Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, de har jo ikke greid å levere skikkelig HDR i spillet en gang så ville ikke håpet på for mye :p Mulig det har blit fikset i senere oppdatering da. Mener det kom en "fix" men den gjorde ikke så veldig mye.

Har bare "jakka" hdr 400 på min lg950-f uw skjerm, så hdr er ikkje så nøye for meg :p

 

Mulig jeg fyrer spillet opp på tv'n som har skikkelig hdr, men 60hz er litt nedtur :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

RED DEAD REDEMPTION 2 is coming to PC November 5th

 

Er det RTX ON tro? :p

 

Nye Microsoft Flightsimulator kommer kanskje i 2020 har jeg lest. Den skal visst ha banebrytende måte å servere grafikk på via satelittbilder og Azure-tjenesten. Det blir ekstremt viktig å ha god bredbåndforbindelse visstnok. Selv om det også går an å laste ned deler av verdenen ned på forhånd sies det.

 

Frister å vente med å kjøpe PC-utgave av RDR2 til det blir like rimelig som GTA5 er blitt nå til PC. Som et rent samleklenodie man kan ta fram i framtiden. Og kanskje bare for å titte litt på oppgradert grafikk. Har RDR2 på PS4 så da blir det nok der jeg kommer til å videreutvikle spillkarakteren min tenker jeg. Er blitt litt vant med sofaspilling også.

Lenke til kommentar

"Den skal visst ha banebrytende måte å servere grafikk på via satelittbilder og Azure-tjenesten."

 

Når jeg så demonstrasjonen for en tid tilbake så hørtes det opplagt ut som "Marketing Speak". Microsoft markedsfører jo Azure inn i absolutt alt for tiden. Man kan nesten ikke åpne en Surface uten at noen mener at den kan åpnes med 1-finger pga. Azure og Cloud.

 

Når det er sagt har Google Earth med eks. "VR Superman" hatt funksjonaliteten ganske lenge,  men ser opplagt svakhetene med teknologien så fort man kommer ned i litt lavere høyder.

 

Ellers, RDR2 for PC? Ja! Men er det noen som har de offisielle linkene til Rockstars egne uttalelser. Siste døgnet har jeg hørt alt fra 20. oktober til 10. november.

 

Ellers spent på hva de tar seg bryet med å endre ift. spillets grafikkmotor fra X1X til PC da den ikke fremstod som veldig moderne selv på X1X. Grafikken var imponerende, misforstå meg rett, men man så alderen til Rage.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg lurer på noe. Jeg var en av de som kjøpte msi 2070 gaming z da den var billig/feilrpriset for ca 1 år siden.

 

Jeg har nå fått coilwhine og vil da reklamere til Elkjøp. Så jeg lurer på hva er det som trolig skjer, blir den reparert, jeg får nytt produkt eller får jeg pengene tilbake? Pengene tilbake er jo noe jeg helst ikke vil ha da jeg fikk denne relativt billig og vil heller ha tilsvarende produkt.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på noe. Jeg var en av de som kjøpte msi 2070 gaming z da den var billig/feilrpriset for ca 1 år siden.

 

Jeg har nå fått coilwhine og vil da reklamere til Elkjøp. Så jeg lurer på hva er det som trolig skjer, blir den reparert, jeg får nytt produkt eller får jeg pengene tilbake? Pengene tilbake er jo noe jeg helst ikke vil ha da jeg fikk denne relativt billig og vil heller ha tilsvarende produkt.

Litt usikker på lovverket her. Normalt så vil selger gi deg lik vare. Hvis lik vare ikke finnes så får man tilsvarende vare (i ditt tilfelle f.eks 2060 super?). Hvis ikke dette går så får man pengene tilbake. Hvis selger kan VELGE så vil de vel normalt gi ut ny vare, men i ditt tilfelle så kan det jo hende de velger å gi ut penger .. 

Lenke til kommentar

Jeg lurer på noe. Jeg var en av de som kjøpte msi 2070 gaming z da den var billig/feilrpriset for ca 1 år siden.

 

Jeg har nå fått coilwhine og vil da reklamere til Elkjøp. Så jeg lurer på hva er det som trolig skjer, blir den reparert, jeg får nytt produkt eller får jeg pengene tilbake? Pengene tilbake er jo noe jeg helst ikke vil ha da jeg fikk denne relativt billig og vil heller ha tilsvarende produkt.

Er mer interessert i om dette i det hele tatt er en reklamasjonssak. Dette er vel ganske vanlig? Spesielt med ulåst FPS. Ofte gir det seg når kortet har gått varmt.

Lenke til kommentar

Coil whine er vanskelig å bevise 100% da det kan være ting som slitasje på egen psu som er årsaken til det, når man så tester på en annen PC forsvinner den helt.

 

Men personlig vet jeg at valg av komponentene på gpu og konkrete tiltak som brukes på delene fra produsents side kan minske eller helt fjerne coil whine.

 

Mitt tips : test ordentlig i en annen PC med en god psu.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil vel tro at ulyd fra kortet er noe man kan reklamere på så lenge de kan replikere det.

 

Har ikke testet med annen strømforsyning, men jeg oppgraderte den for noen måneder siden. 

 

Jeg oppdaget coil whinen først for ikke så lenge siden da jeg skulle spille nye borderlands 3. Så merker jeg at det kommer i krevende spill

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har ikke testet med annen strømforsyning, men jeg oppgraderte den for noen måneder siden. 

 

 

 

Har du den gamle psu fremdeles, i så fall kan du teste med den.

 

Som det nevnes her er det lurt selv og teste med annen psu, så slipper du muligens og være uten GPU opptil et par uker.

 

Er det hyle lyd fra gpu er dette reklamasjons grunn, noen useriøse aktører prøver og vri seg unna, så det er viktig og ta riktig valg hvor man handler.

Man vet heller ikke om det er Coilwhine eller annen årsak til lyd uten og ha testet for dette.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Vil vel tro at ulyd fra kortet er noe man kan reklamere på så lenge de kan replikere det.

 

Har ikke testet med annen strømforsyning, men jeg oppgraderte den for noen måneder siden. 

 

Jeg oppdaget coil whinen først for ikke så lenge siden da jeg skulle spille nye borderlands 3. Så merker jeg at det kommer i krevende spill

 

Så du har byttet strømforsyning i det siste da med andre ord, som jeg jo spurte om :p Det er veldig lett å fremprovosere coil while om man har ett spill der fps er ulåst i menyene, da pumper skjermkortet ut vanvittig med fps og det er typisk at coil whine er fremtredende her.

 

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har ikke gamle psu en så må vel kjøpe eller noe få testet hos noen venner.

 

Ok,noen måneder siden blir feil, 7 måneder siden er det, så regner ikke med at dette burde ha noe å si? (tiden flyr)

 

Oppdaget det først for noen uker siden

 

Testet i f.eks. cs go og merker det når jeg skrur opp og ned fps ja

Endret av ikariam1234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...