Gå til innhold

Den store iPhone Xs / Xr tråden (2018)


Lami

  

107 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone skal du kjøpe?



Anbefalte innlegg

Mest irriterende for meg så langt med iPhone Xs Max er at den glir av min trådløse Samsung lader hele tiden. Er rett og slett for stor tydeligvis..

 

Andre ting med Max som du ikke er fornøyd med? Vurderer selv denne, selv om jeg har små hender. Den ser bare så lekker ut med den skjermen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp blindt i hvert fall, gå i det minste til butikken og prøv den en stund. Du skal tross alt bruke den noen lunde ergonomisk også i alle slags situasjoner, kanskje ha ett deksel på i tillegg? Noen millimeter i tillegg har merkelig mye å si enkelte ganger.

Stod å fiklet med den selv i butikken i går..og bare ved å se på den kan jeg jo konstantere at jeg ikke har en sjanse til å håndtere en sånn brødfjøl komfortabelt i verken hender eller lommer i det daglige. Men jeg har heller ikke de aller støtte hendene sånn sett.

iPhone X størrelsen tyner allerede terskelen for meg :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ikke kjøp blindt i hvert fall, gå i det minste til butikken og prøv den en stund. Du skal tross alt bruke den noen lunde ergonomisk også i alle slags situasjoner, kanskje ha ett deksel på i tillegg? Noen millimeter i tillegg har merkelig mye å si enkelte ganger.

 

Stod å fiklet med den selv i butikken i går..og bare ved å se på den kan jeg jo konstantere at jeg ikke har en sjanse til å håndtere en sånn brødfjøl komfortabelt i verken hender eller lommer i det daglige. Men jeg har heller ikke de aller støtte hendene sånn sett.

 

iPhone X størrelsen tyner allerede terskelen for meg :p

Jeg kan se den, men samtidig som jeg skrev noen innlegg over her så var jeg veldig redd for at denne ble for stor. Jeg har små hender og iPhone x var smerteterskelen. Men etter litt bruk fant jeg ut at jeg bruker denne Max på akkurat samme måten. Og i lommen ? Har du plass til iPhone x så har du plass til denne også. Den bygger ikke så mye opp og ut som man skulle tro.

 

Jeg hadde lyst på større skjerm og valgte derfor å ta sjansen selv om jeg trodde den Kim til å bli for stor ang hendene fingrene og lommen, så regnet med at jeg måtte sende i retur. Men den gang ei. Jeg prøvde også en ca like stor telefon men som hadde mer ramme både over under og på sidene, og den klarte jeg ikke bruke. Så det har nok mye å si at rammen er smal på Max.

 

Stikk innom butikk og prøv den. Spør om å få putte den i lommen haha :) sammenligne med iPhone x live. Jeg tror mange som selv tror denne blir for stor får seg en overraskelse. Og ja det går selvfølgelig begge veier.

 

PS fikk du tak i klokke på Eplehuset eller annet sted? Venter fortsatt på min.

 

Takk for flott svar @smultrig77 :).

Hvordan er det å skrive med en hånd for eksempel? Har hatt Huawei P20 Pro, og det gikk greit, men ser at XS Max er ca 4mm bredere.

Det fungerer ganske greit synes jeg. Men igjen som jeg skrev tidligere at jeg har en egen teknikk med hvordan jeg holde telefonen når det krever en hånd :) lærte det med iPhone x.

 

Telefonen hviler på lillefinger støtter telefonen med tre spredte fingre og skriver med tommel. Når jeg skal nå q a og z så fører jeg telefonen innover i håndflaten med lillefinger som telefonen hviler på. Alt går på automatikk og føler at det er akkurat likt å bruke iPhone x og Max. Bortsett fra opplevelsen av større skjerm.

 

Haha det ble litt morsomt og teit skrevet men ja da ser du hva jeg mener.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Jeg er iallefall uhyre glad for valget av Xs. Rett og slett en optimal størrelse, både for lomme og hender. Personlig føler jeg at man må ha et spesifikk behov som er årsaken til et ønske om enda større skjerm. Med tanke på komfort i det daglige bruk er iallefall jeg ikke i tvil. 

