Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

9 minutes ago, uggy said:

Vil det være en fordel for meg som har 2  founders 2080ti med vannblokk å hive inn en custom bios for å skvise ut litt bedre performance? Har nå kortene på 2100-2075 MHz(går ofte ned til 2085-2075 MHzetter en stund) på Core og 7600 MHz på memory Hvilken isåfall? 

Tja, du vil kanskje få opp til 2150 mhz på korta, men med enda høyere strømforbruk. Altså korta blir varmere, og krever mere kjøling.
I noen benchmark vil du kanskje få noen få prosent bedre ytelse pga høyere powerlimit, men det kommer også ann på temperaturen du klarer å holde over tid.

Nå på slutten som 2080ti er toppkortet, så kan det jo være gøy å pushe grensen til det ytterste. For en som vil ha det site % ytelse, så er det verdt det synes jeg. Om det ikkje blir noen suksess, så er det jo bare å flashe tilbake til orginale bios. Husk å ta backup av den orginale først, så slipper du å lete ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 hours ago, N o r e n g said:

Det ligger et Galaxy 2080 Ti-BIOS i TechPowerUp sin database med grense på 2000W.

Om du flasher det, og så legger på "+100 Voltage" i MSI Afterburner, så kan du fort se 500W fra et enkelt kort i spill, 700W i Furmark.

Biosen er helt konge, men tungvint til daglig bruk når du må sette oc manuelt ved hver oppstart.  Lagre eller laste profil ender i blåskjerm etc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg avventer Ampere og priser der før jeg tar et valg. Si at man får samme ytelse på 3070 til samme pris som 2080Ti kostet ved lansering,, da kan det likevel være andre fordeler som kan være greit å få med seg på Ampere. Spesielt nå som ny teknologi er i en rivende utvikling.

Men får se først :) Ellers er nok mange interessert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
2 minutes ago, Betroz said:

Bruktprisen på 2080Ti burde vel ligge et sted mellom det et 3070 og 3080 vil koste. 3070 skal i følge Nvidia ha omtrent samme ytelse som 2080Ti, men kortet har 8GB minne mens 2080Ti har 11GB. Derfor bør man kunne få mer for 2080Ti enn det 3070 vil koste iallefall.

RAM er ikke alt. 3070 er vel en del bedre på RT, i tillegg til at det er nyere og dermed har mindre slitte vifter og lagre. Jeg ville aldri betalt ny 3070-pris for et brukt 2080 Ti.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Aetius said:

RAM er ikke alt. 3070 er vel en del bedre på RT, i tillegg til at det er nyere og dermed har mindre slitte vifter og lagre. Jeg ville aldri betalt ny 3070-pris for et brukt 2080 Ti.

Jeg er vel ikke uenig der, men den endelige salgs prisen for 2080Ti vet vi når uavhengige reviews er ute. RAM er ikke alt, men RT er heller ikke det...

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...