Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NVIDIA RTX 2080 Ti 3DMark Score Allegedly Leaks, 35% Faster vs 1080 Ti

 

Hvis dette stemmer er det mange her som har påstått 5-10% ytelseshopp som må spise sine egne ord :D

 

 

Jeg er en av de som trodde på et lite ytelsehopp ettersom de ikke publiserte ytelsetall forrige måned, det er fishy. Men med så stive priser er det enda snodigere om ytelsen virkelig ikke er særlig bedre enn 1080ti, det tilsier markant bedre ytelse.

 

 

Hva er poenget med founders edition? Jeg trodde folk fikk de kortene tidligere? Men er ikke både founders edition og tredjepartskort tilgjengelig fra 20. september?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er en av de som trodde på et lite ytelsehopp ettersom de ikke publiserte ytelsetall forrige måned, det er fishy. Men med så stive priser er det enda snodigere om ytelsen virkelig ikke er særlig bedre enn 1080ti, det tilsier markant bedre ytelse.

 

 

Hva er poenget med founders edition? Jeg trodde folk fikk de kortene tidligere? Men er ikke både founders edition og tredjepartskort tilgjengelig fra 20. september?

prisene selskap tar for produktet kommer ann på konkuransen, på nivået til 1080 og oppover og til nye 20x0 kortan så er det ingen konkuranse så prisen blir deretter, dette er også VELDIG store chips så selv med konkuranse tror jeg ikke prisene ville vært fantastisk før NVidia går til 7nm. slik det er nå konkurerer faktisk NVidia bare med seg selv.

 

det skal vel sies at man også har saken med at NVidia har veldig mye overprodusert lager av Pascal kortene, og dem håper å få solgt dem for best mulig pris så lenge som mulig(til AMD kommer med nye kort og NVidia blir nødt å slutte å selge dem eller redusere prisen på dem kraftig fram til at lagrene deres og AIBs går relativt tom)

Endret av darkyy
Lenke til kommentar

prisene selskap tar for produktet kommer ann på konkuransen, på nivået til 1080 og oppover og til nye 20x0 kortan så er det ingen konkuranse så prisen blir deretter, dette er også VELDIG store chips så selv med konkuranse tror jeg ikke prisene ville vært fantastisk før NVidia går til 7nm. slik det er nå konkurerer faktisk NVidia bare med seg selv.

 

det skal vel sies at man også har saken med at NVidia har veldig mye overprodusert lager av Pascal kortene, og dem håper å få solgt dem for best mulig pris så lenge som mulig(til AMD kommer med nye kort og NVidia blir nødt å slutte å selge dem eller redusere prisen på dem kraftig fram til at lagrene deres og AIBs går relativt tom)

Pga prisnivået til 20 serien tror jeg ikke vi vil se en særlig reduksjon i prisen til 10 serien. Dette er vel en blanding av (som du sier) mangel på konkurranse og at Nvidia ser at folk kjøper kortene deres likevel.. Det er ikke første generasjon de har økt high end/premium prisen. Dette har de gjort siden 700 serien. GTX680 var siste high end som ble lansert til 500$. GTX780 ble lansert til 649$ og 1/2 år senere kom Ti varianten til 699$(!!!) som et svar på R9 290X som kostet hele.... 549$.  :rofl: 

 

Som du sier så er det antydninger til at Nvidia sitter på store lager av 10 serien chipper (var vel et selskap som ønsket å returnere 300.000 for ikke lenge siden). Dette er vel en av årsakene til prisingen av 20 serien (+ mangel av konkurranse).

Regner med de vil prøve å kvitte seg med 10 serien. Fortsette å selge 10 serien eller kanskje rebrande til mid range 20 serie?

 

Edit:

Science Studio

Litt om 10 serien prising, 20 ytelse synsing osv.

Endret av PantZman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

NVIDIA RTX 2080 Ti 3DMark Score Allegedly Leaks, 35% Faster vs 1080 Ti

 

Hvis dette stemmer er det mange her som har påstått 5-10% ytelseshopp som må spise sine egne ord :D

 

De eneste jeg har sett i denne tråden som har påstått 5-10%, har snakket om 2080 over 1080Ti. Og nå har Tom Petersen selv gått ut i intervju og sagt han tror det vil være tilfeller der 2080 klarer å slå 1080Ti. Så de som har sagt 5-10% raskere har altså muligens vært mer optimistiske enn Nvidias egen "Director of Technical Marketing".

 

Om 2080Ti er 35% raskere enn 1080Ti, så er det helt i tråd med ihvertfall min egen forventning, som jeg altså har hatt siden "lansering" 20. aug. Men som altså var utrolig "negativ holdning" da. Nå må folk plutselig "spise sine egne ord" om det blir 35% over forrige generasjon? Joda, forsåvidt enig, men vi snakker nok ikke om de samme folkene...

