Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Infofeltet på YT sier 3,4GHz+ på CPU, og 2133MHz RAM, samt en "4K" oppløsning med 2400 linjer som ingen har hørt om. Om det er i 16:9 så snakker vi om rundt 20-25% flere piksler enn vanlig 4K? Ellers krever jo RT DX12, mens demoen her var i DX11. Så jeg føler ikke at den viste meg noenting jeg kunne bruke til noenting for å sammenlikne med RTX kortene...

 

Jeg fikk ikke med meg at han sa det? Var det ellers utenom RT ytelse? 

 

 

Jepp, av og til er det litt greit å være født i Norge. :p

Det er fortsatt den eneste indikatoren som gir et resultat i området man kan forvente (1.5x til 2.5x ytelse)

 

Husket feil angående ytelse. "The 2070 is higher performance than the twelve hundred dollar Titan Xp"

Hvis Turing skalerer noenlunde lineært med teoretisk ytelse, og påstanden over gjelder vanlige spill, vil da 2080 Ti være bortimot dobbelt så raskt som et 1080 Ti. Det høres ikke umulig ut for meg med tanke på hvor mye Nvidia presset ut av Maxwell.

 

EDIT:

Det er alltid greit å bo i Norge, det er et av de beste landene å bo i. Jeg forhåndsbestilte et Gigabyte RTX 2080 Ti fra Komplett, rett og slett fordi det er bortimot risikofritt.

Endret av N o r e n g
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fortsatt den eneste indikatoren som gir et resultat i området man kan forvente (1.5x til 2.5x ytelse)

 

Husket feil angående ytelse. "The 2070 is higher performance than the twelve hundred dollar Titan Xp"

Hvis Turing skalerer noenlunde lineært med teoretisk ytelse, og påstanden over gjelder vanlige spill, vil da 2080 Ti være bortimot dobbelt så raskt som et 1080 Ti. Det høres ikke umulig ut for meg med tanke på hvor mye Nvidia presset ut av Maxwell.

 

Maxwell var da vel først og fremst kun effektiv? Vi så flere titler der 780Ti banket GTX970. Det var i gjennomsnitt over mange titler at man kunne si at GTX970 matchet den. Og dermed egentlig kun en litt begrenset økning i ytelse fra GTX780Ti til GTX980. Men da med vesentlig lavere strømforbruk. Først med litt mer raffinerte "Maxwell 2" i GTX980Ti fikk vi virkelig puff i ytelsen. Men den rakk jo ikke bli særlig gammel før Pascal kom og tok over, eller skal vi si "Maxwell 3"? Pascal var jo kun Maxwell cuda cores x frekvens.

 

Men seriøst? Tror du på en 100% økning i ytelse som Nvidia "glemte" å fortelle oss om?

Lenke til kommentar

Maxwell var da vel først og fremst kun effektiv? Vi så flere titler der 780Ti banket GTX970. Det var i gjennomsnitt over mange titler at man kunne si at GTX970 matchet den. Og dermed egentlig kun en litt begrenset økning i ytelse fra GTX780Ti til GTX980. Men da med vesentlig lavere strømforbruk. Først med litt mer raffinerte "Maxwell 2" i GTX980Ti fikk vi virkelig puff i ytelsen. Men den rakk jo ikke bli særlig gammel før Pascal kom og tok over, eller skal vi si "Maxwell 3"? Pascal var jo kun Maxwell cuda cores x frekvens.

 

Men seriøst? Tror du på en 100% økning i ytelse som Nvidia "glemte" å fortelle oss om?

"Først og fremst kun effektiv"?

GTX 970 er omtrent like raskt som et 780 Ti, til tross for at 780 Ti har 1.4x til 1.5x så mange transistorer, regneytelse, båndbredde, og så videre...

780 Ti slo 970 med noen prosent her og der, stort sett i spill fra 2013, og det motsatte skjedde også, totalt sett var de ganske likeverdige.

 

Økt ytelse er normalt og forventet, og historisk sett har det vært nesten dobling i ytelse fra Ti til Ti over tid.

580 til 780 var ca 1.7x

780 til 980 Ti var ca 1.7x

980 Ti til 1080 Ti var ca 1.8x

Så om 2080 Ti er ca 1.8x raskere enn 1080 Ti vil ikke overraske meg i det hele tatt.

 

EDIT

La meg også poengtere at 780 Ti kom ut i direkte respons til at R9 290X var raskere enn 780, ettersom Vega er en flopp har ikke noe tilsvarende skjedd med Pascal.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

580 til 780 var ca 1.7x

780 til 980 Ti var ca 1.7x

980 Ti til 1080 Ti var ca 1.8x

Så om 2080 Ti er ca 1.8x raskere enn 1080 Ti vil ikke overraske meg i det hele tatt.

 

 

Jeg håper inderlig det. Men det at den kommer i år, gjør at jeg frykter at det ikke er det tradisjonelle hoppet på hverken 2080 eller 2080Ti. Men jeg er helt åpen for at 2080Ti kan være fair priset. 12k kan forsvares, men da er det fordi det har den forventede "2019 2080Ti" ytelsen i 2018. 

Lenke til kommentar

"Først og fremst kun effektiv"?

