Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg var endringen i skyggene og måten lyskildene smeltet sammen avgjørende for om jeg kunne «tro på» bildet.

 

Steget mot realisme tok et godt byks.

 

Jau, men disse testene var jo lagd for å vise, ikke hvordan det ser ut til vanlig, mot med RT. Men hvordan ingenting ser ut, i sammenlikning til med RT. Jeg syntes det ble så tydelig at jeg faktisk cringet litt her jeg satt. Men jeg skjønner at ikke alle ønsker å se at Keiseren er naken. Nå har vi hatt 2 år uten ytelses forbedring, så disse kortene får bare være bra samme faen om de er det eller ikke!! :p

Lenke til kommentar

Hvis du følger litt med, så har det allerede vært mye å se :p

 

Jeg mente etterhvert som "ekspertene" som J2Z og Linus forteller resten av verden at 20 serien er bajs, om ikke Pascal plutselig blir verdt litt på finn.no igjen. :p Vel, håper ikke, jeg lurer seriøst på å skaffe meg en 1080Ti til. :D

Lenke til kommentar

Binned dies på FE visstnok:

 

NVIDIA is going to offer their reference cards with a factory overclock, that means that the founder edition cards are shipping with binned dies that allow for the best clocks and overclocking potential. This means that AIBs can opt to offer lower priced variants that operate at lower clocks than the founder’s edition variants and also consumer lower power.

 

Kilde: https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-2080-founders-edition-cooler-pcb-breakdown-oc-out-of-box/

Lenke til kommentar

Binned dies på FE visstnok:

 

NVIDIA is going to offer their reference cards with a factory overclock, that means that the founder edition cards are shipping with binned dies that allow for the best clocks and overclocking potential. This means that AIBs can opt to offer lower priced variants that operate at lower clocks than the founder’s edition variants and also consumer lower power.

 

Kilde: https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-2080-founders-edition-cooler-pcb-breakdown-oc-out-of-box/

Rykte...

Lenke til kommentar

Anbefaler alle å høre hva han sier:

Nvidia RTX cards are here Dont buy them !!

 

Om jeg var dere, ville jeg heller venter på ytelse tester. Er dumt å forhåndsbestille når man ikke vet noenting og med den prisen så skjønner jeg det.

 

Synes han her hadde et par gode poenger jeg. Det er vel ikke tvil om at Jensen hyper og at Nvidia vil ha ut ny teknologi asap.

Ray tracing, og om vi kommer til å merke så mye til det i spill, der er jeg enig. Dersom man skal bruke demoene som utgangspunkt. Hvor ofte bryr jeg meg om flammer reflekteres på en bil, antakeligvis aldri. Han har et poeng med tanke på at faktisk ytelse egentlig i vanlige spill knapt ble nevnt. Ble vel nevnt noe om ytelsen på et RTX 2070. Men det sa svært lite.

 

Jeg ble sittende å se på konferansen, og ble med på hypen. Like etter forhåndsbestilte jeg.

Når hypen har roet seg så har jeg avbestilt det. Jeg venter. GtX 1080 TI holder  sikkert en stund til.

 

De aller aller fleste har ikke anledning til å bruke 12-13k på et gfx (eller 2)

Det er mye penger for et kort. men er man entusiast så er man. Jeg skal nok kjøpe RTX 2080 ti men venter til hypen har roet seg og at det faktisk er noen tester som er fornuftige.

Endret av spjlonmk
Lenke til kommentar

Ta å se demoene igjen du, se om du legger merke til hva som skjer med fps hver gang de skrudde på RTX. :p Og seriøst? Tror du Jensen hadde latt være å nevne at; "Åja, forresten er de nye kortene 70% raskere enn de gamle, i spill uten RT også"?

 

Dette vaset med "dobbelt så raskt som 1080Ti" er samme greia som simultaneous multi projection som var hva? 3 ganger raskere på Pascal enn i Maxwell? Har du merket noe som helst til det? :p

 

Enig i det, men 2080Ti har 768 flere cuda cores, det gir bedre ytelse over 1080Ti uansett. Hvor mye gjenstår å se. Tviler sterkt at jeg gidder å bruke 13K for dette nye kortet... Jeg kan fint vente 1 måned til slik at jeg får se de nye korta testa i alt mulig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i det, men 2080Ti har 768 flere cuda cores, det gir bedre ytelse over 1080Ti uansett. Hvor mye gjenstår å se. Tviler sterkt at jeg gidder å bruke 13K for dette nye kortet... Jeg kan fint vente 1 måned til slik at jeg får se de nye korta testa i alt mulig!

 

Bestilte et 2080Ti jeg.

Er jo ikke noe pes uansett, er jo bare levere det tilbake på åpent kjøp eller kansellere før levering.

Det er værre om du ønsker kortet også er det ikke få tak i før langt ut i neste år eller overpriset på finn.no

Lenke til kommentar

mhm .. husker da jeg kjøpte x1900xtx til rundt 4500 kroner. Det var helt sykt den gang da. Det er jo småtteri ift hva vi ser nå :)

 

4500 kroner i 2006 tilsvarer 5638 i dag. https://www.ssb.no/kpi

 

Men se på bolig pris og lønnsvekst. Så er det ikke rart at skjermkorta nå koster dobbelt så mye.

 

Men det svir helt klart uten konkurranse. Dumt AMD ikke har noe konkurranseverdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...