Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Complexity skrev (32 minutter siden):

Satser på å begrense tingene. Eller så får det bli to biler på gården ?

Er litt skeptisk til takboks montert på glasstaket, ser for meg at det er lett å skade det med måten det må festes på? Må vel presses mellom glasset der?

Har ikke kommet så langt ennå. Dieselkokeren har taktstativ for de få anledningene jeg trenger det (3-4 ganger siden jeg fikk min TM3 i mars i fjor). Om jeg kvitter meg med den må jeg kjøpe takstativ til Teslaen.

Det følger med folie så glasset ikke skal ripes av føttene. Jeg er litt mer skeptisk til at de J-krokene skal tres inn i en trang pakning. Siden jeg har allergi mot å kjøre med takstativ i utrengsmål kan det bli litt vel mye slitasje på de pakningene. Kanskje de kan smøres med noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, Kahuna said:

Har ikke kommet så langt ennå. Dieselkokeren har taktstativ for de få anledningene jeg trenger det (3-4 ganger siden jeg fikk min TM3 i mars i fjor). Om jeg kvitter meg med den må jeg kjøpe takstativ til Teslaen.

Det følger med folie så glasset ikke skal ripes av føttene. Jeg er litt mer skeptisk til at de J-krokene skal tres inn i en trang pakning. Siden jeg har allergi mot å kjøre med takstativ i utrengsmål kan det bli litt vel mye slitasje på de pakningene. Kanskje de kan smøres med noe?

Ja tror det er uhøvelig å ta det av og på for mye.

Ser at man får takstativ med sugekopper, men vet ikke om det er godkjent for å holde en takboks.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Ja tror det er uhøvelig å ta det av og på for mye.

Ser at man får takstativ med sugekopper, men vet ikke om det er godkjent for å holde en takboks.

Noe ala seasuckers? Tviler. En ting er at Tesla kanskje vil sette seg på bakbeina om noe skjer, en annen ting er om rutene er godt nok festet til at de ikke følger med stativet under nødbremsing. Stoler mer på de J-krokene da.

Får kline på litt fett og satse på at det vil redusere slitasje fra å montere/plukke av stativet.

Lenke til kommentar
KriZZ skrev (54 minutter siden):

Luken var for liten for aktiv dykking.

Skjønte den nå, sorry - litt treig i dag (og) ?
Kan forøvrig vise "problemet" mitt slik:

IMG_3957.thumb.JPG.e356a00c01299230300d29e96e3c4b47.JPG

Hadde jeg hatt hatchback her, så kunne jeg bare tippet hele settet innover i bilen. Nå så må jeg sette det på skrå og vikle det innover med bunnen først, og det er knot, fordi settet bør ligge med flaskene ned. Alternativet er å demontere hele riggen for hver gang, men det er det ikke alltid jeg er gira på etter dykk. Så igjen, det hadde vært fint med litt mer plass i høyden, da kan jeg bære settet bort til bilen som en ryggsekk, sett det inn på gulvet i bagasjen med flaskene innover og bare legge det rett ned med kranene frem - ferdig. For ordensskyld så veier riggen 40kg. Inne i bilen har jeg lagt ned setet, der jeg har plass til en stor bag med tørrdrakt, en stor bag vams og undertøy, samt en firkantet murerbøtte med ABC-utstyr, bly-beltet, ekstra bly, hette, hansker osv :) 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (38 minutter siden):

Skjønte den nå, sorry - litt treig i dag (og) ?
Kan forøvrig vise "problemet" mitt slik:

IMG_3957.thumb.JPG.e356a00c01299230300d29e96e3c4b47.JPG

Hadde jeg hatt hatchback her, så kunne jeg bare tippet hele settet innover i bilen. Nå så må jeg sette det på skrå og vikle det innover med bunnen først, og det er knot, fordi settet bør ligge med flaskene ned. Alternativet er å demontere hele riggen for hver gang, men det er det ikke alltid jeg er gira på etter dykk. Så igjen, det hadde vært fint med litt mer plass i høyden, da kan jeg bære settet bort til bilen som en ryggsekk, sett det inn på gulvet i bagasjen med flaskene innover og bare legge det rett ned med kranene frem - ferdig. For ordensskyld så veier riggen 40kg. Inne i bilen har jeg lagt ned setet, der jeg har plass til en stor bag med tørrdrakt, en stor bag vams og undertøy, samt en firkantet murerbøtte med ABC-utstyr, bly-beltet, ekstra bly, hette, hansker osv :) 

Ja jeg ser problemstillingen din her?

 

Model Y vil uten tvil ble en oppgradering med tanke på ditt bruk.

Vi kommer også til å skifte ut minst en av våre med Y nettopp pga den bakluken (hund og barn)

Ser også frem til å se forbedringene som er på plass med Y som blir produsert i Tyskland, de kommer nok til å sette en ny Tesla standard!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KriZZ skrev (2 minutter siden):

Vi kommer også til å skifte ut minst en av våre med Y nettopp pga den bakluken (hund og barn)

Ser også frem til å se forbedringene som er på plass med Y som blir produsert i Tyskland, de kommer nok til å sette en ny Tesla standard!

