Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som er spente på Benchmarks?

Jeg har bestilt 2080Ti kortet. Har 1080Ti fra før av og forventer bra ytelse forbedring hvis ikke er det bare kansellere kjøpet eller teste det i 60 dager så få pengene tilbake. Så får min del er dette win-win situasjon.

 

Hvis det ikke er minst 25% bedre i ytelse (Uten Ray Tracing) forhold til 1080Ti så tror jeg ikke vil beholde det.

Lenke til kommentar

EDIT

La meg også poengtere at 780 Ti kom ut i direkte respons til at R9 290X var raskere enn 780, ettersom Vega er en flopp har ikke noe tilsvarende skjedd med Pascal.

Vil nå ikke si at Vega er en flopp. 1080 ytelse for 500kr mindre er jeg veldig fornøyd med.

Sammen med en FreeSync monitor så er Vega 56 ganske bra bang for the buck.

Da går jeg utifra en pris på 4500kr som mitt kort kostet.

Lenke til kommentar

Spent på hvordan driverene kommer til å utvikle seg. Det var jo i sin tid en smart tankegang med unified shaders og CUDA, så tenker det er mulig å klare og bruke motorene i kortet på ulike måter ala CELL, men tviler litt på at nVidia ser rasjonalia i å gjøre dette. Dette er vel mer hacker-mat.

Lenke til kommentar

Noen som er spente på Benchmarks?

Jeg har bestilt 2080Ti kortet. Har 1080Ti fra før av og forventer bra ytelse forbedring hvis ikke er det bare kansellere kjøpet eller teste det i 60 dager så få pengene tilbake. Så får min del er dette win-win situasjon.

 

Hvis det ikke er minst 25% bedre i ytelse (Uten Ray Tracing) forhold til 1080Ti så tror jeg ikke vil beholde det.

 

Nvidia velger å holde ytelsen til 2080Ti hemmelig.

 

Dette gjør de fordi de tror det fører til økt salg og profitt.

 

Sagt på en annen måte, de er redd folk ikke vil kjøpe kortene om de får vite hvilken ytelse de har.

 

 

 

Spør du meg er det mulig at kortene yter dårligere enn 1080Ti og jeg tror du er heldig om du får 10% bedre ytelse sammenlignet med 1080Ti :)

Det er også mulig at dette kortet er laget med tanke på mining, jeg tror miningytelsen vil være betraktelig bedre enn Pascal-kortene.

Jeg har tidligere sagt at mangel på konkurranse fra AMD gjør at de ikke trenger å lansere noe bedre enn Pascal-kortene. Nvidia melker trolig kundene i én generasjon og venter med å lansere godsakene til de trenger det for å slå neste generasjon fra AMD.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

FPS counter i shadow of the tomb raider med raytracing 2080Ti: http://www.pcgameshardware.de/Grafikkarten-Grafikkarte-97980/Videos/Nvidia-RTX-2080-Ti-Performance-in-Shadow-of-the-Tomb-Raider-1263244/

 

Skal vist være 1080p sies det... Tidligere drivere og uferdig spill kanskje...

Er nok RT som er særdeles krevende matematisk for en GPU.

Husk at GPU-er i praksis er en "dum" kalkulator designet for å regne ut flere titalls millioner regnestykker raskest mulig. Tenk på at den må regne ut veien til alle de millionene med lysstråler som treffer hver piksel på skjermen din.

 

At det går i sanntid med bare noen milliarder operasjoner i sekundet er for meg utrolig

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...