Forøvrig en fantastisk telefon. Ingen problemer med nettverkshastighet eller signaltap hos meg. Batteriet har, etter bare 1 dags bruk, vært vesentlig bedre enn min iPhone 7. Og jeg må faktisk si meg også fornøyd med Face ID, som jeg fryktet skulle være både tregere og mindre brukervennlig enn Touch ID. Man glemmer rett og slett at man "låser" opp telefonen eller apper, fordi det "bare skjer". 

Tommel opp :) 

Lenke til kommentar

Jeg kan se den, men samtidig som jeg skrev noen innlegg over her så var jeg veldig redd for at denne ble for stor. Jeg har små hender og iPhone x var smerteterskelen. Men etter litt bruk fant jeg ut at jeg bruker denne Max på akkurat samme måten. Og i lommen ? Har du plass til iPhone x så har du plass til denne også. Den bygger ikke så mye opp og ut som man skulle tro.

 

Jeg hadde lyst på større skjerm og valgte derfor å ta sjansen selv om jeg trodde den Kim til å bli for stor ang hendene fingrene og lommen, så regnet med at jeg måtte sende i retur. Men den gang ei. Jeg prøvde også en ca like stor telefon men som hadde mer ramme både over under og på sidene, og den klarte jeg ikke bruke. Så det har nok mye å si at rammen er smal på Max.

 

Stikk innom butikk og prøv den. Spør om å få putte den i lommen haha :) sammenligne med iPhone x live. Jeg tror mange som selv tror denne blir for stor får seg en overraskelse. Og ja det går selvfølgelig begge veier.

 

PS fikk du tak i klokke på Eplehuset eller annet sted? Venter fortsatt på min.

Nå tror jeg du forveksler meg med noen andre her :p Innlegget mitt var rettet mot personen over meg hehe. Ingen planer om å bytte ut min Series 3 heller :p

 

Forøvrig bruker jeg akkurat samme teknikk når jeg holder telefonen som deg :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har samme problem som nevnt over her. Dårligere signal med min Max enn alt annet jeg har prøvd. Har min ruter ned 2 etasjer fra soverommet og har aldri hatt problemer med Wifi, verken billig nettbrett/telefon eller gamle iPhone 8.

Nå må jeg bruke mobildata.

Håper ikke dette ender opp med at vi får sånne rammer som vi må ha på telefonen igjen som forsterker signalet ?

Lenke til kommentar

Håper ikke dette ender opp med at vi får sånne rammer som vi må ha på telefonen igjen som forsterker signalet

 

Svarte bælje! Regner med at ikke dette gjelder alle eksemplarene. De selger altså telefoner til 11.000 kr +, og så har de dårlige antenner!

 

Har tenkt meg XR-modellen, men tror jeg skal vente til det kommer inn tilbakemeldinger angående antennene på den, før jeg kjøper. Dermed må jeg vente noen dager ekstra. På den tiden bør det være kommet rettinger i form av firmwareoppdateringer til XS og XS Max som får bukt med problemet. Dermed bør det også kunne løses på XR. 

Lenke til kommentar

Er litt bekymret for dette med signalene. Får vente litt og se på hva Apple sier før det blir kjøp av Max. Har prøvd den i butikken (ikke i lomma) og jeg syntes den mer komfortabel å holde i enn Samsung og note9. Max har en nydelig skjerm og et rått Camera,som om ikke yellowgate eller bluegate har noe å komme med,blir det nok kjøp.

Lenke til kommentar

Synes alt skal være perfekt før man tar betalt så mye for telefoner. Er alltid problemer føler jeg når Apple lanserer noe nytt enten det er Macs eller iPhones.

 

Man kan begynne å lure på kvalitetssjekken de gjennomfører.

Hvorfor skal dem ta seg bryet med å gjøre det når folk uansett ser seg blinde og kaster penger etter det nyeste Apple har å tilby samma hvordan telefonen ser ut eller oppfører seg? Endret av brukernavn331
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd dette da. Så frem til ny iphone, men dette er jo skikkelig turn-off og lysten svinner hen :-(

https://www.tomsguide.com/us/iphone-xs-antenna-problems,news-28160.html

Man skulle nå tro at Apple hadde lært?

