Gå til innhold

Da amerikanerne sjekket militærutstyret de har lagret i Norge, fant de alvorlige lekkasjer og rust


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vår, sommer, høst: Varm Trondheimsluft - mettet av fuktighet kommer inn i kalde fjellhaller.....Daa vil jeg tro det kan bli kondens og sopp og jordslag på Humwee'en

(Plages med det samme i kaldkjelleren på mitt gamle hus....Jeg stenger all lufting om sommer så ikke fuktig luft kommer inn...hjelper litt...) (neida...jeg tror ikke jeg skal lære det amerikanske forsvaret noe....:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du hadde lest hele artikkelen, og ikke bare kikket på bildene, så hadde du sett at utstyret kan sendes rund i hele verden, og ikke bare er til bruk i Norge

 

Jeg leste hele artikkelen, men igjen er det vel mer hensiktsmessig å lagre utstyr nærmere der det skal brukes, f.eks: utstyr som skal brukes i midtøsten kunne vært lagret i Italia.

Ting lagret i Norge burde vel være tiltenkt brukt i Nord-Europa/Europa og det er jo ikke mye ørken rundt i disse trakter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvis du hadde lest hele artikkelen, og ikke bare kikket på bildene, så hadde du sett at utstyret kan sendes rund i hele verden, og ikke bare er til bruk i Norge

Jeg leste hele artikkelen, men igjen er det vel mer hensiktsmessig å lagre utstyr nærmere der det skal brukes, f.eks: utstyr som skal brukes i midtøsten kunne vært lagret i Italia.

Ting lagret i Norge burde vel være tiltenkt brukt i Nord-Europa/Europa og det er jo ikke mye ørken rundt i disse trakter.

Hvis "russerene kommer" vil det hele være over før de rekker å skru om tenningen i disse bilene.

 

Dette er

A) For å provosere russerene, og poengtere tilstedeværelse.

B) Lagre materiell så det kan mobiliseres mot midtøsten fra flere retninger.

Eventuelt

C) Hummer produsenten har overtalt en eller annen i forsvarsmateriell til at det er kjempeidee å bruke en milliard eller tre på dette utstyret. (for russerene er jo så farlige) Om utstyret skal brukes er ikke så nøye, så lenge det blir kjøpt.

 

Det er naivt å tro at noe av dette er brukbart i en forsvarssituasjon. Da burde som et minimum HV fått nøkkel til disse.

Endret av XIFXEGLO
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hvis du hadde lest hele artikkelen, og ikke bare kikket på bildene, så hadde du sett at utstyret kan sendes rund i hele verden, og ikke bare er til bruk i Norge

 

Jeg leste hele artikkelen, men igjen er det vel mer hensiktsmessig å lagre utstyr nærmere der det skal brukes, f.eks: utstyr som skal brukes i midtøsten kunne vært lagret i Italia.

Ting lagret i Norge burde vel være tiltenkt brukt i Nord-Europa/Europa og det er jo ikke mye ørken rundt i disse trakter.

det har med rotasjon av utstyr, tar man ut noe, så må det erstattes, så mye av det tyngre utstyret som har vært lagret i Norge, ble sendt tilbake til USA for full overhaling og oppgradering. Dette utstyret må da erstattet av nærmest tilgjengelig utstyr, som i dette tilfelle kommer i fra Midtøsten. For å gjøre oppdraget litt billigere, så transporterer de i fra A til B til C, istedenfor A til C og så til B... (at og fram kjøring.)

 

Og male om kjøretøy kan bli gjort der de er lagret, ved behov.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker de ikke avfukter?

Aner ikke hva de gjør. Er tunnelene fuktige og hallene oppvarmet blir relativ fuktighet høy og alt ruster. Slipper de inn fuktig luft og utstyret er kaldt fungerer utstyret som avfukter og gir rust skader.

 

Alternativ er å holde hallene kalde og tette slik at ev avfukter holder den lufta som er der tørr.

Lenke til kommentar

"Rapporten viser som et eksempel til Bjugn som lå over dette i hele perioden fra 21. mai 2016 til 2. oktober 2016, med en relativ luftfuktighet oppe i 82 prosent."

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gjetter på at fjellhallene har ventilasjon hvor det er "gjennomtrekk" av uteluft (evt aktivt med vifter ). (Og at fjellhallene har ingen oppvarming). Når varm luft mettet av fuktighet kommer inn i en kald fjellhall avkjøles den og kan ikke holde på samme mengde veske......Vesken kondenserer på de kaldeste flatene - dvs metallkarosseriene (kjøretøy) så det renner av dem (fra mai til september), og man får rustdammer under (som vist på bilde i artikkel).

 

I de kalde årstidene er det motsatt. Kald tørr uteluft kommer inn i fjellhallene og tar opp fuktighet som fraktes ut.

 

Håper jeg tar feil.....og at fukten kommer fra taklekkasje i alle fjellhallene.....At us marine corps skal tape krigen mot en fiende som ....fuktig luft...ville være en nedtur...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hvorfor bruker man ikke antikorrosjonsmidler som hindrer rust? Er slikt metall svakere enn stål? Jeg har en Bråsterk treningsbenk av stål, antakelig blandet med sink. Den har stort sett stått ute siden 1982/83 og er stadig i jevnlig bruk. Det er ikke spor av rust på den. Det eneste som ryker er drareimer og metalldingsene som holder reimene fast i ribbeveggen og hendene. Galvanisert stål, kalles det visst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor bruker man ikke antikorrosjonsmidler som hindrer rust? Er slikt metall svakere enn stål? Jeg har en Bråsterk treningsbenk av stål, antakelig blandet med sink. Den har stort sett stått ute siden 1982/83 og er stadig i jevnlig bruk. Det er ikke spor av rust på den. Det eneste som ryker er drareimer og metalldingsene som holder reimene fast i ribbeveggen og hendene. Galvanisert stål, kalles det visst.

Høres ut som dårlig business for militærindustrien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...