Gå til innhold

Den store iPhone Xs / Xr tråden (2018)


Lami

  

107 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone skal du kjøpe?



Anbefalte innlegg

Da kan det være nyttig for f.eks å kunne ha privat nummer på jobb tlf eller omvendt for å slippe å drasse på to enheter. En mister vel uansett da den fine fordelen med å kunne bruke esim til primær abo og bruke fysisk slot til lokalt sim (ved reise).

 

Merkelig at vi i denne tid skal være avhengig av sim i det hele tatt. Hvorfor ikke kjøre brukerkonto hos tele leverandør med pålogging slik som på alt annet?

Kommer nok på sikt uansett, eventuelt kan du jo bare bruke eSIM i iPhone som tvilling og fysisk SIM på ferie, er da ingen stopper for det?

 

Greia med SIM er jo hvordan nettet er  bygd opp, samt at du skal ha tilgang til legacy systemer. eSIM er jo også ett fysisk SIM som "flashes" når du endrer leverandør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BankID stopper det :p Får jo ikke logget på nettbank/altinn osv uten den og når det ikke går via esim kan det ikke gjøres.

 

Hvorfor ikke få tilgang via login som alle andre steder? Om de tenker litt ut av boksen så klarer de å få til noe slikt. Vi har jo bare en PC som er tilkoblet nett som man kan ringe med. Gir det maks noen 5 år så er sim kortet borte.

Lenke til kommentar

BankID stopper det :p Får jo ikke logget på nettbank/altinn osv uten den og når det ikke går via esim kan det ikke gjøres.

 

Hvorfor ikke få tilgang via login som alle andre steder? Om de tenker litt ut av boksen så klarer de å få til noe slikt. Vi har jo bare en PC som er tilkoblet nett som man kan ringe med. Gir det maks noen 5 år så er sim kortet borte.

Du tror altså GSM er dødt internasjonalt om 5år?

Lenke til kommentar

Kunne faktisk tenkt meg å prøve iPhone igjen, etter å ha hatt Android de siste 4 årene. 

 

Eneste ulempen er prisen og mangelen på gode tilbud. Ikke minst at fast charging lader må kjøpes separat.  Selv med 20% tilbudet Power kjører i ny og ned (i samarbeid med DNB tror jeg det er) så er det fortsatt litt over 10 000 for en XS Max. 

 

Hvordan er dere fornøyd med telefonen så langt? 

Lenke til kommentar

Altså integrering mellom password vaults (bruker selv 1Password) og iOS 12 er jo bare helt genial. Må være noe av det beste "life improvements" jeg har fått med en oppdatering noen gang.

 

Alt av passordfelt lar meg nå hente ut passord direkte fra 1Password. Det er liksom bare ett klikk så er man ferdig, og siden jeg har det meste av 2-faktor også i 1Password så blir dette automatisk kopiert til clipboard så det ligger klart med engang det også. Og det sykeste av alt er jo at det integrerer fader meg mot Apple TV også, så når jeg bruker remote-appen i iOS12 så kan jeg kjøre autofill direkte fra 1Password rett mot Apple-TV.

Lenke til kommentar

http://www.displaymate.com/iPhoneXS_ShootOut_1s.htm

 

XS Max listet som topp 1, virkelig et fantastisk panel. 

 

Compared to the original iPhone X, the iPhone XS Max has notable improvements including higher Full Screen Brightness and higher Absolute Color Accuracy, all the more impressive because its display is 22% larger in Screen Area, which is more challenging to manufacture.

 

The iPhone XS Max has an impressive Top Tier display with close to Text Book Perfect Calibration and Performance!

 

Based on our extensive Lab Tests and Measurements the iPhone XS Max receives our DisplayMate Best Smartphone Display Award earning DisplayMate’s highest ever A+ grade by providing considerably better display performance than other competing Smartphones.





Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Er det noen som har gått fra X til XS her, og som er fornøyd med det? Har liggende en ny XS her, men vet liksom ikke om jeg skal åpne og prøve, eller returnere.

