Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Jarmo skrev (10 timer siden):

er på slankekur. 4-6 kg må vekk innen 2030..

Med den tidshorisonten så kan du absolutt unne deg pålegg på knekkebrødet ja.. (Jeg brukte to år på å gå ned 60 kilo..)

Jarmo skrev (10 timer siden):

Gått ned 2kg på 2 mnd. Fra 82 ned til 80. (sykehus målte tall)

Godt folk er flinke med å passe vekta! 
Dagens middagsmat blir Wienerschnitzel (fra dalens flinkeste pølsemaker) varmet i airfryeren og servert på et stykke fin-brød. Må selv passe vekta hele tiden og spesielt i disse dagene som nok frister vel mye! I morgen blir det grillmat i godt selskap her! 😊

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (7 minutter siden):

Lite tid til matlaging i dag, så det ble Big Mac. Måtte ta toget for å hente en mobiltelefon etter tannlegen, før jobb, og McD var langs veien. En overraskende kjedelig burger, egentlig. Hvorfor er den så berømt? De har mye bedre, selv om Homestyle chipotle nå er utgått.

Enig, min go-to er mcfeast eller cheese burger. Elmaco når den er på kampanje, det er min all time favoritt og minner meg om første år på vidergående da vi tok mopeden opp og kjøpte to burgere en fries og en drikke for sånn 20 kroner eller hva det var da en god venn/klassekammerat jobbet der. 

Good times

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Youtube-algoritmen mente at jeg burde se denne videoen. Så jeg laget dette til middag.
Noen i kommentarfeltet skrev at dette er en spansk omelett. Andre oppskrifter på spansk omeletter inkluderer løk, men det brukte ikke jeg. Jeg brukte fem mandelpoteter fordi de begynte å bli gamle, to egg og en kyllingfilet.

(Bare så det er nevnt, clickbait tittel og bilde. Det er en omelett med potet. Videoen viser fremgangsmåten.)

Utrolig godt! Brukte Jarlsberg. Sitronpepper på toppen.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Denne retten, har jeg skrevet om her foer, men i  dag, har jeg utvidet innholdet og har tatt bilder. Kan vel kalle den for 17 mai suppe da.

Det er posemat da, men anbefales.

Der har jeg middag i tre dager. De to neste dagene. blir veldig lettvinte.

Lei av ertersuppe? Det gaar ikke ann. 😃

Var paa en oesteriks restaurant og fikk groenn ertersuppe. Det er den beste ertersuppen, jeg noen gang, har spist. Den sto som en forrettbuffet og fulgte middagen du bestilte.

Hadde nesten lyst til aa staa over middagen og bare spise suppe. 😄

IMG_20250517_114541.jpg

IMG_20250517_131558.jpg

Endret av Karltorbj
  • Hjerte 4
Karltorbj skrev (37 minutter siden):

Denne retten, har jeg skrevet om her foer, men i  dag, har jeg utvidet innholdet og har tatt bilder. Kan vel kalle den for 17 mai suppe da.

Det er posemat da, men anbefales.

Der har jeg middag i tre dager. De to neste dagene. blir veldig lettvinte.

Lei av ertersuppe? Det gaar ikke ann. 😃

IMG_20250517_114541.jpg

IMG_20250517_131558.jpg

Blir som når jeg bruker Beta eller kjøttsuppe fra toro det, lettvindt og digg.

Idag brøt jeg meg tradisjon for 17.mai, som er Sodd rett fra slakteren (bevarer mer smak ved å ikke fryses), så det ble wienerpølser i brød. Til neste år blir det nok Sodd igjen. 😅

• Hjerte 2
Duriello skrev (31 minutter siden):

Blir som når jeg bruker Beta eller kjøttsuppe fra toro det, lettvindt og digg.

Idag brøt jeg meg tradisjon for 17.mai, som er Sodd rett fra slakteren (bevarer mer smak ved å ikke fryses), så det ble wienerpølser i brød. Til neste år blir det nok Sodd igjen. 😅

Det var en god ide.

Suppe, med wienerpoelse og broed til. 

Neste 17 mai, blir det wienere og broed, til suppa. 🙂

• Hjerte 1
Karltorbj skrev (4 minutter siden):

Det var en god ide.

Suppe, med wienerpoelse og broed til. 

Neste 17 mai, blir det wienere og broed, til suppa. 🙂

Var vel ikke helt det jeg mente, men det fungerer sikkert. 😅 Jeg gjør det samme som du gjør med ertesuppa, bare med Kjøtt eller Beta suppe istedefor ertesuppe. 👌👍

Jeg gadd bare ikke skrive 2 poster.

• Hjerte 1
Duriello skrev (2 minutter siden):

Var vel ikke helt det jeg mente, men det fungerer sikkert. 😅 Jeg gjør det samme som du gjør med ertesuppa, bare med Kjøtt eller Beta suppe istedefor ertesuppe. 👌👍

Jeg gadd bare ikke skrive 2 poster.

Jeg har salta lam i frysen og poelser, saa jeg maa kjoepe noe lettsalta sideflesk og lage erter, kjoett og flesk.

Maa jo. legge erter og kjoett i vann, dagen foer da. 🙂

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Jeg koker opp 5 dl vann, med en teskje salt som jeg foerst, tar 1 dl havregryn i, saa tar jeg 1 dl havregyn til, to minutter etterpaa, og tar den av platen, naar den er kornet og god, to minutter etterpaa. Saa roerer jeg i passelig, med sukker og kanel i, foer jeg tar den i ei skaal med kald melk rundt. 🙂👍 

Endret av Karltorbj
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...