 

Jeg håper fremdeles på 15% på toppen av de 35%, da med overklokking, eventuelt vannkjøling, og driver magi. Den store chip'en på 2080Ti gir vesentlig lavere W/mm2 enn 1080Ti for eksempel. Så jeg har hatt en "våt" drøm (pun intended) om 2,2-2,3GHz på vann. At igjen, Tom Petersen sier han har sett tilfeller av kort som har kjørt på 2,1GHz gir imidlertid ikke den drømmen så mye å gå på...

Endret av Gabri3L
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Om 2080 ti kun er 35% raskere så er det nesten en liten skandale. Vi snakker om en prisøkning på 50% og hele to års ventetid?

35% er langt innenfor det som er skuffende svakt. Viser hvor viktig konkurranse er for at markedet skal fungere som det skal.

 

 

Folk forstår rett og slett ikke rebrandinga fra GTX til RTX. Ytelsene kommer når utviklere ser mulighetene. I gamle spill så er 35% dårlig med tanke på pris/ytelse. Men med nyere spill som støtter RTX, og da snakker jeg ikke om raytracing i seg selv, så kan man, og burde man forvente mye større ytelses hopp om man så skal sammenligne 1080TI mot 2080TI. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om 2080 ti kun er 35% raskere så er det nesten en liten skandale. Vi snakker om en prisøkning på 50% og hele to års ventetid?

35% er langt innenfor det som er skuffende svakt. Viser hvor viktig konkurranse er for at markedet skal fungere som det skal.

Vi kjøper læll.

 

Du får skylde på AMD.

 

If you don't like it, don't buy it

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg tror nok de fleste som har lest litt skjønner at RTX er noe litt annet enn GTX, men det blir nok uansett litt vanskelig å selge korta nå. Å skulle betale typisk 60% mer enn forrige generasjon for et toppkort for det som foreløpig er hypotetiske ytelsesøkninger skal man være svært god i markedsføring for å få flere enn noen få sjeler med på. Dette blir sikkert bra på sikt, men i dag fremstår spesielt 2080Ti som et dårlig kjøp. Jeg har for all del lyst på et, men per i dag får jeg ikke i nærheten av nok igjen for det som tilsvarer en pris av en hel maskin for de litt mindre entusiastiske. Får se hva som skjer på nyåret.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok de fleste som har lest litt skjønner at RTX er noe litt annet enn GTX, men det blir nok uansett litt vanskelig å selge korta nå. Å skulle betale typisk 60% mer enn forrige generasjon for et toppkort for det som foreløpig er hypotetiske ytelsesøkninger skal man være svært god i markedsføring for å få flere enn noen få sjeler med på. Dette blir sikkert bra på sikt, men i dag fremstår spesielt 2080Ti som et dårlig kjøp. Jeg har for all del lyst på et, men per i dag får jeg ikke i nærheten av nok igjen for det som tilsvarer en pris av en hel maskin for de litt mindre entusiastiske. Får se hva som skjer på nyåret.

Markedsføringen fungerer absolutt.

Jeg snakket med et par kompiser med 1080Ti i helga som tenkte de skulle kjøpe et 2080 Ti, de endret raskt mening da de hørte at utviklerene har mål om 1080p60 med RT aktivt.

 

Vil egentlig si 2080 Ti er mest attraktivt for de som sitter på et Maxwell-kort eller 1060 og 1070, kan bruke mye penger på et skjermkort, og vil ha en kraftig oppgradering

Lenke til kommentar

Folk forstår rett og slett ikke rebrandinga fra GTX til RTX. Ytelsene kommer når utviklere ser mulighetene. I gamle spill så er 35% dårlig med tanke på pris/ytelse. Men med nyere spill som støtter RTX, og da snakker jeg ikke om raytracing i seg selv, så kan man, og burde man forvente mye større ytelses hopp om man så skal sammenligne 1080TI mot 2080TI.

 

Alle forstår hva nvidia prøver på men for de neste par årene så vil det ikke være tilfelle. Du vil betale mega overpris for et kort som i teorien er fantastisk men som ikke vil levere de nærmeste årene. Dette er nesten AMD fella.

 

For de som har lyst på det aller beste uansett pris så er 2080 ti naturlig valg. For meg som må cashe ut 100k hver gang familien skal på ferie så blir det vanskelig ;)

 

2080 og 2070 blir nesten meningsløse

Lenke til kommentar

Om 2080 ti kun er 35% raskere så er det nesten en liten skandale. Vi snakker om en prisøkning på 50% og hele to års ventetid?

35% er langt innenfor det som er skuffende svakt. Viser hvor viktig konkurranse er for at markedet skal fungere som det skal.

