Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok RT som er særdeles krevende matematisk for en GPU.

Husk at GPU-er i praksis er en "dum" kalkulator designet for å regne ut flere titalls millioner regnestykker raskest mulig. Tenk på at den må regne ut veien til alle de millionene med lysstråler som treffer hver piksel på skjermen din.

At det går i sanntid med bare noen milliarder operasjoner i sekundet er for meg utrolig

Enig! At Nvidia, selv uten den store konkurransen i markedet, gidder å prøve å gjøre noe nytt er faktisk beundringsverdig. De kunne ha lagt alt på hylla og bare lansert en god refresh og kun gått for ytelse med minimale teknologiske fremskritt til gamere.

 

At i tillegg TI modellen er med fra første lansering er positivt.

 

Nå er jeg spent på hva RTG faktisk har i Navi. Kan brått bli 4-5 år til før det kommer noe i datidens high/entusiast klasse fra dem...

Lenke til kommentar

Enig! At Nvidia, selv uten den store konkurransen i markedet, gidder å prøve å gjøre noe nytt er faktisk beundringsverdig. De kunne ha lagt alt på hylla og bare lansert en god refresh og kun gått for ytelse med minimale teknologiske fremskritt til gamere.

 

 

En skulle jo ikke tro det var mulig å være uenig i denne uttalelsen. Men jeg er redd jeg er litt umulig av meg. :p

 

Det beste for oss spill entusiaster hadde etter min mening vært om aktørene i markedet var noenlunde likestilte, ble enige om åpne standarder, og så ikke var redd for å konkurrere mot hverandre om å lage produkter som best mulig løser oppgavene.

 

Men nå er dessverre ikke Nvidia likestilt med AMD og Intel. Og som den eneste av de tre som ikke har et bein til å stå på (CPU), så forsøker de i stedet å gjøre seg selv uunnværlige i markedet de konkurrerer i... Med proprietær teknologi. Dette er ikke "beundringsverdig" for oss entusiaster, for om de lykkes, og videre har patenter som AMD og Intel må kjøpe lisenser på for å kunne konkurrere. Ja, da stagnerer ting i stedet...

Lenke til kommentar

Nvidia velger å holde ytelsen til 2080Ti hemmelig.

 

Dette gjør de fordi de tror det fører til økt salg og profitt.

 

Jeg er veldig spent på ytelse selv, men med potensielle mining-kunder, ville det ikke vært bedre å droppet max 2 per kunde om så var tilfelle?

 

Jeg tror de får solgt hva de produserer jeg :)

Lenke til kommentar

Er ikke direkte uenig i det du skriver Gabri3L. Men, tror faktisk det hadde vært en mer kjedelig utvikling for oss forbrukere om Nvidia hadde "misbrukt" sin posisjon til å trenere teknologisk utvikling og heller sementert "ytelseskronen".

 

Diskusjonen rundt GameWorks vs. GPUopen tror jeg er evigvarende dessverre. Om GW er så åpen som mange har påstått så synes jeg det er rart at ikke AMD har optimalisert sine drivere rundt det mer da det er faktisk flere titler som benytter seg av det enn GPUopen, som jeg vet.

 

Mener å ha sett att bare R&D budsjettet til Nvidia er større enn hele RTG sitt...

Endret av ExcaliBuR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er umulig å si om Nvidia holder igjen unødig, men de er nødt til å komme med nyheter for å få solgt produktene sine. Blir nyvinningene og ytelseshoppet for lite, klarer folk seg med forrige generasjon.

 

Så vær forsiktig med både ris og ros. Men situasjonen nå med en overlegen aktør er ikke ønskelig.

 

Veien dit har vi sett. Veien videre sitter produsentene med kortene for tett inntil brystet til å si noe om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis nvidia nå kommer med kun 20% økning i ytelse som endel tror, ytelse målt i FPS, noe mange ser på når de skal ha skjermkort, og ikke teknologi med potensial som ligger litt lengre fram i tid, så vil jo AMD kunne ta over markedsandeler.

De ligger jo ikke milevis bak f. Eks 1080Ti i dagens marked, så hvis AMDs neste toppmodell yter 70% bedre enn dagens og 2080ti bare har 20% økning på de fleste spilltitler, så forstår dere selv hva som kan skje. Ikke at jeg tror de mister skarer med folk til AMD, og potensielt Intel etterhvert, men markedsandeler er det de høye herrer i ledelsen liker å vise til.

 

Men personlig tror jeg nvidia har god kontroll på situasjonen og konkurransen med AMD.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...