Da trenger dere litt høyde dere også. Her om dagen så var jeg å handlet meg en gressklipper på Jula, og jeg måtte pakke den ut av esken på parkeringsplassen fordi esken ikke ville inn i bilen ?

Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 time siden):

Da trenger dere litt høyde dere også. Her om dagen så var jeg å handlet meg en gressklipper på Jula, og jeg måtte pakke den ut av esken på parkeringsplassen fordi esken ikke ville inn i bilen ?

Jeg kjøpte en weber grill  her om dagen på elkjøp og var optimistisk nok til å tro at den passet i bilen, da målene ikke sto på siden til elkjøp.

 

Kunne ikke tatt mer feil?

 

Sto også utenfor og pakket opp hele greia og fikk akkurat hoveddelen inn bakdøren. Var på kanten til å ikke få den ut igjen når jeg kom hjem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 minutter siden):

Du og jeg sitter i en Y til neste år. Starter du den tråden? ;)

Helt garantert at det står en Y på gårdsplassen her ila neste år ja?

Må ha en P om jeg skal bytte ut min, for frister jo med Y selv og kan ikke nedgradere ytelsen.
Men farlig redd for at det er kjerringa som ender opp med Y, da jeg såvidt kjører selv og har 2km til jobben.

Må få laget en egen tråd for Y ja!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, Complexity said:

Satser på å begrense tingene. Eller så får det bli to biler på gården ?

Er litt skeptisk til takboks montert på glasstaket, ser for meg at det er lett å skade det med måten det må festes på? Må vel presses mellom glasset der?

Takstativet berører ikke glasstaket hverken ovenfra eller nedenfra. Det er festet direkte i stålramma i bilen og hviler på stålrammen utvendig.

Lenke til kommentar
12 hours ago, Kahuna said:

Jeg har forresten også pakket opp en weber-grill på parkeringsplassen for å få den inn i bilen. 

Høres jo ut som dere skulle hatt en liten henger. Bruttern har en genial liten aliminiumshenger som veier 120kg eller noe. Røyser den bare opp mot husveggen når den ikke brukes så tar den ikke plass heller. Den er fin til slike oppdrag.

Men dere har kansje ikke krok på deres Model 3 :p

1 minute ago, bzzlink said:

Takstativet berører ikke glasstaket hverken ovenfra eller nedenfra. Det er festet direkte i stålramma i bilen og hviler på stålrammen utvendig.

Høres litt betryggende ut iallefall.

Men så var det det med utseende da.. 

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Complexity said:

Men så var det det med utseende da.. 

Å kjøre rundt med takboks er jo det samme som å sette et skilt på taket som er «Jeg har kjøpt meg for liten bil» :)

Og som en på jobben sier; å kjøre med ski på taket, er det bare de som ikke har råd til hytte som gjør

  • Liker 3
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (35 minutter siden):

Å kjøre rundt med takboks er jo det samme som å sette et skilt på taket som er «Jeg har kjøpt meg for liten bil» :)

Og som en på jobben sier; å kjøre med ski på taket, er det bare de som ikke har råd til hytte som gjør

Har du prøvd å pakke inn 5 par ski eller 4 par slalomski+snowboard inn i en bil? 
Er man en aktiv skifamilie som oss er man avhengig av takstativ og skiboks. 
 

Og ikke minst 5 par slalomstøvler inn i bilen. Det spiser opp de største bagasjerom. 

Endret av Randeboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var solfilm på plass. Tør ikke ta bakruten riktig enda da det er så mange som sliter med varmetråder som brenner av. Tenker jeg gir det en vinter til før den sotes.

Men siderutene ble veldig bra. Er knotete å måtte lukke døren for å kunne få på hele filmen, og når den er satt på skal den ikke røres på 5-10 dager.

Så når dør 2 var tatt måtte jeg krype ut bagasjeluka ?

IMG_20200814_154407.jpg

Mulig det er en måte å få kjørt vinduet helt opp uten å ha døren lukket? 

(Og ja jeg har en blå Model 3 hotwheels på dashbordet)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (5 minutter siden):

Da var solfilm på plass. Tør ikke ta bakruten riktig enda da det er så mange som sliter med varmetråder som brenner av. Tenker jeg gir det en vinter til før den sotes.

Men siderutene ble veldig bra. Er knotete å måtte lukke døren for å kunne få på hele filmen, og når den er satt på skal den ikke røres på 5-10 dager.

Så når dør 2 var tatt måtte jeg krype ut bagasjeluka ?

IMG_20200814_154407.jpg

Mulig det er en måte å få kjørt vinduet helt opp uten å ha døren lukket? 

(Og ja jeg har en blå Model 3 hotwheels på dashbordet)

Jeg har bakruten sotet og hatt det siden den var ny. Ingen problemer med varmetrådene. Tror bare det er feilproduksjon som fører til brente tråder. Ikke sotingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...