Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lagde hvalbiff på skolekjøkkenet fordi det var billigere enn «vanlig» biff. Har ikke sett hvalkjøtt på REMA og Kiwi.

Og alltid fruktgrøt til dessert på høsten fra lærerens hage. Jevnet med potetmel servert med melk.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Subara skrev (2 timer siden):

Vi lagde hvalbiff på skolekjøkkenet fordi det var billigere enn «vanlig» biff. Har ikke sett hvalkjøtt på REMA og Kiwi.

Og alltid fruktgrøt til dessert på høsten fra lærerens hage. Jevnet med potetmel servert med melk.

Husk aa blande potetmelet, i en skvett med kaldt vann foerst, foer dere heller det sakte i, mens dere roerer.

Tar dere det paa direkten, blir det bare klumper.

Ogsaa greit aa bruke, hvis en ikke har roed saus, til riskremen. Saft eller syltetoey, blandes med vann. Litt mer sukker kanskje og potetmel. Kjempe noedsaus, ofte bedre, enn den kjoepte.

Vaniljesaus: 5 dl melk, en teskje vaniljesukker, to spiseskjeer sukker, ett egg en spiseskje potetmel, som roeres hele tiden, paa middels varme, tas av platen, naar det foerste kokebluppet kommer.

Vaniljekrem, som over, men to spiseskjeer potetmel.

Saa er det jo som med semule og mandelkjernepuddingen da, bytter man ut melken med floete og roemme, vaniljepulveret med stenger, saa gjoer det ikke vondt.

Veldig enkle dessert noedsauser.

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Woff skrev (23 timer siden):

Blomkålsuppe med spekekjøtt til.. Kona har som vanlig laget suppa og heldigvis med NORSK blomkål! Smakte himmelsk etter at jeg hadde tilsatt mye pepper som JEG liker men ikke kona.. Til dessert blir det nystekt julekake! 
Men slankekost er dette ikke akkurat da.. 😊

Dette var så godt at det ble en total reprise i dag! Vi to spiser uansett ikke så mye suppe som det blir av et helt blomkålhode så kona fikk oppgaven å produsere en ny porsjon til dagens middagsmat! Men NÅ er det tomt, så da gjelder det å planlegge morgendagens måltid! 🥰😋

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Woff skrev (4 minutter siden):

Dette var så godt at det ble en total reprise i dag! Vi to spiser uansett ikke så mye suppe som det blir av et helt blomkålhode så kona fikk oppgaven å produsere en ny porsjon til dagens middagsmat! Men NÅ er det tomt, så da gjelder det å planlegge morgendagens måltid! 🥰😋

Blomkålsuppe med baconterninger og franske baguetter. 

Her ble det Gyros i dag og..

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Idag blir det konas hjemmelaget Lasagne igjen, gleder meg. God Fredag.

Har ikke spist annet enn en grønnsak smoothie og et kokt egg idag, så blir godt med en stor middag.

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 2
Skrevet
Maskinfører skrev (På 4.5.2025 den 16.08):

Fra sykehuset Biff stroganoff potet og grønnsaker ☺️

IMG_20250504_160629_089.jpg

Om jeg ikke tar feil så fikk vi denne servert på Marie Trescow Sykehjem sammen med pastaskruer jeg. Tror den gryta kan fungere som spagettisaus 😀

• Hjerte 1
Skrevet

Spekeskinke, eggerøre, potetsalat og salat. 

Ferdigkjøpt potetsalat er ikke godt... Rakk ikke å lage selv i dag, det ble litt spontant det her. Tok sjansen på en fra Kiwi, terningkast 1. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Woff skrev (5 timer siden):

Men NÅ er det tomt, så da gjelder det å planlegge morgendagens måltid!

Kona og barn / barnebarn skal på loppis så da blir det min jobb å fôre folket.. Yngste datter med samboer og vår sønn kommer samt tre barnebarn kommer, så da blir det grilling! Ikke akkurat slankemat på grillen det heller så da får jeg bare spise VELDIG lite.. 😇 
(Vel og merke hvis været holder!) 

Endret av Woff
  • Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Grillet 2 indrefileter av svin, bommet med marineringen så ble så-så. For mye hvitløk.

Sausen ble svidd.

Risen jeg serverte til ble god da i det minste. 😏

• Hjerte 1
Skrevet
Duriello skrev (14 minutter siden):

Grillet 2 indrefileter av svin, bommet med marineringen så ble så-så. For mye hvitløk.

Sausen ble svidd.

Risen jeg serverte til ble god da i det minste. 😏

Kan en ha for mye hvitløk altså?😅

• Hjerte 1
Skrevet
Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Kan en ha for mye hvitløk altså?😅

Hvitløken var kanskje litt gammal og stram i smaken? Hvitløk kan bli ganske stram om den ikkje er heilt fersk.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...