 

Jeg har for første gang slått meg til ro med å kjøpe en nydelig brukt fjorårets iPhone X , nå som prisene er blitt så horrible. Det blir kanskje det nye for min del i årene som kommer. Dette her gidder jeg ikke støtte opp om.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Synd dette da. Så frem til ny iphone, men dette er jo skikkelig turn-off og lysten svinner hen :-(

https://www.tomsguide.com/us/iphone-xs-antenna-problems,news-28160.html

 

Denne artikkelen tar for seg at det er en design-feil, sammenlignet med X (?). Hva er forskjellen mellom disse to når det kommer til design av antennen, sånn egentlig? De går jo ikke inn på hva som er feil her, bare at noe er feil. Tenker det kan være greit å ha bittelitt is i magen før man roper #gate her

 

 

 

According to Shepherd, some users have proposed that a firmware update may fix this, but he believes that the antenna design itself is at fault here.

Shepherd claims that “from an end user perspective, [software updates] can improve (or degrade) perceived performance. However, what software cannot do is update physical qualities locked in during design and manufacturing.”

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Denne artikkelen tar for seg at det er en design-feil, sammenlignet med X (?). Hva er forskjellen mellom disse to når det kommer til design av antennen, sånn egentlig? De går jo ikke inn på hva som er feil her, bare at noe er feil. Tenker det kan være greit å ha bittelitt is i magen før man roper #gate her

 

Jeg har sett på flere https://www.google.no/search?q=iphone+xs+bad+antenna+reception over nettet. Denne var kun en random pick med hva jeg oppfattet hadde litt seriøsitet lagt bak.
Lenke til kommentar

Apple blir nok pent nødt til å komme med en uttalelse her etterhvert. Jeg forholder meg rolig inntil vi vet mer, hele Internett kaster seg jo som alltid på med engang og dømmer ting i alle retninger på syltynt grunnlag som vanlig.

 

Jeg kan ingenting om antenner og trådløse signaler så jeg skal ikke uttale meg. Synes dog det er litt merkelig at Apple skal ha klart å levere telefonene med antenner som rett og slett er merkbart dårligere og som ikke kan forbedres via firmware/software. De har jo hatt fult fungerende antenner i en årrekke nå, disse telefonene er jo ellers veldig like iPhone X som jo ikke har hatt nevneverdige problemer så synes det er fryktelig spesielt om Apple klarer å sette seg selv i en slik knipe på en "S-modell" som jo bare er optimalisering av eksisterende design og modeller.

 

Det må jo ha vært en grunn og en ambisjon bak forandringen på antennene? De har jo til og med gjort noe som er veldig lite liikt Apple ved å ofre symmetrien på bunnen av telefonen. Har vanskelig for å tro at de tuller med alt dette for å få på plass en løsning som fungerer merkbart dårligere. Produksjonen skal jo  ha startet tidligere enn normalt også for å ha ekstra mange telefoner klare til lansering, så de må jo hatt ekstra tid på å kvalitetssikre mot fallgruver som dette.

Lenke til kommentar

Glass og polykarnonat er bedre for radio signaler å penetrere en metall/aluminium så det er litt merkelig at XS skal være dårligere enn forgjengeren. Men innvendig design kan selvsagt påvirke det og der er det skjedd mye.

Men som dem sier «there is no smoke without a fire». Så man bør ta til seg at f.eks bruker som på wifi hjemme i underetasjen må bruke mobildata hvor han før hadde trådløst signal fra sitt nett med sin forrige iphone.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg merker jo godt til dette selv, har mye betongvegger så har jo måtte smelle opp to aksesspunkter til tross for temmelig lite areal i leiligheten. Men merker jo at min iPhone Xs Max sliter med signalet på soverommet, hvor iPad Pro og Apple TV ikke sliter i nærheten av like mye og ser jo via UniFi-controller at det rapporteres om merkbart svakere signal på iPhone Xs Max enn det gjør på de andre enhetene i samme rom.

 

Så det er jo utvilsomt noe muffens her. Ytelsen er jo tipp-topp, det er ikke der skoen trykker. Problemer er at signalstyrken virker å være dårlig, så i områder hvor andre enheter normalt klarer seg bra/greit men med litt dårligere signal så begynner iPhone Xs Max å slite. Så opplevd rekkevidde er jo temmelig redusert.

 

Men samtidig så tror og håper jeg at dette er noe som kan forbedres med firmware og software oppdateringer. At de kan gjøre justeringer på antenne gain eller lignende. Uten at jeg har noen som helst erfaring med hvordan sånt kan / ikke kan justeres via programvare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...