Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Jeg er først og fremst opptatt av hvor mye mer jeg kan supersample i VR. Men den gamle Viven og 1080ti lå jeg gjerne stabilt på rundt 1.8 og 2.0. Med Vive pro som har en noe høyere oppløsning enn gamle Vive så ligger jeg stabilt på 1.4 Skulle gjerne hatt mer å gå på siden effekten er så synlig for meg i spill som Skyrim fra 1.4 til 2.0 og oppover. Mer enn 1.4 i skyrim og det går ut over ytelsen, men det ser temmelig nydelig ut når jeg presser meg til 2.0 og oppover, men da blir det reprojection helvete med Vive Pro.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kom jo GTX 580 tilbake i 2010. Krona sto vesentlig sterke iforhold til dollaren tilbake i 2010 og samtidig så må vi jo ta høyde for litt inflasjon osv.. Men ja, prisene har begynt å ta litt av det er det ingen tvil om.

Regna kjapt på dette. 2080 Ti er rundt dobbelt så dyrt selv om man hensyntar både kronekurs og inflasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, jeg brukte med vilje 780, og ikke 780 Ti.

780 Ti var en direkte respons til AMDs 290X, Nvidia skviset ut all ytelse de kunne fra GK110 og aksepterte at kortet var litt varmere og mer bråkete enn de egentlig ønsket.

OK, det skjønner jeg ihvertfall ikke. Om vi skal snakke om hvor mye mer de klarer å få ut fra topp kortet sitt i fra hver arkitektur, så må vi nesten sammenlikne toppkortet fra hver arkitektur. GTX680 var Nvidias "bate 'n' switch", der de solgte et midrange kort som "toppkort" frem til de lanserte "GTX680Ti" som Titan til $999.

 

Men så kom 290X og tvang Nvidia til å slippe Titan en gang til, bare til en rimeligere pris, og overklokket, med navnet 780Ti... Titan kortene er ellers for dyre til at det gir mening i å ta dem med i en sammenlikning av toppkort til forbruker, men det er jo egentlig det de var, før bruksområdene ble utvidet.

 

De som tror at 2080 Ti er 20% raskere enn 1080 Ti fordi det 4352 delt på 3584 er ca 1.2 burde i hvert fall vite bedre.

 

Det er ikke derfor jeg tror det, det er fordi Jensen ikke viste en eneste benchmark, eller sammenlikning mot Pascal, som tilsier at det ikke er tilfellet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestilte meg heller asus 1080strix gaming oc fra Elkjøp til 4999,-

Virket som et greit kjøp. Litt billigere enn hva gjengen på Finn selger sine kort for. Så har man alltid 50dagers angrerett hvis testene av 2080 skulle vise seg og bli verdt 4000kr ekstra, noe jeg tviler på. (Håper jeg tar feil)

Lenke til kommentar

Hadde 2080Ti FE kostet ca. 8000,- hadde jeg trykket kjøp med en gang. Liker veldig godt hva de får til med RT/TensorAI, men akkurat nå tenker jeg at 1080Ti gjør jobben helt greit. Spesielt fordi jeg fikk det kort tid etter launch til bare 6300,-.

 

Men ser ikke bort fra at det kommer titler utover vinteren som får meg til å kaste penger på RTX, lever i spenning. Jeg er spesielt spent på Cyberpunk 2077 i 2019 og hva de implementerer.

 

Atmosfæren og verdenen i CP2077 virker som skapt for denne teknologien. (hvis CDPR implementerer dette)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Man kan tolke talen til Jensen på ulike måter. Før han snakket om RT, så sa han faktisk at ytelsen på nye serien er mye høyere enn noen av ryktene på internett. Han nevnte ikke da i spill som kommer i fremtiden heller. Så...vi kan tolke dette akkurat slik vi ønsker :p

 

Som flere har nevnt her, så bør 2080Ti være virkelig mye raskere for å forsvare den høye prisen! Selv godtok jeg den høye prisen i fjor på 1080Ti fordi den var såpass mye raskere enn 980Ti. Jeg har ikke angret på det enda. Men denne gang koster toppkortet enda mer, og ja da forventer jeg faktisk 100% mer ytelse over det jeg har. (1080Ti var vel 70% raskere enn 980Ti).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mye det er verdt å legge i akkurat denne artikkelen, men siden de nye kortene er i vinden :p

 

 

NVIDIA GeForce RTX 2080Ti unable to run Shadow of the Tomb Raider with 60fps at 1080p with RTX On

 

https://www.dsogaming.com/news/nvidia-geforce-rtx-2080ti-unable-to-run-shadow-of-the-tomb-raider-with-60fps-at-1080p-with-rtx-on/

 

Off-screen klippet ligger forsåvidt her:

 

http://www.pcgameshardware.de/Grafikkarten-Grafikkarte-97980/Videos/Nvidia-RTX-2080-Ti-Performance-in-Shadow-of-the-Tomb-Raider-1263244/

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mye det er verdt å legge i akkurat denne artikkelen, men siden de nye kortene er i vinden :p

 

 

NVIDIA GeForce RTX 2080Ti unable to run Shadow of the Tomb Raider with 60fps at 1080p with RTX On

 

https://www.dsogaming.com/news/nvidia-geforce-rtx-2080ti-unable-to-run-shadow-of-the-tomb-raider-with-60fps-at-1080p-with-rtx-on/

 

Off-screen klippet ligger forsåvidt her:

 

http://www.pcgameshardware.de/Grafikkarten-Grafikkarte-97980/Videos/Nvidia-RTX-2080-Ti-Performance-in-Shadow-of-the-Tomb-Raider-1263244/

 

Vel, jeg høres kanskje vel negativ ut i denne tråden. Men selv ikke jeg tror at dette kan være mulig. Nye modnere drivere og game patcher vil fikse opp i dette. Selv ikke Jensen klarer å hjernevaske folk til at veien å gå er tilbake til 1080p! :p

Lenke til kommentar

Vel, jeg høres kanskje vel negativ ut i denne tråden. Men selv ikke jeg tror at dette kan være mulig. Nye modnere drivere og game patcher vil fikse opp i dette. Selv ikke Jensen klarer å hjernevaske folk til at veien å gå er tilbake til 1080p! :p

Nei jeg syns det hørtes merkelig ut at 1080p var veien å gå her, men lite optimaliserte drivere skal man ikke kimse av :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...