Hei Torbjørn. Jeg gikk fra iPhone x til XS Max og jeg trodde den kom til å bli alt for stor til meg. Men der tok jeg skammelig feil. Siden jeg har små hender, og iPhone x egentlig også var for stor, så hadde jeg allerede laget meg noen vaner på hvordan jeg holdt og brukte telefonen, og gjør det samme med denne. Den passer også fint i lommen. Eneste forskjellen jeg opplever PR nå er en deilig større skjerm.

 

Personlig tipper jeg at å gå fra iPhone x til XS ikke er særlig merkbart. Jeg klarte ikke å finne annen gyldig grunn enn større skjerm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som erfaring med å «behandle» Apple sitt brune skinndeksel slik at det blir litt mer..."personlig" ut?

 

Kunne tenkt meg å kjøpe ett slikt denne gang, da jeg stort sett har holdt meg til sort skinn siste årene. Greit å prøve noe nytt, men syns det ser litt plain ut rett i fra esken.

 

Ser folk gyver løs med sandpapir,kokosnøtt olje,spritrens for effektivt og raskt resultat.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Dere som har XS nå, har dere dårlig 4G dekning og/eller WIFI signal?

Ingen av delene. Fikk nesten 160mbit på 4g i går. Brukte ikke å få noe særlig over 80 med Xen. Skal en tur ut å kjøre litt i morgen så skal teste å ringe litt på kjente strekninger med litt trøblete dekning da for å se hvordan det virker.

post-175783-4020_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Torbjørn. Jeg gikk fra iPhone x til XS Max og jeg trodde den kom til å bli alt for stor til meg. Men der tok jeg skammelig feil. Siden jeg har små hender, og iPhone x egentlig også var for stor, så hadde jeg allerede laget meg noen vaner på hvordan jeg holdt og brukte telefonen, og gjør det samme med denne. Den passer også fint i lommen. Eneste forskjellen jeg opplever PR nå er en deilig større skjerm.

 

Personlig tipper jeg at å gå fra iPhone x til XS ikke er særlig merkbart. Jeg klarte ikke å finne annen gyldig grunn enn større skjerm.

Takk for flott svar @smultrig77 :).

Hvordan er det å skrive med en hånd for eksempel? Har hatt Huawei P20 Pro, og det gikk greit, men ser at XS Max er ca 4mm bredere.

Lenke til kommentar

Etter det jeg forstå så er ikke utfordringene båndbredde/ytelse, men heller rekkevidde. Har stusset litt selv, for etter jeg fikk min iPhone Xs Max så ser jeg at WiFi faller ut på soverommet temmelig ofte, endel oftere enn jeg hvertfall la merke til når jeg brukte iPhone X.

 

Når jeg sjekker min UniFi Controller så rapporteres den med signalstyrke 35% (-76 dBm), sammenligner jeg med iPad Pro så ligger den på 57% (-68 dBm) og Apple TV på soverommet ligger på 64% (-65 dBm) og de er da alle koblet til på 5.0GHz-kanal 56 og kjører 802.11ac.

 

Vanskelig å si hvor mye man skal lese seg blindt på dette, men det er jo en grei forskjell når alle enheter er i samme rom og dette er bare snakk om type 12-15 meter fra aksesspunktet med kjøleskap og en trevegg i mellom så vil jo si at signalstyrken er litt skuffende.

 

Ytelsen på soverommet blir også deretter, noe varierende. Tar jeg den inn i stua så er den jo tipp-topp, god signalstyrke og god båndbredde men den virker langt mer utsatt hva gjelder det å falle ned på temmelig svakt signalnivå hvor andre enheter klarer seg endel bedre.

 

Opplever litt av det samme med 4G/LTE, hvor iPhone X mister forbindelsen på Drammensbanen enkelt ganger, så mister min iPhone Xs Max den daglig uten unntak så langt.

 

 

Virker nesten som antennene og antennestyrken er dårlig optimalisert? Men det kan vel trolig forandres med firmware/software oppdateringer.



Mest irriterende for meg så langt med iPhone Xs Max er at den glir av min trådløse Samsung lader hele tiden. Er rett og slett for stor tydeligvis..



Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...