Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

3 hours ago, Aetius said:

Bare blodpris på brukte 2080 Ti på Finn.no

Tja... Jeg henta nettopp et Asus strix 2080ti til 10200kr med kvittering fra komplett.no. Ikkje sykt billig, men ikkje sykt dyrt heller. Iallefall ikkje etter dagens priser.

Er forskjell på hva korta blir lagt ut for, enn hva de faktisk blir solgt for :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
22 hours ago, Nizzen said:

Skjer med flere andre merker også. Helt samme feilen :)

Ikkje alle skjermkort som liker å kjøre 100% load 24/7 flere mnd.

 

Har et 2080ti strix her også som har denne feilen ?

Joda, alle skjermkort er laget for å kjøre 24/7. Det vet du.

Men at det er feil på noen av dem er da ikke en nyhet.

Har hatt mange kort som har sviktet.

 

Lenke til kommentar

Sitter å lurer på om jeg skal vertikal montere skjermkortet, noen mener at det vil ødelegge for ytelsen pga dårligere kjøling.

RTX 2080 Gaming X Trio

Lian Li PC-O11DW Dynamic 9 vifter totalt, 3 bunn, 3 side som inntak, 3 topp eksos

I første omgang så tviler jeg på om det blir noe custom loop, planen er vel senere når HW skal byttes ut.

Endret av ZentiX
Lenke til kommentar
ZentiX skrev (5 timer siden):

Sitter å lurer på om jeg skal vertikal montere skjermkortet, noen mener at det vil ødelegge for ytelsen pga dårligere kjøling.

RTX 2080 Gaming X Trio

Lian Li PC-O11DW Dynamic 9 vifter totalt, 3 bunn, 3 side som inntak, 3 topp eksos

I første omgang så tviler jeg på om det blir noe custom loop, planen er vel senere når HW skal byttes ut.

Dårligere ytelse, nei, men det kan hende vifta går litt fortere.

Lenke til kommentar
On 4/8/2020 at 4:24 AM, ZentiX said:

Sitter å lurer på om jeg skal vertikal montere skjermkortet, noen mener at det vil ødelegge for ytelsen pga dårligere kjøling.

RTX 2080 Gaming X Trio

Lian Li PC-O11DW Dynamic 9 vifter totalt, 3 bunn, 3 side som inntak, 3 topp eksos

I første omgang så tviler jeg på om det blir noe custom loop, planen er vel senere når HW skal byttes ut.

Med din case og med vifter rett under som trekker luft inn vil du neppe ha noe merkbar forskjell på temp. Der det er en dårlig ide er når det er PSU under og eller viftene sitter helt opptil sidepanel (som f.eks med fractal define s6 ol). Så lenge det er plass til viftene i bunn til inntak vil det nok bli bra.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

De skal slite med å bli kvitt lagre med 2080Ti til 20k :D

 

Oooh nom nom nom...

NVIDIA Ampere: GeForce RTX 3080 Ti is 40% faster than RTX 2080 Ti 01 | TweakTown.com

Håper dette stemmer, selv om jeg gjerne skulle sett et ennå større hopp med 3080ti :D

Uansett, håper 3080 ti blir lansert likt som 3080, slik som de gjorde med 2080 ti. Orker ikke vente ett galvt år etter 3080 for å få ti kortet :)

Lenke til kommentar
koford skrev (6 timer siden):

Tror ikke det blir 40%,  vi får håpe det. Joda du klarer å vente halvt år ?

Sannsynligheten for 40% eller mer er mye større denne gangen da Nvidia trolig går for 7nm, hoppet fra 9 til 10-serien fra 22 til 16/14nm var godt over 50% :) Krympinga fra 10 til 20-serien var reelt mye mindre da de gikk fra 16 til '12'nm som reelt ikke var en 25% krymping da' 12'nm ikke er en reel 25% dropp. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AveMORphine skrev (9 timer siden):

Med din case og med vifter rett under som trekker luft inn vil du neppe ha noe merkbar forskjell på temp. Der det er en dårlig ide er når det er PSU under og eller viftene sitter helt opptil sidepanel (som f.eks med fractal define s6 ol). Så lenge det er plass til viftene i bunn til inntak vil det nok bli bra.

Ja var det jeg tenkte også. Phanteks sin er designet for 5 slot, så har mulighet til å montere høyre uten å modde.

Grunnen til at jeg spurte, var at jeg tok et lite google søk, og det var en kar som mente at uansett kabinett så ville GPU slite med temps og høyre rpm på viftene. Siste kan jeg forstå. Men Lian Li O11 Dynamic har jo viftene i bunn, og har man eksos i topp så vil en jo ha mye bedre airflow med tanke på sette GPU vertikal.

Men skal uansett teste.

Lenke til kommentar

Ville priser på skjermkort nå om dagen. Sjekket for moro skyld hva mitt Asus ROG RTX 2070 super kort kostet nå, og komplett skal ha nesten 9000 kroner for det. Jeg kjøpte det på tilbud for 5790 kroner i fjor høst. Lover særdeles dårlig for kjøp av 3*** serien når den tid kommer, hvis ikke kursen bedrer seg når den tid kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...