Dette er faktisk helt innabords med tanke på at 20x0 kortene er 12nm ikke 7nm(rimelig sikker på at vi ser refresh 6-10 måneder etter launch hvis AMD har noe som stiller opp i mot kortene deres, det er også i all hovedsak at chippene er gigantiske(mesteparten av den store chipstørelsen er Tensor Cores som brukes for eksempel til å booste Raytracing performance markant). 20x0 er ikke noe jeg forventer til å ha lang shelf lifemed tanke på at 7nm produkter til slutten av året ifra AMD(Vega 20 i pro markedet, , CPU Rome for servers slutten av 2018, Zen2 for consumers 2019, Navi(som overtaker for Polaris/14nm Vega) Q1 kanskje Q2 2019(for alt man vet kan det hende dem presser dem ut i tide til jul)

 

mistenker at NVidia gjør noe ala det dem gjorde når det var ATI vs NVidia, ATI var vanligvis alltid først ut på nyeste nodene, NVidia slapp alltid ut store chips for å countre ATI midlertidig for så å erstatte dem etter at ATI hadde fått testet og være i stor grad pipecleaner for å teste processen noden.

 

 

her må også folk huske at i juni sa NVidia at nye kort ikke ville vært tilgjengelig på lang tid. det er ikke så lenge siden juni, og nå har dem preorders.

Endret av darkyy
Lenke til kommentar

Du får skylde på AMD.

 

 

Ooohh, so close! The correct answer is of course; "You should blame the fanboys.".  :tease:

 

Det har gått igjen på forumet i flere år nå: "Skulle ønske AMD kunne konkurrere... Slik at jeg kan kjøpe Intel CPU billigere."  :confused: Eller: "Skulle ønske AMD kunne konkurrere... Slik at jeg kan kjøpe nVidia GPU billigere.". Igjen:  :confused:

 

Nå som vi er i mål med null konkurranse i "high end" grunnet ren "mind share" og fanboy'isme, så har låten endret tone til: "Du får skylde på AMD."...

 

Akkurat som om AMD nå skal være så dumme at de bruker minst 300 millioner dollar på å prøve å lage en GPU, som selv om den ender opp med å være 5% raskere enn nVidias, likevel ikke hadde solgt en dritt til andre enn krypto coin minere... Og nå er også det markedet dødt...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ooohh, so close! The correct answer is of course; "You should blame the fanboys.". :tease:

 

Det har gått igjen på forumet i flere år nå: "Skulle ønske AMD kunne konkurrere... Slik at jeg kan kjøpe Intel CPU billigere." :confused: Eller: "Skulle ønske AMD kunne konkurrere... Slik at jeg kan kjøpe nVidia GPU billigere.". Igjen: :confused:

 

Nå som vi er i mål med null konkurranse i "high end" grunnet ren "mind share" og fanboy'isme, så har låten endret tone til: "Du får skylde på AMD."...

 

Akkurat som om AMD nå skal være så dumme at de bruker minst 300 millioner dollar på å prøve å lage en GPU, som selv om den ender opp med å være 5% raskere enn nVidias, likevel ikke hadde solgt en dritt til andre enn krypto coin minere... Og nå er også det markedet dødt...

Når ble det fanboy å kjøpe det produktet som yter best?

Lenke til kommentar

Igjen viser du at du ikke kjenner historien. Det er nok av eksempler, så hvordan du har klart å unngå dem alle er forunderlig... Eller ikke... ;)

Jeg snakker om ytelsen her og nå. Jeg vet AMD har vært best tidligere. Hvorfor må du alltid drittslenge når noen velger nVidia fordi det er de som for øyeblikket leverer de beste kortene? Hadde AMD levert bedre kort med Vega og tidligere så hadde vi ikke vært her vi er nå, det har ingenting med å være fanboy.

Endret av Emile the rat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg snakker om ytelsen her og nå. Jeg vet AMD har vært best tidligere. Hvorfor må du alltid drittslenge når noen velger nVidia fordi det er de som for øyeblikket leverer de beste kortene? Hadde AMD levert bedre kort med Vega og tidligere så hadde vi ikke vært her vi er nå, det har ingenting med å være fanboy.

 

Jeg svarte Nizzen som sa "Du får skylde på AMD.". Jeg sa da at dette har gått over flere år, før vi nå har havnet hvor vi er nå. Og så skal jeg være tankeleser og forstå at din kommentar etterpå handlet om i dag? Som i så fall ikke egentlig gjør ting så mye bedre, det blir jo bare en enda merkeligere kommentar av det.

 
At jeg "alltid" drittslenger "når noen velger nVidia" er i beste fall en stråmann. Jeg regner med at om du har grunn til å mene deg kapabel til å si noe om hva jeg "alltid" gjør, så burde du fått med deg ihvertfall et par av alle de gangene jeg har anbefalt folk å kjøpe nVidia kort, fordi jeg har ment at de har vært det beste valget for den enkelte personen. Beskyldningen faller på sin egen urimelighet, om du har fått det med deg eller ei...
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...