med vinter nesten hele året her i nord får man ikke benyttet de ekstra kreftene spesielt mye heller..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
11 hours ago, E.C. said:

Må være noen skikkelige drittveier hos deg hvis du skraper med en vanlig Model 3. De 50k for performance er ikke den dårligste investeringen, føler at det er mye mer verdt enn det der FSD-tullet som koster ca. det samme. 

Ta deg en tur på Nord-Norske veier. 

Spesielt på vinteren er det ofte bilene henger seg på snø om det er en stund side det var brøytet. Og med en stund siden så kan det være snakk om noen timer..

FSD er bare tull ja. Om de noensinne åpner for å kunne kjøpe summon alene så skal jeg vurdere det. Ellers ikke verdt 50 tusen nei (75 tusen nå btw)

ezgif-1-faefbe50ac94 (1).gif

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
E.C. skrev (11 timer siden):

Må være noen skikkelige drittveier hos deg hvis du skraper med en vanlig Model 3. De 50k for performance er ikke den dårligste investeringen, føler at det er mye mer verdt enn det der FSD-tullet som koster ca. det samme. 

Har du kjørt nord for Trondheim på vinteren noengang? ?

Lenke til kommentar

Dårlig med det. Når jeg tenker meg om så innser jeg at jeg har kjørt på relativt ok veier på vinteren. Enkelte sideveier i området har hatt spor i isen som er sikkert 10 cm dype, så er det bare 3 spor, så når du møter en bil må du opp på fortauet. Den gangen kjørte jeg en gammel bil uten senk med 16" ballongdekk, så det gikk bra, men 20" performance-felger med lavprofil er det litt verre med. 

Lenke til kommentar

Hvor ille kan det være nordpå? Jeg var på Gaustatoppen i sommer og er overbevist om at Norsk Beredskapslager For Dårlig Og Svingete Vei befinner seg i Telemark..

Valebøveien mellom Skien og Nordagutu er i en klasse for seg men også veien over Tuddal og veien øst for Tinnsjå(364) fortjener spesiell omtale. :p

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, kjørte alle disse veiene dere nevner i Telemark tidligere i sommer, og overnatta i taktelt på Valebø Brygge, faktisk. Fin veistrekning, dårlig underlag - men langt fra så dårlig som mye av det som finnes nordpå. Skal sies at "dekningsområdet" mitt i løpet av året stort sett begrenser seg til triangelet mellom Romsdal, Rana og Oslo, men det er nok til å få litt grunnlag ...

Lenke til kommentar

Brukt alt for mye tid fast med RWD, FWD og AWD til å i det heletatt vurdere en senket bil..
Så basert på lokasjon ble Performance litt ulelukket.. Også får man ikke benyttet kreftene spesielt lenge per sesong..

Enda til gode å stå fast med Model 3 da. Får se denne vinteren (må vel snart hive på piggdekkene)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
On 8/14/2020 at 4:35 PM, Complexity said:

Mulig det er en måte å få kjørt vinduet helt opp uten å ha døren lukket? 

Jepp. Bare å klikke igjen dørlåser i døra med en finger, eller skrutrekker. To knepp. Så går ruta opp når døra står åpen.

Når man bruker døråpner knappen inne i bilen, så nullstiller det seg igjen

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (11 minutter siden):

Mtp dykkingen min (som allerede nevnt) så har jeg et dilemma. Selge Model 3 nå, og kjøpe meg en "ventebil" (typ. pizzabil for 50k) eller skal jeg vente helt til Y kommer og bytte den inn da? Hva tenker dere? 

Vent. ;) Kjedelig å være så uheldig at du får problemer som koster penger med "billigbilen" i mellomtiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat nå som prisen er så høy for en ny bil så kan det være gunstig å selge.

Dog ville jeg heller kjøpt en bil til 5-20k om det bare skal være bruk og kast bil å ha i mellomtiden. Solgte min forrige bil for 18K og den var gulle god for mange år til på veien (som var planen min helt til jeg prøvekjørte en model 3....)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...