GTX 970 er omtrent like raskt som et 780 Ti, til tross for at 780 Ti har 1.4x til 1.5x så mange transistorer, regneytelse, båndbredde, og så videre...

780 Ti slo 970 med noen prosent her og der, stort sett i spill fra 2013, og det motsatte skjedde også, totalt sett var de ganske likeverdige.

Jeg kan ikke se at det du skriver her er stort annerledes enn hva jeg skrev. 700 serien var første gang Nvidia prøvde seg på å ikke slippe full størrelse chip'en til "forbrukere" først. Men AMD tvang frem 780Ti etter bare 6 mnd. eller Så?

 

Maxwell var en helt annen arkitektur, og helt utrolig hvor effektiv den var. Men vi gikk ikke fra topp modell 780Ti, til toppmodell 980 med "nesten dobbel" ytelse.

 

Økt ytelse er normalt og forventet, og historisk sett har det vært nesten dobling i ytelse fra Ti til Ti over tid.

580 til 780 var ca 1.7x

780 til 980 Ti var ca 1.7x

980 Ti til 1080 Ti var ca 1.8x

Så om 2080 Ti er ca 1.8x raskere enn 1080 Ti vil ikke overraske meg i det hele tatt.

 

Jeg tror jeg forstår hvor du vil, dersom du har blingset, og skrevet litt feil modellnummer her og der. Ellers jukser du litt. Det skulle jo vært GTX6580 til GTX780Ti, og deretter GTX780Ti til GTX980Ti vel?

 

Men OK, historisk sett, så om Nvidia har klart å vifte med tryllestaven igjen... Jeg klarer bare ikke tro at Jensen hadde klart å holde kjeft om det gjennom hele presentasjonen. :p

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Jeg håper inderlig det. Men det at den kommer i år, gjør at jeg frykter at det ikke er det tradisjonelle hoppet på hverken 2080 eller 2080Ti. Men jeg er helt åpen for at 2080Ti kan være fair priset. 12k kan forsvares, men da er det fordi det har den forventede "2019 2080Ti" ytelsen i 2018. 

 

Nei, de kan ikke forsvare med det. Om vi skulle betalt samme pris per fps som i 2013 så hadde mellomklasse skjermkort kostet over 10 000 Kr i dag!... Åh, vent nå..  :rofl:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Husket feil angående ytelse. "The 2070 is higher performance than the twelve hundred dollar Titan Xp"

Hvis Turing skalerer noenlunde lineært med teoretisk ytelse, og påstanden over gjelder vanlige spill, vil da 2080 Ti være bortimot dobbelt så raskt som et 1080 Ti. Det høres ikke umulig ut for meg med tanke på hvor mye Nvidia presset ut av Maxwell.

Er vel bare med ray tracing ;)

Lenke til kommentar

Føler mange i tråden her ser seg blind på at "nytt er bedre". Etter å ha sett den 2 timer drøye presentasjonen i går sitter jeg igjen med at PASCAL-serien er en ganske kraftig skjermkortserie som gir mer for penga enn noen gang før. Hvis man må selge sitt 1080TI til lavpris (regner med det vil ligge på rundt 4000 kr ved salgstart av 2080ti), har man et mellomlegg på 8000 kr å betale for en evt. 20% frame-rate-oppgradering. Tror kanskje det er smartere for mange å heller kjøpe et ekstra 1080TI (brukt) og kjøre SLI. Bare en tanke....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel fremdeles SLI bare over NVLink som har høyere båndbredde sammenlignet med HB-SLI bruene men ser at Anandtech blant annet skriver at de fremdeles er skeptiske da båndbredden fremdeles ikke er i nærheten av høy nok til at det burde få bort alle ulemper som har vært med SLI tidligere og det fikser tilsynelatende heller ikke problemene hva gjelder SLI-skalering i spill?

Lenke til kommentar

Er vel bare med ray tracing ;)

I Raytracing burde 2070 være 4x eller 5x Titan Xp, i så tilfelle skjønner jeg ikke hvorfor han sa det en gang.

 

 

Jeg tror jeg forstår hvor du vil, dersom du har blingset, og skrevet litt feil modellnummer her og der. Ellers jukser du litt. Det skulle jo vært GTX6580 til GTX780Ti, og deretter GTX780Ti til GTX980Ti vel?

Nei, jeg brukte med vilje 780, og ikke 780 Ti.

780 Ti var en direkte respons til AMDs 290X, Nvidia skviset ut all ytelse de kunne fra GK110 og aksepterte at kortet var litt varmere og mer bråkete enn de egentlig ønsket.

 

De som tror at 2080 Ti er 20% raskere enn 1080 Ti fordi det 4352 delt på 3584 er ca 1.2 burde i hvert fall vite bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva syns folk om pris på kortene? Syns selv det var helt absurd mye penger på en komponent når jeg handlet mitt GTX 580 for noen år siden. Nå koster 2080TI 4 ganger så mye. Er det noen som forsvarer dette, eller bare aksepterer en det?

2080ti var heldigvis billigere enn den ene cpuen min.

 

Likte ikkje prisen, men kjøpte 2 læll :p

 

Blir 1080ti korta mine solgt, så blir jo 2080ti korta litt billigere. Slik tenker jeg om den saken.

 

2stk 2080ti kosta bare ca det samme som "Rando" skia til kjerringa :p

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...